دولت عمان کوشش می نماید تا سطح روابطش با ایران را بالا برد

به گزارش تفطن، خبرنگاران: وزیر اطلاع رسانی کشور عمان در مراسم افتتاحیه نمایشگاه کتاب از کوشش دولت عمان برای تقویت روابط با ایران و افزایش سطح آن اطلاع داد.

دولت عمان کوشش می نماید تا سطح روابطش با ایران را بالا برد

با تور عمان از نگین خاورمیانه دیدن کنید.

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرنگاران، بیست و هشتمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران دقایقی پیش با حضور حسن روحانی رئیس جمهور ایران افتتاح شد.

عبدالمنعم بن منصور الحسنی، وزیر اطلاع رسانی کشور عمان که کشورش به عنوان میهمان ویژه این دوره نمایشگاه کتاب تهران انتخاب شده است، در سخنانی گفت: امروز از اینکه اینجا هستم خوشحالم. بودن در افتتاح بیست وهشتمین دوره نمایشگاه بین المللی کتاب تهران افتخار بزرگی برایم به شمار می رود. سلطنت عمان بسیار خوشبخت است که استقبال گرم ایرانیان نسبت به میهمان ویژه شدنش را شاهد است. به همین دلیل من تشکر ویژه خود را به نمایندگی از عمان به عنوان میهمان ویژه ابراز می دارم و امیدوارم حضور عمان آن چنان باشد که بازدیدکنندگان نمایشگاه از آن به نتایج علمی، فرهنگی و فکری از کشور عمان دست یابند.

وی روابط ایران و عمان را روابطی محبت آمیز خواند و گفت: این روابط زاییده امروزه نیست بلکه قدیمی و ریشه دار است که انشاءالله در آینده نیز روشن و پربار باقی می ماند. این روابط با کوشش های رهبران دو کشور و سعی در امنیت و استقرار در منطقه شکوفاتر خواهد شد.

وزیر اطلاع رسانی کشور عمان گفت: هیچ شکی نیست که روابط بین ما در زمینه هایی چون گاز، انرژی، پزشکی، حمل و نقل دریایی، تبادلات تجاری، توریستی، فرهنگی و رسانه ای ادامه دارد. ما همیشه دارای همکاری های موازی و زمینه فرهنگی و اعلامی در سال های گذشته بوده ایم. از جمله این همکاری ها می توان به حضور نمایشگاه های کتاب دوطرف، امضای سندهای همکاری فی مابین خبرگزاری ها، همکاری در زمینه های رادیویی و تلویزیونی و وجود صفحه هفتگی در روزنامه عمان که به مسائل روزنامه های ایران می پردازد اشاره نمود.

عبدالمنعم بن منصور الحسنی توضیح داد: ما همیشه کوشش می کنیم که روابط بین ایران و عمان را تقویت نموده و سطح آن را بالا ببریم. مهمترین دلیل تحکیم روابط دو کشور دیدار رهبران از کشورها است. اخیرا نیز رئیس جمهور ایران، آقای روحانی و سلطان قابوس، پادشاه عمان این بازدیدها را انجام داده اند.

وی با اشاره به نمایشگاه تهران گفت: نمایشگاه های کتاب در گوشه گوشه دنیا برگزار می شوند. این نمایشگاه ها فضایی برای روابط بین کشورها است و به نشر فرهنگ و نزدیکی فرهنگ ها در گوشه گوشه دنیا منتهی می گردد. در دنیا کنونی که اختلافات دنیا را سیاه نموده احتیاج ضروری به تبادل نظر، تبادل آرا و قبول کردن طرفین برای تبادل نظر وجود دارد. این به وجود نمی آید مگر با نیتی صادق و اراده ای قوی برای حل معضلات محلی، منطقه ای و دنیای. در واقع نمایشگاه کتاب تهران در این دوره چیزی نیست جز پنجره مهمی که برای تبادل آرا و تبادل نظر خلق می گردد.

وزیر اطلاع رسانی عمان افزود: در این زمینه دولت عمان همیشه ریشه همکاری با کشورهای مختلف را پیگیری نموده و به دنبال تبادل نظری سازنده است تا محافل و اجتماعات نمونه ای را پدیدآورد و در راستای این فعالیت و سیاست دولت عمان کوشش پیگیری برای ایجاد روابط با ملت های مختلف براساس دید احترامی و عدم دخالت در امور کشورها جهت نشر اسلام و فرهنگ اسلامی را دنبال می نماید. توجه به چنین نمایشگاه هایی که ملت های زیادی در آن حضور دارند در راستای همین سیاست عمان است.

عبدالمنعم بن منصور الحسنی اضافه نمود: ما در راستای پاسخ مثبت به دعوت ایران و نمایشگاه وزارت ارشاد در نمایشگاه کتاب تهران حضور پیدا کردیم و از آنجا که همه ساله استقبال زیادی می گردد مشتاق به حضور در این نمایشگاه بودیم. کتاب های متنوعی در این نمایشگاه عرضه می گردد که تمایل ما را دو چندان نموده است.

وی با اشاره به فعالیت های کشور عمان در نمایشگاه کتاب تهران، گفت: ایجاد تبادل نظرها، ارائه بعضی نسخه های خطی، برپایی نمایشگاه تابلوهای قدیمی و صنایع دستی از جمله برنامه های ما است.

او در سرانجام سخنان خود ضمن تشکر ویژه از دولت ایران برای ارائه فرصت به سلطنت عمان جهت حضور در نمایشگاه کتاب تهران حضار را به مراسم شب عمان که در برج میلاد برگزار می گردد، دعوت کرد.

در انتهای این مراسم با حضور روحانی رئیس جمهور و جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از ناشران برتر سال 93 تجلیل شد.

بیست و هشتمین نمایشگاه کتاب تهران صبح فردا چهارشنبه 16 اردیبهشت ماه کار خود را رسماً شروع نموده و تا 26 اردیبهشت ادامه دارد.

منبع: تسنیم
انتشار: 13 شهریور 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: tafatton.ir شناسه مطلب: 469

به "دولت عمان کوشش می نماید تا سطح روابطش با ایران را بالا برد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دولت عمان کوشش می نماید تا سطح روابطش با ایران را بالا برد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید