رئیس اتاق ایران از دو برگزیده جشنواره دانشمندان جوان تقدیر کرد

به گزارش تفطن، رئیس اتاق ایران از برگزیدگان چهارمین دوره جشنواره اندیشمندان و دانشمندان جوان تقدیر کرد. او برگزاری این جشنواره و تشویق جوانان برای پرداختن به ایده های نو در راستای بهبود شرایط فراوری را اقدامی ارزنده، توصیف کرد و رویکرد بنیاد نیکوکاری جمیلی با هدف حمایت از فراوری و کسب وکارهای نو به عنوان یک گام خیرخواهانه را قابل تقدیر دانست.

رئیس اتاق ایران از دو برگزیده جشنواره دانشمندان جوان تقدیر کرد

غلامحسین شافعی، رئیس اتاق ایران تغییر نگاه ها نسبت به مسئولیت های اجتماعی بنگاه ها و تمرکز آنها بر توانمندسازی افراد به جای پرداخت های اعانه ای را مورد توجه قرار داد و گفت: خوشبختانه توجه به فعالیت هایی که بتواند ظرفیت های بالقوه را ظاهر کند در انجام مسئولیت های اجتماعی فعالان مالی و صاحبان کسب وکار، مورد توجه قرار گرفته و این تغییر نگرش می تواند به بهتر شدن شرایط فراوری و تجارت کشور یاری کند.

او حمایت از کسب وکارها و ایده های نو را مهم برشمرد و تاکید نمود: در جشنواره اندیشمندان و دانشمندان جوان، برقراری پیوند بین دانشگاه و صنعت، ملاک قرار گرفته است. سال هاست که بخش خصوصی با تاکید بر لزوم برقراری این پیوند خواسته های و پیشنهادهای خود را در اختیار مسئولان قرار داده است. حال که بخش خصوصی خود پا در این عرصه گذاشته، امیدواریم بتواند قدم های موثری بردارد.

رئیس اتاق ایران دانشگاه را محل فراوری فکر دانست و شکل دادن به مرکزی برای فراوری انگیزه را وظیفه ای خطیر توصیف کرد و از شکاف بین ایران و کشورهای توسعه یافته به دلیل بی توجهی نسبت به برقراری پیوند بین دانشگاه و صنعت در طول سال های اخیر انتقاد کرد.

شافعی آسیب های وارد آمده به کشور ناشی از نبود ارتباط بین صنعت و دانشگاه را مورد توجه قرار داد و گفت: اگر بتوانیم چنین پیوند محکم و دو طرفه ای را بین صنایع و دانشگاه های خود شکل دهیم، بدون قطع سطح راندمان و بهره وری کاری کشور بالا می رود و بسیاری از مسائلی که امروز به شکل یک معضل عظیم درآمده اند، رفع می شوند.

بر اساس گفته های او متاسفانه امروز فراوری ثروت بر پایه علم، ایجاد ارزش اضافه نموده و ایده های نو، سهم اندکی را به خود اختصاص می دهد. در صورتی که می توان با تمرکز بر همین دانش و ایده ها، ایجاد ارزش اضافه نموده کرد و تنها با فروش منابع طبیعی فراوری ثروت نکرد.

رئیس اتاق ایران برای حمایت از برگزاری جشنواره اندیشمندان و دانشمندان جوان اعلام آمادگی کرد.

ابراهیم جمیلی، رئیس بنیاد نیکوکاری جمیلی و برگزارکننده جشنواره اندیشمندان و دانشمندان جوان با بیان این مطلب که این جشنواره بر مبنای علوم پایه و از سوی بخش خصوصی واقعی برگزار می گردد، گفت: سرمایه گذاری روی علم، یک اصل کلی است که در این جشنواره دنبال می گردد. هدف اصلی یاری به رشد علم است و خوشبختانه در این 4 سال که برگزاری آن می گذرد به نتایج قابل توجهی دست پیدا کردیم.

او همچنین از ایجاد باشگاه ایده پردازان اطلاع داد و اضافه نمود: هدف اصلی این است که برگزیدگان هر دوره را به خانواده این جشنواره اضافه و آنها را در آینده جشنواره سهیم کنیم.

این فعال مالی همکاری مرکز نوآوری و شتابدهی صادرات اتاق ایران با جشنواره را مورد تاکید قرار داد و اضافه نمود: امیدواریم این همکاری بتواند به بهتر شدن شرایط برگزاری جشنواره یاری کند. سال آینده قرار است جشنواره قرن را به مناسبت تغییر قرن برگزار کنیم و در پی آن هستیم که این مراسم متفاوت از گذشته باشد.

جمیلی همچنین از پیگیری برای ثبت این مراسم در تقویم علمی کشور اطلاع داد.

مهدی مالی، رئیس مرکز نوآوری و شتابدهی صادرات اتاق ایران ضمن تشریح فرایند شکل گیری این مرکز و خدماتی که از سوی آن ارائه می گردد، گفت: طی چند ماهی که از تاسیس این مرکز می گذرد توانستیم ارتباطات خوبی بین جامعه دانشگاهی، پارک های علم و فناوری با زیست بوم های دیگر برقرار کنیم.

به اعتقاد او برقراری تعامل دو طرفه بین کسب وکارهای نو و سنتی، توان فراوری و رقابت در صحنه بین المللی را افزایش می دهد.

در انتهای این نشست فرزانه یوسفی پور و امیر زارعی دو برگزیده چهارمین جشنواره اندیشمندان و دانشمندان جوان از سوی رئیس اتاق ایران تقدیر شدند.

منبع: اتاق بازرگانی ایران
انتشار: 27 اسفند 1399 بروزرسانی: 27 اسفند 1399 گردآورنده: tafatton.ir شناسه مطلب: 1796

به "رئیس اتاق ایران از دو برگزیده جشنواره دانشمندان جوان تقدیر کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رئیس اتاق ایران از دو برگزیده جشنواره دانشمندان جوان تقدیر کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید