توجه به کسب و کارهای بومی؛ بهترین راه چشاندن طعم توسعه زیرساخت های ارتباطی به مردم

به گزارش تفطن، خبرنگاران/خراسان جنوبی مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات خراسان جنوبی گفت: اگر قصد داریم طعم توسعه زیرساخت ها را با مردم بچشانیم، نزدیک ترین جهت بهره گیری از کسب و کارهای بومی است.

توجه به کسب و کارهای بومی؛ بهترین راه چشاندن طعم توسعه زیرساخت های ارتباطی به مردم

مصطفی بهی، امروز 14 بهمن، در نشست صمیمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با نخبگان، دانشگاهیان و فعالان حوزه فاوای خراسان جنوبی با اشاره به آمار دانشجوی حوزه فاوای استان، اظهار کرد: تعداد دانشحویان در استان بی ارتباط با رونق کسب و کاراای این حوزه نیست.

وی تعداد دانشجویان حوزه ICT را در استان 6095 نفر گفت و گفت: این تعداد 17 تا 20 درصد کل دانشجویان استان را تشکیل می دهند.

به گزارش خبرنگاران، مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات خراسان جنوبی با اشاره با ظرفیت مهم دانشجویی، افزود: این گونه نیست که در کسب و کارهای حوزه فاوا تنها دانشجویان رشته های مرتبط به کار گرفته شوند، بلکه این کسب و کارها بسترساز بهره گیری از طرفیت دانشجویان در رشته های مختلف هستند.

بهی با تاکید بر توجه به تلاقی حوزه ICT با سایر حوزه ها، اظهار کرد: از مجموع 145 استارت آپ این حوزه، 57 استارت آپ به صورت تخصصی در حوزه ICT مشغول فعالیت هستند که برخی از آن ها محبوبیت ملی داشته و در سراسر کشور اشتغالزایی دارند و برخی در عرصه بین المللی به خوبی درخشیده اند.

وی با تاکید بر تعاملات بین دستگاهی، شرح داد: با تمام سختی هایی که در این حوزه وجود دارد، اما با تعامل با دولت می توانیم کارهای بزرگی انجام دهیم.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات خراسان جنوبی گفت: در بخش زیرساخت ها و توسعه آن اقدامات بزرگی اجرا شده و ظرفیت های خوبی اکنون در روستاها وجود دارد.

بهی یادآور شد: اگر در حوزه صنعت نیاز به توجه به مقررات وجود دارد، اما در حوزه ICT نیاز به مقررات زدایی داریم چراکه به کسب و کارها و فعالان این حوزه به لحاظ قانونی اعتماد به نفس لازم داده نمی شود.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 2 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: tafatton.ir شناسه مطلب: 1060

به "توجه به کسب و کارهای بومی؛ بهترین راه چشاندن طعم توسعه زیرساخت های ارتباطی به مردم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "توجه به کسب و کارهای بومی؛ بهترین راه چشاندن طعم توسعه زیرساخت های ارتباطی به مردم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید