خبرنگاران 260 مدافع سلامت تربت حیدریه به کرونا مبتلا شدند

به گزارش تفطن، تربت حیدریه- خبرنگاران- رییس دانشگاه علوم پزشکی تربت حیدریه گفت: از زمان شیوع کرونا تا به امروز 260 تن از مدافعان سلامت این واحد دانشگاهی به بیماری کووید 19 مبتلا شده اند.

خبرنگاران 260 مدافع سلامت تربت حیدریه به کرونا مبتلا شدند

حسین ابراهیمی پور روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار خبرنگاران با بیان اینکه در 24 ساعت گذشته براساس معیارهای تشخیص قطعی، 122 بیمار مبتلا به ویروس کرونا در جمعیت زیرپوشش دانشگاه علوم پزشکی تربت حیدریه شناسایی شدند، اضافه کرد: هم اکنون 135 بیمار مبتلا به کووید 19 در بیمارستان آموزشی، درمانی نهم دی این شهر بستری هستند.

وی ادامه داد: از زمان شیوع و همه گیری ویروس کرونا در جمعیت زیرپوشش دانشگاه علوم پزشکی تربت حیدریه، سه هزار و 345 نفر به این ویروس مبتلا شدند که از این تعداد 156 نفر جان خود را از دست دادند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی تربت حیدریه گفت: در دوران سخت جنگ با بیماری کووید 19 هستیم و مدافعان سلامت در شرایطی با تمام توان در جهت پر خطر مبارزه با ویروس کرونا و حفظ سلامت همنوعان خود گام بر می دارند که نیازمند همراهی و همدلی مردم هستند.

وی با اشاره به بحرانی بودن شرایط این شهرستان از نظر شیوع کرونا اضافه کرد: در حال حاضر برای عبور از این بحران هیچ راهی جز رعایت دقیق دستورالعمل های بهداشتی وجود ندارد و همه ارکان جامعه باید خود را ملزم به رعایت این نکات بدانند.

ابراهیمی پور با بیان اینکه رعایت دستورالعمل های بهداشتی در اصناف نقش پررنگ در کنترل بیماری کووید 19 دارد، ادامه داد: توقف در فضاهای بسته و محل های پرتجمع باید به حداقل برسد و متصدیان صنوف نیز ضمن استفاده از ماسک باید از پذیرش افراد بدون ماسک خودداری نمایند.

وی از مردم خواست با توجه به فصل برداشت زعفران نسبت به هشدارهای بهداشتی هنگام برداشت و پاک کردن گل زعفران توجه ویژه ای داشته و با رعایت دقیق دستورالعمل های بهداشتی مراقب جان خود و دیگران باشند.

دانشگاه علوم پزشکی تربت حیدریه به 363 هزار نفر جمعیت ساکن سه شهرستان تربت حیدریه، مه ولات و زاوه در جنوب استان خراسان رضوی خدمت می نماید.

این دانشگاه 190 تخت در بیمارستان نهم دی تربت حیدریه و 20 تخت در بیمارستان شهر مه ولات دارد.

مرکز شهرستان 225 هزار نفری تربت حیدریه در 150 کیلومتری جنوب مشهد واقع است.

براساس آخرین آمار رسمی تا به امروز 604 هزار و 952 نفر در ایران به ویروس کرونا مبتلا شده اند و با فوت 365 بیمار مبتلا به کووید 19 در 24 ساعت گذشته، شمار جانباختگان این بیماری در کشور به 34 هزار و 478 نفر رسیده است.

همچنین تا به امروز 477 هزار و سه نفر از بیماران، بهبود یافته یا از بیمارستان ها ترخیص شده اند.

منبع: ایرنا
انتشار: 9 آذر 1399 بروزرسانی: 9 آذر 1399 گردآورنده: tafatton.ir شناسه مطلب: 1586

به "خبرنگاران 260 مدافع سلامت تربت حیدریه به کرونا مبتلا شدند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران 260 مدافع سلامت تربت حیدریه به کرونا مبتلا شدند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید