فراوری نفت اوپک در ژانویه 2017 یک میلیون بشکه کاهش یافت

به گزارش تفطن، آژانس بین المللی انرژی گفت: فراوری نفت کشورهای عضو اوپک در ماه نخست سال 2017 یک میلیون بشکه در روز کاهش داشته که معادل اجرای 90 درصد کل توافق صوت گرفته کاهش فراوری نفت بین اعضای اوپک بوده است.

فراوری نفت اوپک در ژانویه 2017 یک میلیون بشکه کاهش یافت

به گزارش خبرنگاران و به نقل از اسپوت نیک، آژانس بین المللی انرژی بیان کرد: مجموع فراوری نفت کشورهای عضو اوپک در ماه ژانویه سال 2017 نسبت به ماه قبل از آن یک میلیون بشکه در روز کاهش داشته است که بدین ترتیب حدود 90 درصد کل توافق اجرا شده بین اعضای اوپک برای کاهش عرضه نفت به بازار جهانی عملی شده است.

در روز 30 نوامبر اعضای اوپک تصمیم گرفتند تا روزانه 1.2 میلیون بشکه از مجموع فراوری نفت خود کاهش دهند.

آژانس بین المللی انرژی اعلام نموده است که براساس ارزیابی اجرا شده عربستان و بعضی دیگر از اعضای اوپک فراوری نفت خود را بیش از میزانی که متعهد شده بودند، کاهش دادند.

پس از آن دیگر کشورهای فراوریکننده نفت اوپک نیز از تمایل خود برای کاهش عرضه نفت به بازار جهانی خبر داده و مسئولیت کاهش عرضه 600 هزار بشکه روزانه دیگر به بازار جهانی را برعهده گرفتند.

آژانس بین المللی انرژی در گزارش خود آورده است: فراوری نفت اوپک در ماه ژانویه امسال با یک میلیون بشکه کاهش در روز به رقم 32.06 میلیون بشکه روزانه رسیده است.

در گزارش این آژانس آمده است؛ پیش بینی می گردد فراوری نفت کشورهای غیر عضو اوپک طی امسال میلادی 400 هزار بشکه در روز افزایش یابد.

آژانس بین المللی انرژی در گزارش ماهانه خود آورده است: پس از کاهش 800 هزار بشکه ای فراوری روزانه کشورهای فراوریکننده نفت غیر عضو اوپک در سال 2017 پیش بینی می گردد، فراوری نفت این کشورها در امسال 400 هزار بشکه در روز افزایش یابد که بخش قابل توجهی از این افزایش را در منطقه آمریکا شاهد خواهیم بود، چرا که بهبود قیمت نفت در بازار جهانی به افزایش سرمایه گذاری در فراوری نفت سبک منطقه آمریکا منجر شده خواهد شد. به گونه ای که سرمایه گذاری در پروژه های با چشم انداز بلندمدت در برزیل و کانادا نیز افزایش خواهد یافت.

آژانس بین المللی انرژی در گزارش خود آورده است، در کنار عمل کشورهای عضو اوپک به 90 درصد تعهدات خود، به نظر می رسد کشورهای فراوری نفت غیر عضو اوپک نیز به تعهدات خود برای کاهش 600 هزار بشکه ای روزانه فراوری پایبند هستند، به گونه ای که آمارها نشان می دهد فراوری نفت روسیه 100 هزار بشکه در روز در ماه ژانویه کاهش یافته است.

آژانس بین المللی انرژی نشان می دهد، مجموعه عرضه نفت به بازار جهانی در ماه ژانویه با همکاری اوپکی ها و غیراوپکی ها 1.5 میلیون بشکه در روز کاهش داشته است.

سال گذشته در این زمان روزانه 96.4 میلیون بشکه در روز نفت به بازار جهانی عرضه می شد.

منبع: خبرگزاری موج
انتشار: 18 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: tafatton.ir شناسه مطلب: 1234

به "فراوری نفت اوپک در ژانویه 2017 یک میلیون بشکه کاهش یافت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فراوری نفت اوپک در ژانویه 2017 یک میلیون بشکه کاهش یافت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید