راهنمای گیاهخواران در سفر ، چگونه در سفر رژیم غذایی خود را حفظ نماییم؟

به گزارش تفطن، همان طور که می دانید رژیم غذایی گیاهخواری شامل انواع سبزیجات، میوه ها، غلات، حبوبات و... بوده و گیاهخواران را از مصرف گوشت و دیگر محصولات حیوانی منع می نماید. رعایت این رژیم غذایی زمانی که در خانه خودتان هستید چندان کار سختی نیست. شما به مرور یاد می گیرید که چه غذاهایی را بهره ببرید و برای خوشمزه تر شدن غذاهایتان از چه موادی در کنار هم استفاده نمایید. اما اگر قرار باشد به سفر بروید، چه می کنید؟ عادات غذایی و پرهیز از خوردن بعضی از مواد و محصولات غذایی، یکی از مهم ترین نکاتی است که می تواند تاثیر مستقیمی بر روی کیفیت سفر شما داشته باشد. این تاثیر حتی ممکن است باعث تغییر مقصد یا محل اقامتتان گردد. به یاد داشته باشید که شما به عنوان یک فرد گیاهخوار محدودیت هایی در رژیم غذایی تان دارید که ممکن است در سفر به آن دسترسی نداشته باشید. پس برای این که گرسنه نمانید و در یک شهر یا کشور نا آشنا سردرگم نشوید، باید از قبل برای خورد و خوراکتان برنامه ریزی نموده و به فکر تامین مواد غذایی مصرفی خود باشید. در ادامه این مطلب خبرنگاران قصد داریم در خصوص این موضوع صحبت نموده و اطلاعاتی را در خصوص رژیم گیاهخواری در کشورهای مختلف در اختیارتان قرار دهیم.

راهنمای گیاهخواران در سفر ، چگونه در سفر رژیم غذایی خود را حفظ نماییم؟

اگر علاقمند به سفر با بهترین تور کانادا هستید با ما همراه شوید

انتخاب مقصد مناسب برای سفر

خوردن غذاهای بومی و محلی هر منطقه یکی از جذابیت های سفر به حساب می آید تا جایی که بسیاری از افراد تنها به دلیل چشیدن طعم خوراکی های و غذاهای خوشمزه به مکان مورد نظرشان سفر می کنند. اگر شما نیز از جمله این افراد باشید و دوست داشته باشید غذاهای خوشمزه محلی را در شهر یا کشور مقصد امتحان کرده و با عطر و طعم آن ها آشنا شوید، چه می کنید. قطعا بهترین انتخاب، مقصدی است که تنوع بالایی از غذاهای گیاهی را در فرهنگ غذایی خود دارد. داشتن فرهنگ گیاهخواری و توجه به این مسئله، از دیگر نکات برای انتخاب یک مقصد مناسب است. دقت کنید که چه کشورهایی برای گیاهخواران اهمیت بیشتری قائل بوده و در رستوران هایشان منویی جداگانه برای رژیم گیاهخواری در نظر می گیرند. ایتالیا، سنگاپور، تایلند، تایوان، اسکاتلند، هندوستان و بوتان از بهترین مقاصد سفر برای گیاهخواران هستند. اگر به شهرهای بزرگ این کشورها سفر کنید خواهید دید که در رستوران هایشان امکانات خاص و ویژه ای برای گیاهخواران در نظر گرفته شده و تنوع بسیار بالایی از غذاهای گیاهی نیز برای انتخاب وجود دارد.

هندوستان

هندوستان بیش از پانصد میلیون گیاهخوار دارد که اغلب آن ها نه به دلیل سلامتی، بلکه به دلیل عقاید مذهبی از خوردن گوشت امتناع می کنند و به این مسئله نیز بسیار پایبند هستند. این عقاید تا جایی برایشان اهمیت دارد که در بعضی از روستاها و شهرهای این کشور اثری از غذاهای گوشتی دیده نمی گردد. از این رو، هندوستان یکی از بهترین مقاصد گردشگری برای گیاهخواران، خصوصا افراد علاقه مند به چشیدن غذاهای محلی، محسوب می گردد. شما در این کشور با طیف وسیعی از غذاهای گیاهی آشنا خواهید شد که عطرها و طعم های متفاوتی داشته و تنوع بسیاری بالایی را ایجاد نموده است. حبوبات نیز صندلی خاصی در فرهنگ غذایی هندوستان دارد که در کنار مواد غذایی دیگری چون برنج، پیاز، سیر و ادویه جات تند هندی طعم های بی نظیری را به وجود می آورند. نکته جالب توجه این که، بسیاری از غذاهای گیاهی هندوستان در نقاط دیگر جهان نیز شناخته شده و در لیست پرطرفدارترین غذاهای گیاهی قرار گرفته اند. از این رو، اگر هند را برای سفر انتخاب کنید با طیف وسیعی از غذاهای گیاهی روبرو می شوید که تقریبا در تمامی شهرها، روستاها، رستوران ها و کافه های کوچک نیز قابل دسترسی هستند.

آلمان

آلمان یکی از پرمصرف ترین کشورهای اروپایی در زمینه محصولات گوشتی است. مهم ترین و معروف ترین غذاهای آلمانی از گوشت بدست می آید و مردم این کشور در رژیم غذایی خود گوشت زیادی مصرف می کنند. اما باید بدانید که آلمان از جمله کشورهایی است که در زمینه گیاهخواری تبلیغات بسیاری کرده و سعی در گرایش مردمان خود به سمت این رژیم غذایی داشته است. از این رو در این کشور رستوران ها و کافه های زیادی وجود دارد که به این رژیم غذایی سالم اهمیت داده و غذاهای گیاهی و وگان را نیز در منوی خود گنجانده اند.

تایلند

چیانگ مای، یکی از پرگردشگرترین شهرهای تایلند است که رستوران های گیاهی زیادی را در خود دارد. اگر به چیانگ مای سفر کنید، دیگر نگران وعده های غذایی و دسترسی به غذاهای گیاهی نخواهید بود. در این جا انواع غذاهای گیاهی هندی و تایلندی با ارزان ترین قیمت به افراد عرضه می شوند. کاری نارگیل یکی از بی نظیرترین غذاهای گیاهی این کشور بوده که از ترکیب کاری، سبزیجات و شیر نارگیل بدست می آید. البته در نوع غیر گیاهی این غذا از گوشت مرغ و میگو استفاده می گردد. علاوه بر این، شما می توانید سالاد گل موز، نودل، سالاد سبزیجات فصل و... را با انواع سس های گیاهی خوشمزه سفارش داده و نوش جان نمایید.

تایوان

کشور تایوان بیش از 6000 رستوران گیاهی دارد که در منوی غذایی شان تنوع بسیار بالایی از غذاهای گیاهی به همراه سس های خوشمزه و متفاوت دیده می گردد. اگر نگاهی به رژیم غذایی تایوان بیندازید و غذاهای این کشور را مورد آنالیز قرار دهید، خواهید دید که بسیاری از غذاهای سنتی و بومی تایوانی ها بدون گوشت نیز قابل تهیه بوده و به همان اندازه خوشمزه هستند. انواع برنج، نان، ساندویچ سبزیجات، توفوی کنجد و نودل اودون تعدادی از غذاهای گیاهی تایوانی هستند که در رستوران های این کشور سرو می شوند. اگر به تایوان سفر کنید حتی در شهرهای کوچک و غذاخوری های ساده آن نیز می توانید تنوعی از غذاهای گیاهی را مشاهده نمایید.

ایتالیا

ایتالیا مقصدی هیجان انگیز برای گیاهخواران است که متفاوت ترین غذاهای گیاهی را برای پیروان این رژیم آماده می نماید. در این کشور می توان انواع پیتزاهای گیاهی، پاستا، سوپ و سالاد را در منوی غذایی بسیاری از رستوران ها مشاهده نمود. با توجه به این که حدود 10 درصد مردم ایتالیا گیاهخوار هستند، در شهرهای این کشور رستوران هایی خاص این رژیم غذایی نیز وجود دارد که تنها غذاهای گیاهی را برای مشتریان خود سرو می نماید. در نتیجه اگر ایتالیا را برای سفر خود انتخاب نمایید، هیچ مسئله ای برای تامین وعده های غذایی خود نداشته و گزینه های متعددی برای انتخاب خواهید داشت.

سنگاپور

از دیگر کشورهایی که می توان به عنوان مقصدی مناسب به گیاهخواران معرفی کرد، کشور سنگاپور است. این کشور کوچک شامل بیش از 170 رستوران گیاهی است که هرکدام از آن ها منویی متنوع و جذاب را برای مهمانان گیاهخوار و وگان خود آماده کرده اند. اغلب این رستوران ها به کیفیت غذایشان بسیار اهمیت داده و معمولا از مواد ارگانیک برای تهیه غذا استفاده می کنند. غذاهای گیاهی غربی، مدیترانه ای، چینی، هندی و مالایی از جمله مواردی هستند که در منوی غذایی رستوران های سنگاپور دیده شده و تنوع بی نظیری از غذاها را ایجاد نموده اند. در کنار رستوران های گیاهی این کشور، فست فودهای گیاهی نیز هواداران بسیاری دارند. از جمله گزینه های پرطرفدار این فست فودها می توان به انواع پیتزای سبزیجات و برگر های گیاهی اشاره نمود که برای گیاهخواران بسیار هیجان انگیز است.

انتخاب اقامتگاه و هتل مناسب

شما قرار است به مدت چند روز در یک هتل اقامت داشته باشید و شاید بخواهید وعده های غذایی خود در رستوران هتل میل کنید. پس باید از قبل به این نکته توجه داشته باشید که هتل مورد نظر شما تا حد به گیاهخواران و وگان ها اهمیت می دهد. بعضی از هتل ها برای مهمانان گیاهخوار خود غذاهای متنوعی آماده کرده و از آنان به طور ویژه ای پذیرایی می کنند. در واقع آن ها با این کارشان رژیم غذایی سالم را تبلیغ کرده و افراد را تشویق به گیاهخواری می کنند. برای اطلاع از این موارد می توانید به سایت های رزرو هتل مراجعه کرده و لیست رستوران های هتل و منوی غذایی هر رستوران را مورد آنالیز قرار دهید. در کنار هتل هایی که به رژیم غذایی گیاهخواری اهمیت می دهند، بعضی از تورها و کشتی های تفریحی نیز به این مسئله توجه داشته و منویی مناسب برای این افراد تدارک دیده اند.

تجهیزات لازم را به همراه داشته باشید

تا این جا مواردی را عنوان کردیم که با در نظر دریافت آن ها می توانید به راحتی به غذاهای گیاهی و رستوران های عرضه کننده این غذاها دسترسی داشته باشید. اما اگر به جایی سفر می کنید که پیدا کردن این نوع غذاها برایتان سخت است یا گزینه های محدود تری برای انتخاب دارید، پیشنهاد می کنیم تجهیزات و مواد مورد احتیاج را به همراه خود داشته باشید. اگر امکان آشپزی برایتان وجود دارد، می توانید مواد لازم را تهیه کرده و خودتان غذایی مناسب تدارک ببینید. اما اگر نمی توانید آشپزی کنید، حتما موادی چون میوه های خشک، پودر های پروتئین، غذاهای گیاهی آماده، انواع مغزها و جوانه ها را به همراه داشته باشید تا در صورت احتیاج از آن ها بهره ببرید.

وب سایت ها و اپلیکیشن های راهنما

اگر قصد داشته باشید غذای خود را خارج از هتل نوش جان کنید، کدام رستوران را انتخاب می کنید. شما در سفر هستید و قطعا در خصوص رستوران ها، غذاخوری ها، کافه ها و سایر مکان های مقصد اطلاعات کافی ندارید. پس نمی دانید کدام رستوران ها دارای غذاهای مخصوص گیاهخواران هستند. شاید بتوانید این اطلاعات را از کارکنان هتلی که در آن اقامت دارید، به دست آورید یا با مردم محلی در این رابطه مشورت کنید. اما بهترین راه استفاده از وب سایت ها و اپلیکیشن های مرتبط با گیاهخواری است که می تواند بهترین انتخاب و گزینه را پیش روی شما قرار دهد. از جمله این موارد می توان به وب سایت گاو مسرور (Happy Cow) اشاره نمود. این وب سایت رستوران های گیاهخواری شهرها و حتی نقاط دورافتاده جهان را به شما معرفی کرده و نزدیک ترین رستوران را با توجه به موقعیتان به شما نشان می دهد. Yelp و Eater دو برنامه دیگری هستند می توانند در این زمینه به شما یاری کنند. شما با نصب این برنامه ها بر روی تلفن همراه خود به راحتی می توانید نزدیک ترین رستوران گیاهخواران و غذاهای وگان را پیدا کرده و از لحظات سفر خود لذت بیشتری ببرید. شبکه های اجتماعی مانند اینستاگرام یا پینترست نیز از دیگر گزینه های پیش روی شما هستند که می توانید به عنوان راهنما از آن ها استفاده نمایید.

منبع: همگردی
انتشار: 24 دی 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: tafatton.ir شناسه مطلب: 875

به "راهنمای گیاهخواران در سفر ، چگونه در سفر رژیم غذایی خود را حفظ نماییم؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راهنمای گیاهخواران در سفر ، چگونه در سفر رژیم غذایی خود را حفظ نماییم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید