خبرنگاران ماهاتیر محمد از حزب خود اخراج شد

به گزارش تفطن، تهران- خبرنگاران- نخست وزیر پیشین مالزی به دلیل آنچه عدم حمایت از دولت عنوان شد، از حزب متبوع خود اخراج گشت.

خبرنگاران ماهاتیر محمد از حزب خود اخراج شد

شبکه خبری الجزیره انگلیسی بامداد آدینه گزارش دادکه ماهاتیر محمد نخست وزیر پیشین مالزی از حزب بومیان متحد مالزی (برساتو) به دلیل نشستن در ردیف مخالفان دولت در یکی از نشست های مجلس این کشور اخراج شده است.

بیانیه روز پنجشنبه این حزب که ماهاتیر محمد خود یکی از بنیان گذاران آن بوده، گفت که عضویت ماهاتیر به صورت فوری لغو شده است.

اخراج ماهاتیر از این حزب که سمت دبیری آن را داشت، به دلیل عدم حمایت از دولت محی الدین یاسین نخست وزیر مالزی که رییس این حزب است، اجرا شده است.

محی الدین یاسین سیاستمدار حرفه ای و 72 ساله، اسفندماه گذشته پس از استعفای مهاتیر محمد از سوی پادشاه مالزی به سمت نخست وزیری منصوب شد. وی یکی از اعضای مجلس سفلای مالزی از منطقه پاگوه و بخشی از ائتلاف سیاسی باریسان ناسیونال است. هشتمین نخست وزیر مالزی پیش از این انتصاب، در سه دولت مختلف مالزی فعالیت داشت.

ماهاتیر از 1981 تا 2003 میلادی نخست وزیر مالزی بود و رکورد طولانی ترین دوره نخست وزیری این کشور را در اختیار دارد. او اما اسفندماه گذشته از سمت نخست وزیری استعفا کرد تا دوره صدارتش در دوره جدید، به 2 سال هم نرسد.

منبع: ایرنا
انتشار: 9 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: tafatton.ir شناسه مطلب: 1327

به "خبرنگاران ماهاتیر محمد از حزب خود اخراج شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران ماهاتیر محمد از حزب خود اخراج شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید