دانشجوی دانشگاه محقق اردبیلی برنده بورس پژوهشی یک دانشگاه آلمانی شد

به گزارش تفطن، رئیس گروه همکاری های علمی بین المللی دانشگاه محقق اردبیلی گفت: دانشجوی دانشگاه محقق اردبیلی برنده بورس پژوهشی Research Fellowship دانشگاه Johannes Gutenberg Mainz آلمان شد.

دانشجوی دانشگاه محقق اردبیلی برنده بورس پژوهشی یک دانشگاه آلمانی شد

به گزارش گروه دانشگاه خبرنگاران، محمدتقی آل ابراهیم، رئیس گروه همکاری های علمی بین المللی دانشگاه محقق اردبیلی گفت: دانشجوی دانشگاه محقق اردبیلی برنده بورس پژوهشی Research Fellowship دانشگاه Johannes Gutenberg Mainz آلمان شد.

آل ابراهیم با بیان اینکه این بورسیه (معروف به TRR 146) متعلق به دانشگاه Mainz آلمان است که توسط بنیاد پژوهش آلمان DFG از سال 2014 حمایت اقتصادی می ­گردد، اضافه نمود: این بورس مربوط به رشته های علوم پایه و توسعه الگوریتم می ­گردد.

رئیس گروه همکاری های علمی بین المللی دانشگاه محقق اردبیلی توضیح داد: اعطای این بورس وابسته به موضوعات کاری پژوهشگر و رزومه پژوهشگر است که پس از پذیرش توسط یک استاد از دانشگاه Mainz در موضوع مرتبط، در کشور آلمان اجرا می گردد.

وی گفت: دانشگاه محقق اردبیلی در جهت بین المللی شدن گام های مهمی همچون تبادل استاد و دانشجو با کشور های مختلف رو شروع کرده است و از هر گونه برنامه مبادله اساتید و دانشجویان جهت طی دوره های تخصصی بین المللی حمایت می نماید.

لازم به ذکر است، جعفر چراغعلی زاده تحصیلات دانشگاهی خود را از سال 1390 در مقطع کارشناسی در دانشگاه محقق اردبیلی شروع کرد. سال 1395 در مقطع کارشناسی ارشد همین دانشگاه پذیرفته شد و در مرداد سال 1397 با پیروزیت از سرانجام نامه خود با درجه عالی دفاع کرد. نتیجه این سرانجام نامه استخراج شش مقاله در مجلات معتبر بین المللی بود که چهار مورد آن جز مجلات Q 1 است. همچنین پیروز به کسب عنوان سرانجام­ نامه برتر در گروه علوم پایه و همچنین دانشجوی استعداد درخشان در همین مقطع شده است.

وی بلافاصله پس از اتمام دوره کارشناسی ارشد در سال 1397 وارد مقطع دکتری در دانشگاه محقق اردبیلی شد و توانست به واسطه­ مرتضی نطاق نجفی، عضو هیات علمی گروه فیزیک دانشگاه محقق که استاد راهنمای دوره ارشد و دکتری وی نیز بود، با اساتید خارجی و مطرح در رشته فیزیک همکاری های علمی داشته باشد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 16 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 16 اردیبهشت 1400 گردآورنده: tafatton.ir شناسه مطلب: 1892

به "دانشجوی دانشگاه محقق اردبیلی برنده بورس پژوهشی یک دانشگاه آلمانی شد" امتیاز دهید

4 کاربر به "دانشجوی دانشگاه محقق اردبیلی برنده بورس پژوهشی یک دانشگاه آلمانی شد" امتیاز داده اند | 4 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دانشجوی دانشگاه محقق اردبیلی برنده بورس پژوهشی یک دانشگاه آلمانی شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید