همکاری ایران و سنگاپور در زمینه آموزش نیروی کار

به گزارش تفطن، وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی در دیدار با وزیر کار سنگاپور بر لزوم همکاری دو کشور در زمینه آموزش نیروی کار تاکید نمود.

همکاری ایران و سنگاپور در زمینه آموزش نیروی کار

همراه ما باشید تا با تور سنگاپور از توسعه‌یافته ترین کشور آسیا دیدن کنید.

به گزارش خبرنگاران، وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی در حاشیه یکصد و ششمین اجلاس سازمان بین المللی کار با وزیر کار سنگاپور دیدار و در مورد همکاری های دو جانبه بحث و گفتگو کردند.

در این دیدار ربیعی با اشاره به قرار داشتن ایران و سنگاپور در منطقه آسیا گفت: با آنکه چندین تفاهم نامه میان ایران و سنگاپور امضا شده است، دو کشور آنگونه که انتظار می رود با یکدیگر نزدیک نیستند.

وزیر کار ایران ادامه داد: زمینه های مناسبی برای انجام مسئولیت های مشترک، سرمایه گذاری های جدی تر مالی و تبادل تجربیات وجود دارد.

ربیعی با اشاره با گفت و گوهای سازنده با یکی از مقامات وزارت خارجه سنگاپور در تهران توضیح داد: علاوه بر بحث های جدی مربوط به توسعه سرمایه گذاری های مالی فیمابین دو کشور در حوزه کشتیرانی و توسعه فعالیت های بندری، ما می توانیم در مورد آموزش نیروی کار و تبادل دانش فنی و حرفه ای با یکدیگر همکاری کنیم.

وزیر کار همچنین حرکت سنگاپور در جهت توسعه را قابل تحسین و پر شتاب خواند و گفت: این امر سبب شده تا مردم سنگاپور از سطح رفاه قابل قبولی برخوردار باشند.

وی همچنین در این دیدار با اشاره به موضوع مهم سالمندی نیروی کار در بعضی کشورها گفت: متاسفانه ما در ایران در مورد سالمندی نیروی کار با وضعیت پیچیده و تناقض گونه ای روبرو هستیم؛ از یک سو نیروی کار قابل ملاحظه ای سالانه وارد بازار کار می گردد که اغلب آنها فاقد مهارت لازم هستند. از دیگر سو سن بازنشستگی نیز تا حدی پایین است که این امر موجب ایجاد بحران در صندوق های باز نشستگی شده است.

ربیعی اضافه کرد: از طرفی اگر بخواهیم سن بازنشستگی را افزایش دهیم نیروی کار جدید بدون شغل خواهد ماند.

وزیر کار یکی از علل مهم بر هم خوردن تعادل بازار کار ایران را در پیش دریافت سیاست های تاخیری از سوی خانواده ها مطرح نمود و گفت: فرهنگ غالب مردم در ایران است که بدون توجه به استعدادها و علایق فرزندانشان آنها را وادار به ادامه تحصیل می نمایند و این یعنی آنکه در بازه زمانی مشخصی تعداد قابل توجهی نیروی کار تحصیلکرده و در عین حال فاقد مهارت های لازم وارد بازار کار شده و تعادل بازار را بر هم می زند.

ربیعی با اشاره به زمینه های خوب همکاری برای ارتقای سطح آموزش فنی و حرفه ای گفت: ما در ایران به این نتیجه رسیده ایم که با بهبود کیفیت آموزش های فنی و حرفه ای ؛ صلاحیت حرفه ای را جایگزین مدرک دانشگاهی نماییم که البته این امر دشواری های خاص خود را دارد.

وی همچنین در این ملاقات از وزیر کار سنگاپور دعوت کرد تا در اولین فرصت به ایران سفر کند.

در این دیدار لیم سویی سایی وزیر کار سنگاپور حضور در ژنو را فرصتی برای ملاقات با همتایان خود مطرح نمود و گفت: هر سال از این فرصت برای بحث در مورد چالش های مشترک و استفاده از تجربیات سایر کشورها استفاده می کنیم.

وی موضوع سالمندی نیروی کار را چالش جدی بعضی کشورها و از جمله سنگاپور مطرح نمود و گفت: سوال اساسی این است که اگر کشوری با پدیده سالمندی نیروی کار روبرو گردد چگونه مولد بودن خود را حفظ خواهد نمود؟

وزیر کار سنگاپور همچنین از پیشرفت فناوری به عنوان موضوعی مهم یاد کرد که بازار کار کشورها را تحت تاثیر خود قرار می دهد.

وی ادامه داد: رشد فناوری از یکسو می تواند موجب از بین رفتن بعضی فرصت های شغلی گردد اما از دیگر سو اگر به توسعه فناوری درست توجه گردد این امر می تواند ظرفیت های جدید شغلی ایجاد کند.

وزیر کار سنگاپور سیاست دولتش را بالا بردن سن بازنشستگی مطرح نمود و گفت: بدنبال آن هستیم که سن بازنشستگی در سنگاپور را از 65 به 67 سال افزایش دهیم تا مردم سنگاپور بیش از قبل کار نمایند . از این رو مناسب ترین شیوه برای دستیابی به چنین هدفی توسعه فناوری هاست که مدیریت نیروی کار را نیز آسان تر می کند.

وزیر کار سنگاپور تاکید نمود: طراحی استراتژی های جدید در بازار کار باید به نحوی باشد که کار بیشتر بتواند منافع بنگاه های مالی را تامین کند.

وی یکی از چالش های پیش روی دولتش را بروز مهارت نیروی کار دانست و گفت: متناسب با توسعه فناوری ها مهارت نیروی کار نیز باید ارتقا یابد. حرکت در جهت رسیدن به دروازه های اقتصاد نوین را در صورتی ممکن می دانیم که همزمان بتوان مهارت نیروی کار را نیز ارتقا ببخشد.

وزیر کار سنگاپور در انتها این دیدار زمینه های مشترک همکاری میان ایران و سنگاپور را فراوان دانست و ابراز امیدواری کرد هر دو طرف از ظرفیت های مشترک موجود برای غلبه بر چالش های پیش رو استفاده نمایند.

منبع: تسنیم
انتشار: 15 مهر 1398 بروزرسانی: 19 مهر 1399 گردآورنده: tafatton.ir شناسه مطلب: 564

به "همکاری ایران و سنگاپور در زمینه آموزش نیروی کار" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "همکاری ایران و سنگاپور در زمینه آموزش نیروی کار"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید