مبتلایان به سرطان رحم زغال اخته بخورند

به گزارش تفطن، زغال اخته، این میوه قرمز رنگ که معمولا به صورت تازه مصرف می گردد خواص منحصربفرد و خارق العاده ای را در خود پنهان نموده است که هر کسی از آن اطلاع ندارد. در این مقاله قصد داریم درباره زغال اخته و مقدار تاثیر گذاری آن برای درمان سرطان رحم صحبت کنیم.

مبتلایان به سرطان رحم زغال اخته بخورند
گیاه زغال اخته به صورت درخت یا درختچه در کنار جریان آب و یا در بیشه ها می روید و از گروه گیاهان گل دار گلبرگ جدا محسوب می گردد و در زبان انگلیسی به آن Cornelian Cherry گویند.

گل های زغال اخته، زرد رنگ و خوشه ای می باشد و شهد فراوانی برای زنبورهای عسل دارد.

برگ های سبز پررنگ و براق و نوک تیزی دارد. میوه آن به شکل بیضی و حدوداً به مقدار آلبالوی درشت است و طعم ترش و شیرینی دارد.

رنگ میوه آن قرمز بسیار خوش رنگ می باشد. درختچه زغال اخته حدود 300 سال عمر می نماید و در حدود 25 سالگی تا 8 متر می رسد.

این درخت به طور کلی ارتفاعی حدود 8-4 متر دارد. چوب آن بسیار محکم است و در صنعت نیز کاربرد دارد.

زغال اخته در منطقه وسیعی از اروپا، آسیا به خصوص ایران، ارمنستان و قفقاز می روید.

محل رویش این گیاه در ایران، در جنگل های ارسباران، کوه های البرز، منطقه الموت، کوهین قزوین و در جنگل های بین مازندران و گیلان می باشد.

منطقه قزوین و رودبار به ویِژه در حاشیه البرز، بیشترین فراوری نماینده و صادر نمایندگان زغال اخته کشور محسوب می شوند. میوه زغال اخته در اواخر تابستان آماده چیدن است.1

ارزش غذایی زغال اختهزغال اخته تازه تقریبا 90 درصد آب هستند در حالی که خشک آنها عمدتا از کربو هیدرات ها و فیبرها تشکیل شده است. 100 گرم زغال اخته خام دارای

کالری 46

آب % 87

پروتئین 0.4 گرم

کربوهیدرات 12.2 گرم

شکر 4 گرم

فیبر 4.6 گرم

چربی 0.1 gگرم

اشباع شده 0.01 گرم

تک غیر اشباع 0.02 گرم

امگا 3 0.02 گرم

امگا 0.03 گرم

کربوهیدرات و فیبر3

در یک روز چقدر زغال اخته بخوریم؟برترین مقدار مصرف روزانه نصف فنجان در نظر گرفته شده است. این مقدار زغال اخته را می توانید به تنهایی مصرف کنید، با میوه های دیگر یا ماست مخلوط کرده و میل کنید و یا با صبحانه بخورید.2

فواید درمانی زغال اختهمیوه، برگ، پوست و ریشه درخت از قسمت هایی از این گیاه هستندکه در تغذیه درمانی استفاده می گردد. عبارتند از:

1- مقدار فروکتوز و گلوگز زغال اخته کم است و مصرف آن برای افراد چاق و بیماران دیابتی مسئله ای به وجود نمی آورد. جوشانده برگ آن با گل توت فرنگی برای درمان دیابت (مرض قند) مؤثر است.

2- زغال اخته دارای تانن و اسیدهای آلی، آنتوسیانین ها (گروهی از فلاونوئیدها) به ویژه از خانواده فلاون و ایزوفلاون، کاروتنوئیدها، آنتی اکسیدان ملاتونین (که به صورت قرص آنتی اکسیدان حاصل از فرآورده های طبیعی به بازار عرضه می گردد) می باشد.

آنتی اکسیدان ها مقاومت بدن در برابر بیماری های غیرواگیر که از رادیکال آزاد فراوری می گردد را بالا می برند و به پیش گیری از صدمه به سلول ها و بافت های بدن در مقابل این رادیکال های آزاد یاری می نمایند.

رادیکال های آزاد، داخل بدن فراوری می شوند و یا به وسیله عوامل محیطی وارد بدن می گردند.

رادیکال آزاد اتمی با یک کمبود الکترون در آخرین مدار خود است و می تواند به بافت های بدن آسیب برساند و بیماری هایی چون بیماری قلبی، سرطان، دیابت، تصلب شرایین، آب مروارید، آرتروز و آرتریت را به وجود آورد.

آنتی اکسیدان هایی چون فلاونوئیدها، ویتامین E ،C، ملاتونین، آنتوسیانین ها با دادن یک الکترون، باعث خنثی شدن رادیکال های آزاد بدن می شوند، در نتیجه از این بیماری ها جلوگیری می نماید.

3- هورمون ملاتونین موجود در آن خواب انسان را راحت و عمیق می نماید. این عمل به طور طبیعی و روزمره انجام می گردد.

این هورمون مسئولیت تنظیم ریتم 24 ساعته ی، روز و شب بدن را به عهده دارد. زغال اخته حاوی مقادیر زیادی ملاتونین است.

4- پوست زغال اخته تب بر است و در برطرف اسهال مؤثر می باشد. حتی میوه آن نیز اثر قابض دارد، از این رو خوردن آن در برطرف اسهال و ورم معده مؤثر است.

برای درمان اسهال بهتر است یک قاشق سوپخوری زغال اخته را با یک فنجان آب سرد مخلوط کرده و آن را به مدت 5 دقیقه بجوشانید و پس از 15 دقیقه دم کشیدن آن را صاف کرده و هر روز 2 تا 6 فنجان بنوشید.

5- محققی به نام دکتر Leclerc,h. نشان داده است که جوشانده پوست زغال اخته در درمان بیماری مالاریا مؤثر است.

جوشانده 60 گرم پوست درخت زغال اخته در یک لیتر آب اثر تب بر و ضد مالاریا دارد. جوشانده فوق را باید به تدریج صبح و ظهر و شب به مقدار 1 یا 2 استکان با کمی قند میل نمود.

6- زغال اخته به عنوان ضد اتصال چند نوع باکتری در ادرار و مدفوع شناخته شده است؛ به عبارت دیگر زغال اخته به خروج باکتری ها از بدن یاری می نماید.

باکتری اشرشیاکلی عامل 85 درصد عفونت های مجاری ادراری است.

یکی از متداول ترین عفونت ها، التهاب مثانه است که به ویژه در خانم ها شایع است که به نظر می رسد.

اسید بنزوئیک موجود در زغال اخته در ایجاد خواص درمانی و پیشگیری نقش داشته باشد؛ هر چند تحقیقات اخیر نشان می دهند که این اثر احتمالاً به علت وجود پلیمری در زغال اخته است که ماهیت آن هنوز شناخته نشده است.

این ملکول ناشناخته از اتصال اشرشیاکلی، به دیواره مثانه و مجاری ادراری جلوگیری می نماید و به این ترتیب، از رشد و تکثیر باکتری و ایجاد عفونت، جلوگیری می نماید.

گفتنی است که زغال اخته نمی تواند جایگزین آنتی بیوتیک گردد، اما استفاده از این میوه و آب آن می تواند اثر داروهای مورد استفاده در این شرایط را تقویت کند.

7- بعلاوه دریافت منظم آب زغال اخته برای اسیدی کردن ادرار در افراد مبتلا به ادرار بدبو و سنگ های ادراری مؤثر است.

اگر سنگ کلیه از جنس کلسیمی باشد، آب زغال اخته در برطرف آن اثر چشمگیری دارد.

8- زغال اخته در بند آمدن خون مؤثر است. لذا خوردن میوه خام و سایر فرآورده های آن برای بیماران توصیه می گردد.

در این رابطه ابوعلی سینا دانشمند و پزشک مشهور اسلام، آب زغال اخته را برای شستشوی زخم های جلدی و گرد ریشه آن را برای التیام زخم ها بکار می برد.

9- شربت زغال اخته ضد عطش است. خصوصاً در تابستان برای جلوگیری از گرمازدگی نوشیدن شربت آن بسیار مؤثر است.

10- نظریه ای وجود دارد که زغال اخته برای درمان شب ادراری بچه ها هم مفید است.

بدین منظور 30 گرم برگ آن را در یک لیتر آب بریزید و آن را بقدری بجوشانید تا یک سوم آن بخار گردد و پس از صاف نمودن آن را با شکر شیرین کنید و قبل از خواب 1 فنجان به کودک بدهید.1

یکی از فواید درمانی زغال اخته مبارزه با بیماری سرطان است در این رابطه باید گفت آنالیز های نو محققان دانشگاه میزوری کلمبیا نشان می دهد، لازم است افراد مبتلا به سرطان رحم در طول رادیوتراپی آغاز به خوردن زغال اخته نمایند.

به گفته پژوهشگران و براساس شواهد موجود، مصرف زغال اخته در حین درمان افراد مبتلا به این نوع سرطان، تأثیر مثبت دارد.

کارشناسان بهداشتی می گویند: زغال اخته منبع غنی آنتوسیانین ها، فلاونوئیدها، رسوراترول و آنتوسیانین است؛ آنتوسیانین های موجود در زغال اخته به رادیکال های آزاد که عامل سرطان هستند، حمله کرده و مانع از رشد سلول های سرطانی می گردد.

یوجیانگ فانگ، سرپرست تیم تحقیق، در این باره می گوید: در بعضی از سرطان ها نظیر سرطان دهانه رحم که در مراحل پیشرفته است، رادیوتراپی گزینه درمانی خوبی است؛ اما باید این موضوع را نیز در نظر گرفت که هم زمان با رادیوتراپی آسیب به سلول های سالم نیز اتفاق می افتد؛ به همین علت، زغال اخته می تواند به عنوان یک ماده حساس در مقابل اشعه استفاده گردد.

پژوهشگران این مطالعه در انتها گفتند: از زغال اخته نه تنها می توان به عنوان یک میوه بازدارنده از سرطان استفاده کرد، بلکه می تواند به عنوان یک گزینه طبیعی برای افزایش اثربخشی درمان های موجود برای سرطان رحم مورد استفاده قرار گیرد.4

پی نوشت:

1.www.asriran.com

2.www.beytoote.com

3.www.namnak.com

4.www.jadidtarin.com

منبع: راسخون
انتشار: 21 آبان 1400 بروزرسانی: 21 آبان 1400 گردآورنده: tafatton.ir شناسه مطلب: 2159

به "مبتلایان به سرطان رحم زغال اخته بخورند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مبتلایان به سرطان رحم زغال اخته بخورند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید