رویکرد جدید سازمان نوسازی اجرای طرح مدارس سبز و صنعتی سازی است

به گزارش تفطن، به گزارش خبرنگاران، داریوش ورناصری ظهر یکشنبه در آیین تکریم و معارفه مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خراسان شمالی، اظهار کرد: سازمان نوسازی مدارس علاوه بر ساخت، تخریب و نوسازی فضاهای آموزشی و رسیدگی به وضعیت سامانه های گرمایشی در آکادمی ها، طرح مدارس سبز و صنعتی سازی را در دستور کار قرار گرفته است.

رویکرد جدید سازمان نوسازی اجرای طرح مدارس سبز و صنعتی سازی است

ورناصری در ادامه به بهره برداری هشت هزار کلاس درس در سطح کشور اشاره نمود و اضافه نمود: این تعداد کلاس درس در یک هزار و 700 فضای آموزشی با زیربنای یک میلیون متر مربع، سه شنبه هفته جاری به صورت متمرکز در تهران افتتاح می گردد.

وی توضیح داد: این تعداد کلاس درس در سطح کشور با اعتباری بالغ بر 14 هزار و 500 میلیارد ریال ساخته گردیده است.

معاون فنی و نظارت سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس بیان نمود: سهم خراسان شمالی از این تعداد فضای آموزشی 25 پروژه با 140 کلاس درس است.

ورناصری با بیان اینکه 50 درصد مدارس کشور با مشارکت خیران ساخته می گردد، گفت: باوجود اینکه مشارکت خیران در امر ساخت مدارس نسبت به سال های گذشته افزایش داشته اما همچنان نیازمند حمایت بیشتر خیران هستیم تا فرزندان این سرزمین در فضاهای مناسبت تر علم بیاموزند.

وی در ادامه به سند تحول بنیادین آموزش و پرورش اشاره نمود و اضافه نمود: طبق این سند باید سرانه فضای آموزشی در کشور به ازای هر دانش آموز 8.4 دهم متر مربع باشد در حالی که این شاخص به ازای هر دانش آموز 5.2 دهم متر مربع است.

معاون فنی و نظارت سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس ادامه داد: درحال حاضر سرانه فضای آموزشی خراسان شمالی از شاخص کنونی کشور 0.5 متر مربع پایین تر است به طوری که به ازای هر دانش آموز 4.7 مترمربع فضا وجود دارد.

ورناصری اعلام نمود: همچنین سرانه فضای آموزشی خراسان شمالی به ازای هر دانش آموز 3.5 مترمربع از برنامه سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، عقب تر است.

ضرورت برطرف مسائل مسیرهای تردد دانش آموزان روستایی

معاون امور عمرانی استانداری خراسان شمالی نیز در این مراسم گفت: 39 درصد از دانش آموزان این استان در مدارس روستایی تحصیل می کنندف از این رو برطرف مسائل مسیرهای تردد و رفت و آمد آنان ضرورت دارد.

رضا رجب زاده با بیان اینکه دانش آموزان خراسان شمالی، 19 درصد جمعیت این استان را تشکیل داده اند، اظهار کرد: وجود این میزان دانش آموزان وظیفه کاری ما مسئولان را سنگین می نماید.

رجب زاده در ادامه بیان نمود: 60 درصد مدارس این استان نیازمند مقاوم سازی، تخریب و بازسازی است.

وی اضافه نمود: همچنین 500 مدرسه در خراسان شمالی نیازمند برخورداری از سیستم گرمایشی است، بنابراین نوسازی مدارس تامین آن را در اولویت نخست کار خود قرار دهد.

معاون امور عمرانی استانداری خراسان شمالی با اشاره به ناتمام ماندن 97 پروژه آموزشی در این استان، تاکید نمود: اداره کل نوسازی مدارس، تکمیل این پروژه ها را در اولویت قرار دهد.

به گزارش خبرنگاران، در این مراسم از زحمات ابوالقاسم بابایی قدردانی و امین فلاح کوشکی به عنوان مدیرکل جدید نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خراسان شمالی معرفی گردید.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 10 بهمن 1397 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: tafatton.ir شناسه مطلب: 213

به "رویکرد جدید سازمان نوسازی اجرای طرح مدارس سبز و صنعتی سازی است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رویکرد جدید سازمان نوسازی اجرای طرح مدارس سبز و صنعتی سازی است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید