فراوری بیولوژیک منسوجات نبافته با فناوری نانو

به گزارش تفطن، دکتر زهرا صبح سوز مدیر عامل بخش تحقیق و توسعه یک شرکت دانش بنیان فراوری کننده محصولات اسپاند باند و صنایع تکمیلی در مصاحبه با خبرنگاران اظهار کرد: پارچه اسپان باند پارچه ای بی بافت و از جنس پلی پروپیلن است که به نام های پارچه یک بار مصرف، بی بافت، نبافته، لایه سوزنی، نبافته سوزنی و نبافته اسپان نیز شناخته می گردد.

فراوری بیولوژیک منسوجات نبافته با فناوری نانو

وی با بیان اینکه روزانه 10 تن از این اسپان باند را فراوری می کنیم، اضافه کرد: این اسپان باندها در صنایع مختلفی کاربرد دارد و در رنگ های مختلفی به فراوری می رسد.

وی خاطر نشان کرد: فراوری پد، پوشش پوشک، پدهای جاذب رطوبت، لوازم یکبار مصرف، البسه استریل، گان جراحی، ملحفه یکبار مصرف و مسافرتی و… از کاربردهای این اسپان باندها به شمار می رود.

به گفته وی 4 سالی می گردد که این محصول را با فناوری نانو فراوری کردیم زیرا فراوری اسپان باند با این فناوری جز اقلام وارداتی محسوب می شد. اکنون این محصول را به روش سبز و بیو سنتز فراوری کردیم زیرا محصولات این شرکت سلامت محور است.

وی تاکید نمود: اکنون به سمتی پیش می رویم که فراوری محصولات به سمت فناوری و امن باشد از این رو از فناوری نانو بهره بردیم.

صبح سوز ادامه داد: نانوذرات به روش های مختلفی فراوری می شوند ولی زمانیکه چنین محصولاتی در بخش سلامت مورد استفاده قرار می گیرد باید سمیت، حساسیت و تحریک زایی آنها به سمت صفر میل کند.

وی ادامه داد: ما توانستیم با استفاده از پوست مرکبات این نانوذرات را فراوری کنیم.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه عمر خاصیت نانو روی این محصولات کم است یا خیر، مطرح نمود: سازمان غذا و دارو با آنالیز تحقیقات این شرکت به نتیجه رسید که خاصیت انتی باکتریال این محصولات بعد از یک سال هم ماندگار است.

وی اضافه کرد: البته که یک سال خوشبینانه ترین حالت است و این خاصیت نانو می تواند بیشتر از یک سال روی محصول باقی بماند؛ حتی بعد از 3 بار شستشو خواص آنتی باکتریالی این محصول از بین نمی رود.

وی ادامه داد: آینده نانو با بیولوژیک همراه است اهتمام داریم این محصول را با بهره گیری از علم بیولوژیک به فراوری برسانیم و در راستای اخذ مجوزها هستیم.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 19 فروردین 1402 بروزرسانی: 19 فروردین 1402 گردآورنده: tafatton.ir شناسه مطلب: 2528

به "فراوری بیولوژیک منسوجات نبافته با فناوری نانو" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فراوری بیولوژیک منسوجات نبافته با فناوری نانو"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید