سالاد سیب زمینی و شوید

به گزارش تفطن، خبرنگاران : طرز تهیه سالاد سیب زمینی و شوید را آموزش داده ایم.

سالاد سیب زمینی و شوید

سالاد سیب زمینی و شوید هواداران زیادی دارد. طرز تهیه این سالاد مناسب برای ورزشکاران را بخوانید.

به گزارش خبرنگاران، مسعود معززی، کارشناس آشپزی با حضور در برنامه ای تلویزیونی، طرز تهیه سالاد سیب زمینی و شوید را آموزش داده است.

در فیلم زیر، طرز تهیه سالاد سیب زمینی و شوید را مشاهده می کنید.

سالاد سیب زمینی و شوید یکی از سالادهای فوری و بسیار خوشمزه ایرانی است که می توانید از آن به عنوان یک غذای سبک برای شام یا ناهار بهره ببرید. این سالاد خوشمزه شباهت های زیادی به سالاد الویه دارد.

با مقدار موادی که در این دستور آشپزی قرار گرفته است می توانید برای 4 نفر سالاد سیب زمینی و شوید تهیه کنید. در صورتی که می خواهید مقداری کمتر یا بیشتری سالاد تهیه کنید کافیست مقدار مواد را ضرب یا تقسیم کنید.

مواد لازم سالاد سیب زمینی و شوید برای 4 نفر

پیازچه 100 گرم

خیار شور 6 عدد

شوید تازه 50 گرم

سیب زمینی بزرگ 2 عدد

آب لیمو ترش 1 قاشق غذاخوری

سس مایونز و ماست به مقدار کافی

نمک ، فلفل سیاه و آویشن به مقدار کافی

طرز تهیه سالاد سیب زمینی و شوید

برای تهیه سالاد سیب زمینی و شوید ابتدا سیب زمینی ها را می شوییم و در قابلمه ای قرار می دهیم و تا سطح آن ها آب می ریزیم و قابلمه را روی حرارت ملایم قرار می دهیم تا سیب زمینی ها آبپز شوند.بعد حرارت را خاموش می کنیم و سیب زمینی ها را در صافی قرار می دهیم و روی آن آب سرد می گیریم و اجازه می دهیم تا خنک شوند و آن وقت پوست آن ها را می گیریم و روی تخته آشپزخانه قرار می دهیم و به صورت نگینی آن ها را خرد می کنیم و در کاسه ای می ریزیم.

خیارشورها را نیز به صورت مربع های کوچک خرد می کنیم و به سیب زمینی ها اضافه می کنیم. سپس شوید و پیازچه را نیز می شوییم و در آبکش قرار می دهیم تا آب اضافه آن ها خارج گردد و بعد در خردکن قرار می دهیم تا ریز خرد شوند

و یا روی تخته آشپزخانه با چاقو ان ها را خرد می کنیم و روی مواد می ریزیم.بعد در کاسه ای ماست و سس مایونز به مقداری که تمایل داریم سالادمان سس داشته باشد می ریزیم و آبلیمو،آویشن،فلفل و کمی نمک روی ماست می ریزیم و با هم خوب مخلوط می کنیم و هم می زنیم و در آخر طعم سس را می چشیم اگر مجددا احتیاج به آبلیمو یا نمک بود اضافه می کنیم و مجددا با مواد مخلوط می کنیم و در آخر سس را روی مواد سالاد می ریزیم و آرام با دو قاشق مواد را زیر و رو می کنیم تا سالاد کاملا با سس آغشته گردد و روی کاسه را با سلفون می پوشانیم و سالاد را به مدت 2 ساعت در یخچال قرار می دهیم تا هم مزه دار گردد و هم زمان سرو آن خنک باشد.در نهایت از یخچال بیرون می آوریم و در ظرف مورد نظر سالاد را می ریزیم و نوش جان کنید.

منبع: رکنا
انتشار: 5 بهمن 1400 بروزرسانی: 5 بهمن 1400 گردآورنده: tafatton.ir شناسه مطلب: 2236

به "سالاد سیب زمینی و شوید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سالاد سیب زمینی و شوید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید