زاینده رود به عنوان رکن گردشگری اصفهان باید محافظت گردد

به گزارش تفطن، قرار دریافت ایران در دوران نوزادی صنعت گردشگری، معضل خشکسالی اصفهان، حفاظت از زاینده رود به عنوان رکن گردشگری از نکات مطرح شده در همایش نکوداشت اصفهان بود.

زاینده رود به عنوان رکن گردشگری اصفهان باید محافظت گردد

اگر علاقمند به دریافت بهترین خدمات میزان تمکن مالی برای ویزای تحصیلی کانادا هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم ویزای تحصیلی کانادا، با دریافت مشاوره رایگان از مجربترین تیم مهاجرتی کانادا، بهترین مسیر را به سوی دانشگاه های کانادا انتخاب و طی کنید.

به گزارش خبرنگاران از اصفهان، پدر اقتصاد جغرافیای ایران در همایش نکوداشت اصفهان که با حضور اساتید و هنرمندان اصفهانی در اتاق بازرگانی برگزار گردید گفت: اصفهان در خور همایش بوده و امروز اصفهان بر خود می بالد که عاشقان آن، هفته اصفهان را جشن گرفته اند.

سیروس شفقی اضافه نمود: زوایای ناشناخته اصفهان فرهنگ و تمدن این شهر را نشان می دهد و من اعتقاد دارم که اگر همه روزهای سال را برای اصفهان جشن و نکوداشت برگزار کنیم وظیفه شهروندی خود را به جا آورده ایم.

وی با بیان اینکه خشکسالی اصفهان معضل بزرگی است، توضیح داد: برای چندمین سال متوالی شاهد خشکسالی زاینده رود هستیم و همه خود را در قبال آن متعهد می دانیم زیرا زاینده رود شاهراه حیاتی استان اصفهان بوده و حیات مردم این استان و استان های همجوار به استمرار آن ارتباط دارد.

پدر اقتصاد جغرافیای ایران زاینده رود را یکی از ارکان گردشگری استان اصفهان دانست و اعلام کرد: زاینده رود یکی از ارکان گردشگری استان اصفهان بوده که باید از آن محافظت شده و بر تحقق مدیریت یکپارچه زایده رود از سرچشمه تا باتلاق گاوخونی و حق آبه کشاورزان کوشش گردد.

وی با بیان اینکه جاذبه های گردشگری اصفهان سرمایه است، گفت: ما اعتقاد داریم که جاذبه های گردشگری اصفهان بزرگ ترین سرمایه مردم استان برای توسعه محسوب می گردد و خود را موظف می دانیم که با برنامه ریزی همه جانبه و معرفی جاذبه ها به داخل و خارج از کشور توسعه را رقم بزنیم.

شفقی اضافه نمود: در امسال اصفهان به عنوان کانون مهم صنایع دستی جهان از سوی یونسکو معرفی گردید و در سال 2006 میلادی از سوی 56 کشور اسلامی عنوان پایتختی جهان اسلام را دریافت کرد و ما این شهر را یک شهر جامع اسلامی می شناسیم.

وی گفت: انجمن دوستداران اصفهان هدفی جز معرفی اصفهان ندارند، اعضای آن باید عاشق اصفهان باشند و با موضوع گردشگری و زاینده رود سعی دارند با بیان دیدگاه های گوناگون گام های مهمی را در توسعه این شهر بردارند.

آب و آلودگی هوا 2 معضل مهم اصفهان

عضو هیئت علمی دانشگاه صنعتی اصفهان نیز در این جلسه گفت: تاریخ اصفهان برای جمع حاضر ناشناخته نیست و امروز در شهری زندگی می کنیم که از دو معضل رنج می برد که برای همه آشکار است.

سید احمد خاتون آبادی با اشاره به بحران کم آبی اضافه نمود: مقوله آب و آلودگی هوا که میهمان ناخوانده اصفهان است مسائل اساسی این شهر محسوب می شوند.

وی توضیح داد: امروزه باید به حوزه دانش بنیان و گردشگری توجه کرد و به آن ها پرداخته گردد زیرا موتور متحرکه توسعه شهر هستند.

این استاد دانشگاه با بیان اینکه صنعت گردشگری صنعتی جدید است، گفت: جدید ترین صنعتی که توسط بشر در 3 دهه اخیر اختراع شد صنعت گردشگری است و ما در این زمینه از امکانات خوبی بهره مند هستیم تا با پیشرفته ترین کشورهای جهان رقابت کنیم.

وی با اشاره به شرایط ایران در صنعت گردشگری اضافه نمود: در کشورهای پیشرفته از آخرین متدها برای توسعه گردشگری استفاده می نمایند و 3 دهه از ما جلوتر هستند اما ایران در دوران نوزادی این صنعت واقع شده است.

خاتون آبادی رویکرد فرهنگی را یکی از مهم ترین شاخصه های رشد شهری دانست و اعلام کرد: از نظر ما نیمی از اصفهان در آسمان واقع شده است و اصفهان را نباید به یک روز خاص محدود کنیم و گردشگری اصفهان را از 6 ماه به 12 ماه توسعه دهیم.

برای پیشرفت شهرها هیچ راهی جز تبدیل دانش به ثروت نیست

شهردار اصفهان در این مراسم گفتمان را شعار مدیریت شهری دانست و گفت: در اصفهان، شهر هنر و ابتکار اگر هر روز هم نکوداشت آن برگزار گردد باز هم کاری صورت نگرفته است.

مهدی جمالی نژاد گفت: برای پیشرفت شهرها هیچ راهی جز تبدیل دانش به ثروت نیست و ما باید جهت خود را در راستای توسعه اصفهان تغییر دهیم.

وی وظیفه شهرداری ها را فراتر از نظافت شهر دانست و بیان نمود: در گذشته وظیفه شهرداری ها نظافت و تمیزی شهر بود اما در حال حاضر رویکرد شهرداری ها فرهنگی و اجتماعی شده است.

شهردار اصفهان با بیان اینکه شعار مدیریت شهری گفتمان است، اضافه نمود: در شهر باید گفتمان دانش محور وجود داشته باشد و فن آفرینان، کارآفرینان، هنرمندان و این گونه افراد خلاقیت شهر را نشان می دهند.

منبع: تسنیم
انتشار: 5 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: tafatton.ir شناسه مطلب: 991

به "زاینده رود به عنوان رکن گردشگری اصفهان باید محافظت گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "زاینده رود به عنوان رکن گردشگری اصفهان باید محافظت گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید