رئیس جمهور چین: خلیج فارس در تقاطع جنگ و صلح است ، همواره از صلح حمایت نموده و با جنگ مخالف بوده ایم

به گزارش تفطن، رئیس جمهوری چین که به منظور شرکت در اجلاس سران جی 20 به ژاپن سفر نموده است گفت که خلیج فارس در تقاطع جنگ و صلح است و وضعیت حساس و بغرنجی دارد.

رئیس جمهور چین: خلیج فارس در تقاطع جنگ و صلح است ، همواره از صلح حمایت نموده و با جنگ مخالف بوده ایم

با تور چین سفری خاطره انگیز را تجربه کنید.

به گزارش شینهوا، شی جین پینگ روز آدینه در دیدار آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل در حاشیه نشست سران جی 20 در اوزاکای ژاپن اضافه نمود: چین همواره از صلح حمایت نموده و با جنگ مخالف است.

چهاردهمین نشست سران جی 20 امروز و فردا، آدینه و شنبه (7 و 8 تیر 1398) در شهر اوزاکا ژاپن برگزار می گردد این نشست ها از سال 2008 یعنی زمانی که این رهبران برای بحث در باره واکنش به بحران مالی دنیای یک جلسه اضطراری تشکیل دادند، تا کنون هر ساله برگزار شده است.

نمایندگان کشورهای گروه 20 از این نشست دو روزه در اوزاکا برای بحث درباره تجارت، نوآوری فناورانه و تغییرات آب و هوایی و موضوعات دیگر استفاده خواهند کرد این نشست در حالی برگزار می گردد که اصطکاک بین آمریکا و چین بر اقتصاد دنیای سایه افکنده است.

نشست سران گروه 20 هر سال به منظور فرصتی برای دیپلماسی سطح بالا عمل می نماید بسیاری از کشورها ترتیبی داده اند تا رهبرانشان در حاشیه این نشست گفت و گوهایی رو در رویی داشته باشند.

گروه 20 با حضور کشورهای قدرتمند مالی، 85 درصد اقتصاد دنیا را در اختیار دارد این گروه شامل، آمریکا، اتحادیه اروپا، فرانسه، انگلیس، آلمان، ایتالیا، چین، ژاپن، روسیه، عربستان سعودی، اندونزی، استرالیا، ترکیه، برزیل، آرژانتین، کانادا، هند، کره جنوبی، آفریقای جنوبی و مکزیک است.

منبع: انتخاب
انتشار: 26 آذر 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: tafatton.ir شناسه مطلب: 800

به "رئیس جمهور چین: خلیج فارس در تقاطع جنگ و صلح است ، همواره از صلح حمایت نموده و با جنگ مخالف بوده ایم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رئیس جمهور چین: خلیج فارس در تقاطع جنگ و صلح است ، همواره از صلح حمایت نموده و با جنگ مخالف بوده ایم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید