خرید سوغاتی در تور ایتالیا

به گزارش تفطن، اگر شما هم برای خرید سوغاتی کلی وسواس به خرج میدهید این مقاله را از دست ندهید، مخصوصا اگر مسافر ایتالیا هستید و دوست دارید انتخاب مناسبی برای یادگاری یا سوغاتی از ایتالیا با خود بیاورید.

خرید سوغاتی در تور ایتالیا

سالانه حدود پنجاه میلیون گردشگر از تور ایتالیا دیدن می‌کنند. اگر شما هم یکی از آن‌ها هستید و دوست دارید بهترین سوغاتی‌ها را در سفرتان انتخاب کنید، این مطلب قطعاً به درد شما می‌خورد. در کل سوغاتی‌های ایتالیا را می‌توان به دو دسته تقسیم کرد: صنایع دستی و هنری که نشان از این کشور دارند و خوراکی‌های محلی. خوراکی‌ های سنتی ایتالیا در سراسر جهان شناخته شده هستند و بهترین هدیه از ایتالیا برای دوستان و خانواده محسوب می‌شوند. وسایل بی‌شماری برای خرید در ایتالیا وجود دارد و در هر ناحیه متفاوت هستند اما فروشگاه‌هایی هم دیده می‌شوند که سوغاتی‌های سراسر کشور را یک‌جا جمع کرده‌اند.

شیشه های مورانو

شیشه مورانو (Murano glass) یکی از محصولات کمیابی است که از موج جهانی شدن جدا مانده است. هر قطعه شیشه مورانو دست‌ساز و منحصر به فرد بوده و مطمئن باشید قطعه‌ای دقیقاً مشابه آن را در خانه همسایه‌تان نخواهید دید. تولید فعال شیشه‌ در ونیز از سال 982 جریان دارد. منابع تاریخی محلی گزارش می‌دهند که از حدود سال 1200 میلادی اغلب کوره‌های شیشه‌گری در مورانو وجود داشتند و هنوز هم قدیمی‌ترین کارگاه‌ها در آن رؤیت می‌شوند. اشیای شیشه‌ای مورانو که بتوانید سوغاتی بخرید بسیار متنوع هستند مانند گلدان، فنجان، زیورآلات، ساعت، چراغ، زیر سیگاری و غیره.

سرامیک و سفال

آثار سرامیکی و سفالی از قدیمی‌ترین ساخته‌های بشر هستند و در اکثر مناطق ایتالیا ساخت آن‌ها به صورت سنتی رواج دارد. سرامیک‌های رنگارنگ با اشکال و کاربردهای مختلف در کارگاه‌های تاریخی فلورانس یافت می‌شوند. در سیسیلی (Sicily) سرامیک‌های با طراحی سر مور (Moors’ head)، در موندوی (Mondovì) ظروف با طرح معروف خروس و ظروف کاپودیمونت (Capodimonte) در ناپل از آثار قابل توجه هستند.

پنیر ایتالیایی

پنیر یکی از بهترین سوغاتی‌های ایتالیا است و آن‌ها معمولاً برای دوستان و بستگانشان در خارج از کشور پنیر منطقه خود را سوغاتی می‌فرستند. انواع مختلف پنیر مانند پنیر خوشمزه پکورینو رومانو (Pecorino Romano) یا پنیر مقوی کازو مارزو (Casu Marzu) که با کرم عمل می‌آید، در ایتالیا یافت می‌شوند. البته معروف‌ترین پنیری که نباید از دست بدهید، پنیر پارمزان است. ساردینیا (Sardinia) بهشت عاشقان پنیر شناخته می‌شود و می‌توانید پنیرهایی با طعم فلفلی، چیلی، شیرین و پنیر معروف بافته شده را در آن بیابید.

پوشاک

ایتالیا یکی از کشورهای پیشرو در مد و پوشاک است. سفر به ایتالیا بهترین فرصت محسوب می‌شود که کمد لباستان را به روز کنید و با هدیه‌ای شیک دوستانتان را شگفت‌زده کنید. درست است که برندهای ایتالیایی مانند ولنتینو، آرمانی، دولچه و گابانا و ورساچه در سراسر جهان شعبه دارند، اما در ایتالیا می‌توانید برندهای کمتر شناخته شده‌ای را بیابید که زیبایی کارهای آن‌ها کمتر از برندهای مطرح نیست و البته برندهای معروف جهانی هم در خود ایتالیا مجموعه‌های متفاوتی نسبت به آن‌چه که در خارج از کشور دیده می‌شود، دارند. در زمینه کفش به برندهایی مانند نرو جردینی (Nero Giardini)، کافه نویر (Cafè Noir) و کاوالی (Cavalli) سر بزنید. برای خرید راحت‌ترین کفش‌ها برند جیوکس (Geox) را فراموش نکنید.

پاستا ایتالیا

پاستا یکی از خوردنی‌هایی است که آشپزی ایتالیایی را در جهان مشهور ساخته و مدت‌هاست یکی از محبوب‌ترین سوغاتی‌ها از این کشور به شمار می‌آید. پاستا پنه، فوزیلی، پاکری، اسپاگتی، پیچی از انواع متنوع آن هستند. برای سوغاتی بردن از پاستاهای دست‌ساز با آردهای مختلف مانند انواع جدید با کوینولا، برنج، ذرت و غیره انتخاب کنید. برخی از برندهای خوب برای اینکه به عنوان سوغاتی به همراه ببرید را می‌توان وویلو (Voiello)، آلته‌نرو (Alce Nero)، افلترا (Afeltra)، وریگنی (Verrigni) و مانشینی (Mancini) عنوان کرد.

چرم ایتالیایی

توسکانی (Tuscany) در ایتالیا به تولید محصولات چرمی با کیفیت مانند کیف دستی، کیف پول، کمربند، دستکش و کفش شهرت دارد. هدیه‌ای درجه یک از ایتالیا چه برای زنان و چه برای مردان یک کیف پول دست‌ساز چرم می‌تواند باشد؛ اگرچه کمی گران‌قیمت به نظر می‌رسد. اگر مقصد شما فلورانس است، به ویا روما (Via Roma) و میدان ریپابلیکا (Repubblica) بروید که در کنار هم در مرکز شهر قرار دارند و در آن‌جا محصولات چرمی نفیس فلورانس را خواهید دید.

عطر

همانند پوشاک و کفش، برندهای عطرهای ایتالیایی را هم می‌توانید در خارج از کشور بیابید. البته در ایتالیا مجموعه گسترده‌تری از نام‌های پرطرفدار را خواهید دید و همچنین برندهایی که تنها در فروشگاه‌های ایتالیا یافت می‌شوند. جورجیو آرمانی، گوچی، لورا بیاجوتی (Laura Biagiotti)، دولچه و گابانا، پرادا، بولگاری و بسیاری نام‌های دیگر از برندهایی هستند که در ایتالیا در دسترس شما خواهند بود. در نقاط مختلف ادکلن‌های سنتی دلپذیری را هم خواهید دید که با عصاره گل‌ها و گیاهان تهیه می‌شوند؛ مانند فروشگاه اوفیچینو پروفومو (Officina Profumo) در خیابان کورسو ریناشیمنتو (Corso Rinascimento) در رم.

چاقو ایتالیایی

برای اینکه یک سوغاتی اصیل ایتالیایی بخرید، می‌توانید چاقوی ایتالیایی را انتخاب کنید و روی میز غذا از آن‌ها استفاده کنید یا صرفاً در مجموعه خود نگهداری کنید. استیل مورد استفاده در ساخت چاقوها کیفیت فوق‌العاده‌ و تیزی همیشگی دارد و دسته آن از عاج گراز وحشی و مواد دیگر ساخته می‌شود. چاقوها بسته به مواد مورد استفاده و مدل آن‌ها ممکن است کمی گران‌قیمت باشند، اما مطمئن باشید هدیه‌ای ماندگار خواهند بود.

کتاب عکس ایتالیا

جایگزینی بهتر و ارزشمندتر برای کارت پستال‌ها، کتاب‌های عکس هستند. اگر می‌خواهید هدیه‌ای به خانه ببرید که یادآور حضور شما در ایتالیا باشد، به کتابفروشی‌های محلی بروید و کتاب تصویری آن منطقه را تقاضا کنید. این کتاب‌ها معمولاً با عکس‌های عکاسان بومی تهیه می‌شوند و در مکان‌های متفاوت و زمان‌های مختلف روز ثبت شده‌اند و با تصاویری دلربا یک سوغاتی خاطره‌انگیز از ایتالیا خواهند بود.

رومیزی پروجا

رومیزی از سوغاتی‌هایی است که حتماً باید در سفر به ایتالیا خریداری کنید. رومیزی‌های متنوع در ویتربو (Viterbo)، لاتزیو، ساردینیا و سایر نواحی ایتالیا تولید می‌شوند اما رومیزی پروجا (Perugia) که قدمت آن به قرن دوازدهم بازمی‌گردد را می‌توان یکی از معروف‌ترین‌ها دانست. رومیزی پروجا از پارچه لینن با طرح‌های هندسی، انسان، حیوان و اشکال دیگر تهیه می‌شود. رومیزی سنتی پروجا در طول تاریخ به حدی از محبوبیت برخوردار بوده است که حتی در نقاشی‌های هنرمندان مشهوری مانند گرلاندایو (Ghirlandaio) و پیترو لورنزتی (Pietro Lorenzetti) راه یافته است. پس برای خرید یکی از بهترین رومیزی‌های ایتالیا سری به پروجا بزنید.

منبع: chasingtheunexpected.com
انتشار: 21 اسفند 1397 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: tafatton.ir شناسه مطلب: 148

به "خرید سوغاتی در تور ایتالیا" امتیاز دهید

2 کاربر به "خرید سوغاتی در تور ایتالیا" امتیاز داده اند | 4.5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خرید سوغاتی در تور ایتالیا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید