خرید خانه و 10 موردی که باید در نظر گرفت

به گزارش تفطن، هر کسی هنگام خرید خانه ، اولویت هایی دارد. فرایند خرید پیچیده است و باید برایش زمان گذاشت. مرتب کردن اولویت ها و دانستن اینکه از خانه خود چه چیزی می خواهید، در انتخاب خانه بسیار تاثیر گذار است. در این قسمت مواردی که برای خرید خانه باید به آن ها توجه کرد، آنالیز می شوند. اگر چه ممکن است ترتیب این موارد برای هر کسی متفاوت باشد اما به طور کلی توجه به این نکات در هنگام خرید خانه ضروری است. اگر قبلاً در این مورد به طور جدی فکر نکرده اید، اکنون زمان آن است که نگاهی دقیق به آن داشته باشید.

خرید خانه و 10 موردی که باید در نظر گرفت

جهت دریافت خدمات قیمت ساخت آلاچیق با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. هر گونه خدمات طراحی و اجرای آلاچیق های مختلف را به ما بسپارید.

محل خانه

در هنگام خرید خانه، دسترسی آسان به اماکنی که بیشتر با آن سر و کار دارید مانند محل کار، مدرسه، فروشگاه، امکان فرهنگی و تفریحی را در نظر بگیرید. هم چنین شرایط دسترسی به خیابان ها و بزرگراه ها و جریان ترافیکی محدوده را آنالیز کنید. موقعیت خانه برای بسیاری از افراد حائز اهمیت است اما ممکن است موارد مطلوب هر کسی با دیگری متفاوت باشد، مثلا برخی افراد ترجیح می دهند در مرکز شهر که پر رفت و آمدتر است زندگی نمایند، در حالی که برخی دیگر دوست دارند از ترافیک دور باشند، برخی دوست دارند کمی از شهر فاصله داشته باشند و از طبیعت بیشتر لذت ببرند و عده ای دوست دارند که در خیابان های اصلی زندگی نمایند. در خصوص اولویت هایتان صحبت کنید و در نهایت این موضوع را در تصمیم گیری لحاظ کنید.

متراژ خانه

برای بسیاری از افراد متراژ خانه ای که قرار است در آن زندگی نمایند اهمیت بالایی دارد. ممکن است برخی افراد تنها به دنبال خانه های ویلایی و حیاط دار باشند که اصولا برای این افراد متراژ حیاط خانه نیز مهم است. در نهایت و با توجه به تعداد افراد خانواده و انتظاری که آن ها از خانه ای که قرار است در آن زندگی نمایند، دارند در خصوص ابعاد و متراژ خانه تصمیم گیری می گردد.

تعداد اتاق خواب

هر خانواده ای، نظری در خصوص تعداد اتاق خواب دارد. بیشتر افراد خانه هایی با حداقل دو اتاق خواب را می خواهند و اگر فرزندان بیشتر هم باشند، تعداد اتاق های مد نظرشان افزایش می یابد. برخی از خانواده ها دوست دارند بچه هایشان اتاق های مشترک داشته باشند، در حالی که برخی دیگر اتاق های جداگانه ای را برای هر یک می پسندند تا در زمان های مختلف خواب و مطالعه راحت تر باشند. اگر خانواده ای باشند که مدام مهمان دارند، در نظر دریافت اتاقی برای مهمان نیز خالی از لطف نیست.

تعداد حمام ها و سرویس بهداشتی

باید ببینید که ترجیح می دهید چند حمام و سرویس بهداشتی در خانه داشته باشید. خانه های قدیمی ممکن است فقط یک حمام و سرویس بهداشتی داشته باشند. اگر فقط یک حمام وجود دارد، مطمئن شوید که با این مسئله مسئله ای ندارید. خانه های جدیدتر معمولاً دارای دو یا چند حمام و سرویس بهداشتی هستند. اندازه و سبک حمام نیز مهم است. آیا شما وان را بیشتر دوست دارید یا دوش آب را؟ وان های جکوزی برای استراحت بسیار محبوب هستند و برخی از افراد دوش را ترجیح می دهند تا سریع تر حمامشان تمام گردد. اگر به یک حمام برای معلولان احتیاج دارید، بهتر است این موضوع را در نظر بگیرید.

طرح آشپزخانه

آشپزخانه واقعاً قلب خانه است. اینکه آیا شما به یک آشپزخانه بزرگ با تعداد زیادی کابینت، سینک ظرفشویی بزرگ و انباری احتیاج دارید یا اینکه یک آشپزخانه معمولی برایتان کافی است، موضوعی است که باید آن را مد نظر داشته باشید. هر خانواده در خصوص آشپزی نظری دارد. ممکن است برخی افراد اصلا در خانه آشپزی ننمایند، از طرفی گیاهخواری وجود دارد که روزانه آشپزی می نماید و بسیاری از مواد تازه را به کار می برد، و یا افرادی که می خواهند غذا سریع آماده گردد و تمام غذا را در مایکروویو قرار می دهد. آشپزخانه هر کدام از این افراد با دیگری متفاوت است.

سن ، سبک و شرایط لوازم خانگی

لوازم خانگی گران هستند. برای تخمین سن و شرایط هر یک از آنها زمان بگذارید. به عنوان مثال، ممکن است شما از پخت و پز با اجاق گاز لذت ببرید و از استفاده از اجاق برقی خوشتان نیاید. اگر قصد دارید برخی از لوازم خانگی را به همراه خانه خریداری کنید حتما این موارد را در نظر بگیرید. در هر خانه ای وسایلی مانند کولر، فر توکار، اجاق گاز، در برخی موارد حتی پرده و وسایلی از این قبیل هستند که متناسب با آن خانه کار گذاشته شده اند. در هنگام خرید دقت کنید که این وسایل سالم باشند .

سن خانه

ممکن است افرادی تنها خانه های نوساز را بپسندند اما افرادی دیگر متناسب با بودجه ای که دارند تمایل به خانه های قدیمی تر نیز داشته باشند. در هنگام خرید خانه های قدیمی تر دقت داشته باشید که اگر چه ممکن است خانه های قدیمی جذاب باشند اما احتیاج به تعمیر بیشتری دارند. هم چنین باید توجه داشته باشید که قوانین مربوط به ساخت و ساز تغییر می نمایند و مثلا ممکن است زمانی که می خواهید آن خانه را تخریب نموده و از نو بسازید با مواردی چون عقب نشینی روبرو شوید.

قیمت خرید

باید محدوده قیمت خود را مشخص نموده و در صورتی که احتیاج به دریافت وام دارید در خصوصش تصمیم گیری کنید. خرید خانه سرمایه گذاری بزرگ است . در خصوص چگونگی پرداخت هزینه فکر کنید.

انگیزه فروشنده برای فروش

سعی کنید دلیل و انگیزه فروشنده از فروش ملکش را متوجه شوید. برخی فروشندگان انگیزه خاصی ندارند و تنها می خواهند خانه خود را تغییر دهند و عجله ای هم ندارند، غالبا در این مواقع شما نمی توانید قیمتی کمتر از قیمت پیشنهادی را بپردازید. اما در صورتی که فروشنده انگیزه ای جدی برای فروش داشته باشد می توانید با هم صحبت نموده و سر قیمت به توافق برسید.

طرز نگهداری

زمانی که تصمیم گرفتید خانه ای را خریداری نمایید لیستی از مواردی که باید تعمیر شوند تهیه کنید و دقت کنید که کدامشان با صرف اندک هزینه و در زمان کم تعمیر می شوند و کدامشان احتیاج به تعمیر اساسی دارند. کدام خرابی زندگی شما را مختل می نماید و کدام یک انقدر اساسی و مهم نیست.

منبع: ساختمانچی
انتشار: 11 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: tafatton.ir شناسه مطلب: 1102

به "خرید خانه و 10 موردی که باید در نظر گرفت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خرید خانه و 10 موردی که باید در نظر گرفت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید