حمایت از ایده های گردشگری فضاپایه با همکاری معاونت علمی

به گزارش تفطن، به گزارش خبرنگاران به نقل از پژوهشگاه فضایی ایران، رویداد تخصصی صنایع خلاق و فرهنگی در حوزه پارک ها و گردشگاه های فضاپایه با همکاری پژوهشگاه فضایی ایران، سازمان فضایی ایران و دانشگاه صنعتی شریف برای طرح ایده های نو در موضوع رویداد در پژوهشگاه فضایی ایران شروع به کار کرد.

حمایت از ایده های گردشگری فضاپایه با همکاری معاونت علمی

با وبسایت گردشگری تریپ ادوایزر همراه باشید.

این رویداد که به مدت دو روز برگزار می گردد براساس قراردادی است که بین پژوهشگاه فضایی ایران با دانشگاه صنعتی شریف در مورد پارک های فضاپایه به اجرا درآمده و هدف آن ترویج علم و فناوری فضایی در جامعه متناسب با ارزش های اسلامی و ایرانی است.

در این رویداد، 55 ایده در قالب 44 گروه عرضه شده، 3 نفر برتر به عنوان تیم های برتر انتخاب می شوند و جوایزی به آنان اهدا می گردد. همچنین، به 3 برگزیده از سوی معاونت علمی وفناوری ریاست جمهوری مجوز تاسیس شرکت های خلاق نیز اعطا خواهد شد.

حسین صمیمی رئیس پژوهشگاه فضایی ایران در مراسم افتتاحیه این رویداد که با حضور متخصصان و محققانی از مراکز دانشگاهی، تحقیقاتی و شرکت های دانش بنیان در پژوهشگاه فضایی ایران برگزار گردید، گفت: امروزه، اقتصاد فضا به عنوان یک اقتصاد نوظهور و ارزش آفرین در جهان مطرح است و از سوی دیگر، صنعت گردشگری در حال تبدیل شدن به سومین اقتصاد جهان است. در هر دو حوزه فضایی و گردشگری، کشورمان ایران دارای ظرفیت های بسیار خوبی است.

وی با بیان اینکه در حوزه فضایی، از نیروی انسانی خبره و کارآمدی برخورداریم. از جمله در حوزه طراحی و ساخت ماهواره ها، پرتاب ماهواره و همچنین توسعه خدمات فضاپایه، قدم های بسیار خوبی برداشته ایم و از سوی دیگر، ایران به خاطر ظرفیت های گردشگری خود، جزو 10 کشور نخست جهان است، گفت: بنابراین، اگر بتوانیم فصل مشترک کاری خوبی بین این دو حوزه مهم مالی پیدا کنیم، می توانیم امید داشته باشیم که اتفاقات خوبی در حوزه کارآفرینی و اشتغال زایی و بهبود رشد مالی رخ دهد.

رئیس پژوهشگاه فضایی ایران در مورد زمینه های پیوند حوزه فضا و گردشگری گفت: در کشور، زمینه برای این پیوند مناسب است. وجود جذابیت های طبیعی و مواهب خدادادی در کشور مانند تپه های مریخی دامغان که شبیه ترین جای زمین به مریخ هستند، یا دره ستارگان قشم، آسمان شب چهارمحال بختیاری که نیازمند ایده هایی هستند تا با جذب سرمایه گذار این مکان ها را تبدیل به گردشگاه های جذاب نمایند. امیدوارم ایده های خروجی از این رویداد بتوانند این امیدها را به واقعیت تبدیل نمایند.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 22 آبان 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: tafatton.ir شناسه مطلب: 685

به "حمایت از ایده های گردشگری فضاپایه با همکاری معاونت علمی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حمایت از ایده های گردشگری فضاپایه با همکاری معاونت علمی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید