روزشمار: 21 اسفند؛ مرگ ریچارد بیرد توریست آمریکایی

به گزارش تفطن، ریچارد ایولین بیرد مکتشف و قطب شناس آمریکایی در چنین روزی در سال 1957 میلادی درگذشت.

روزشمار: 21 اسفند؛ مرگ ریچارد بیرد توریست آمریکایی

ریچارد ایولین بیرد توریست و مکتشف آمریکایى در 25 اکتبر سال 1888 میلادی در وینچستر آمریکا به دنیا آمد. ریچارد پس از پشت سر گذاشتن دروس متوسطه، به دلیل علاقه به سیر و سیاحت، وارد دانشکده نیروی دریایى آمریکا شد و در جریان جنگ دنیای اول، فرمانده نیروی هوایى آمریکا در کانادا شد.

بیرد از کودکی شوق فراوانی برای سفر به قطب جنوب داشت. به همین دلیل همیشه خود را برای این سفر آماده نگه می داشت به طوری که برای اینکه خود را به سرما عادت دهد، در زمستان با لباس نازک به سر می برد. انتها طی مأموریتی، از فراز قطب شمال پرواز کرد و پس از چندی راهی قطب جنوب شد.

بیرد در حالی این کار را انجام داد که به دلیل نقص عضو و از دست دادن پایش در فوتبال، از نیروی هوایى اخراج شده بود؛ با این حال وقتی دولت، شور و اشتیاق او را برای سیاحت در قطب جنوب ملاحظه کرد، وی را به همراه یک هیئت علمی به قطب جنوب فرستاد تا نقشه زمین های منطقه را تهیه کند.

بیرد در طی سفرهای خود، تحقیقات مفصلی درباره قطب شمال و جنوب به انجام رساند و علاوه بر کشف پنج جزیره، شش رشته کوه و تعدادی خلیج و تنگه در نواحی قطبی، مجهولات زیادی را درباره قطب، برای بشر روشن ساخت.

وی هنگامی که پیروزمندانه از سفر برگشت، هزاران نفر از او استقبال کردند و دولت آمریکا با این که چهارده سال قبل از آن او را از خدمت نظام اخراج کرده بود، به او عنوان دریاسالاری داد. وی همچنین برنده جوایزی همچون نشان افتخار آمریکا شده است.

ریچارد بیرد، انتها در یازدهم مارس سال 1957 میلادی در 69 سالگی درگذشت.

منبع: کجارو / راسخون
انتشار: 17 اسفند 1400 بروزرسانی: 17 اسفند 1400 گردآورنده: tafatton.ir شناسه مطلب: 2281

به "روزشمار: 21 اسفند؛ مرگ ریچارد بیرد توریست آمریکایی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "روزشمار: 21 اسفند؛ مرگ ریچارد بیرد توریست آمریکایی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید