سفری به ریودوژانیرو در برزیل

به گزارش تفطن، اصلی ­ترین مقصد گردشگری در برزیل، پایتخت آن نیست. بلکه، ریودوژانیرو، دومین شهر عظیم این کشور است که جاذبه ­های طبیعی و تاریخی زیادی دارد. شاید کمی هزینۀ سفر به ریودوژانیرو بالا باشد اما به یکبار رفتن می­ارزد. با خبرنگاران تا انتهای این مطلب همراه بشید.

سفری به ریودوژانیرو در برزیل

با تور برزیل ارزان از کشور زیبای فوتبالیست ها دیدن کنید و شهرهای زیبای ریو و برازیلیا را ببینید.

آب و هوای شهر ریودوژانیرو

با توجه به موقعیت جغرافیایی شهر ریودوژانیرو، این شهر، گرجهت و با توجه به نزدیک بودن به دریا، رطوبت این شهر بالاست. در روزهای گرم تابستان،دمای هوا بین 35 تا 37 درجه سانتیگراد در ماه ­های اکتبر تا آوریل (مهر تا فروردین) و میانگین دما 27 درجه سانتیگراد در ماه ­های ژانویه و فوریه (بهمن و اسفند) است. از همین رو بهترین زمان سفر به ریودوژانیرو اوایل ماه دی تا اواخر اسفند است.

جاذبه های گردشگری در ریودوژانیرو

ساحل پریانها (Prainha beach)

یکی از جذاب­ترین مقاصد در سفر به ریودوژانیرو، سواحل آن هستند. در غرب این شهر، یکی از زیبا­ترین سواحل برزیل، ساحل پریانها است که در طول تابستان این ساحل بسیار شلوغ می­گردد.

ساحل کوباکاپانا :(The Copacabana Beach)

این ساحل که در راستای خیابان آتلانتیک واقع شده، ترکیبی از سنت، شکوه و جذابیت را همراه خود دارد و میزبان رویدادهای بزرگی همچون جام قهرمانی فوتبال و والیبال ساحلی بوده و میلیون­ها نفر را در کنسرت­هایی که در این منطقه روی داده، دور هم جمع نموده است. به همین دلیل این ساحل یکی از مشهورترین سواحل جهانست.

موزه ملی برزیل (National Museum of Brazil)

از موزه ­های مهم شهر ریودوژانیرو که جزء جاذبه ­های گردشگری این شهر به حساب می­آید موزۀ ملی برزیل است. . در ابتدا، این موزه در سال 1818 با نام موزۀ سلطنتی تاسیس شد. این موزه، بیانگر تاریخ کشف گونه ­های جانوری و گیاهی این سرزمین ناشناخته را در طول زمان است. هنگام سفر به ریودوژانیرو، در این موزه شما از امکان بازدید از تاریخ طبیعی تا تاریخ فرهنگی برزیل برای شما مهیا است.

سفر به ریودوژانیرو و بازدید از تندیس مسیح (Christ the Redeemer)

بزرگترین مجسمه دکو آرت در جهان، مجسمۀ مسیح نجات دهنده با حدود 40 متر ارتفاع است. این مجسمه بر فراز کوهی بلند به نام کورکووادو ساخته شده و این شمایل از مسیح که تمام قد ایستاده و دستانش را کامل باز نموده، معنای به معنای پذیرش همۀ انسان­ها در آغوش مسیح را با خود دارد.

سالانه بیش از 600 هزار گردشگر در سفر به ریودوژانیرو از این اثر زیبا که جزء جدیدترین عجایب هفتگانه جهان به شمار می­رود، دیدن می­کنند. جهت دسترسی به این مجسمه، آسانسور و پله برقی نیز داراست و خط آهن صدسالۀ پارک گردشگر­ها را به نزدیک مجسمه می ­برد.

کوه کله قندی شکل (Sugarloaf Mountaina)

در شمال شرقی ساحل کُپاکابانا در ریودوژانیرو، کوه کله قندی و صخره­ای واقع است. این قله 400 متر (1300فوت) بالاتر از دهانه خلیج گوآنابارا قرار گرفته و از سنگ­های کوارتز و گرانیت تشکیل شده است. در سفر به ریودوژانیرو، گردشگران می­توانند با استفاده از تله ­کابین به بالاترین نقطۀ آن برسند. ماشین برقی هر بیست دقیقه از پای تپه بابل حرکت می­کند و به بالای تپۀ مارو دا اورکا می­رود.

کلیسای جامع ریو (Cathedral of Rio de Janeiro)

سازۀ مخروطی شکل کلیسای جامع ریودوژانیرو بین سال­های 1964 و 1979 ساخته و وقف سنت سباستین، قدیس حامی ریودوژانیرو شد. این کلیسا پذیرای حدود 20 هزار نفر است و درب اصلی آن از 48 پلاک برنزی با لوح ­های نقش ­برجسته ساخته شده است. این کلیسا، از دوشنبه تا یکشنبه از ساعت 7 صبح تا 5 بعد از ظهر به روی عموم مردم باز است.

محله سانتا ترزا (Santa Teresa Neighborhood)

این محله در اطراف کلیسای سانتا ترزا که در دهه 1750 بر روی تپه دستِرو (Desterro) ساخته شده، شکل گرفت. در اواخر قرن نوزدهم و اوایل قرن بیستم، روستایی سطح بالا بود که به ویلاهای باشکوهش شهر داشت.

امروزه این املاک به موزه و نمایشگاه هایی شامل آثار ماتیس (Matisse)، ژان متزینگر (Jean Metzinger)، الیسو ویسکونتی (Eliseu Visconti)، دی کاوالکانتی (Di Cavalcanti) و کاندیدو پورتیناری (Candido Portinari) تبدیل شدند. در بازدید از این محله می­توانید کشاورزی به سبک قدیم تجربه کنید.

استادیوم ماراکانا (Estádio do Maracanã)

استادیوم ماراکانا یکی از نقاط دیدنی شهر ریودوژانیرو محسوب می­ گردد زیرا همۀ مردم جهان از علاقۀ مردم برزیل به فوتبال آگاهند. این استادیوم هنگامی که بالاترین ظرفیت برگزاری فوتبال در جهان قادر بود دویست هزار نفر را در خود جای دهد، این استادیوم در سال 1950 به دست Waldir ramos (مدیر پروژه) تأسیس شد. استادیوم ماراکانا در سال 1966 به دنبال مرگ روزنامه نگار معروف برزیلی Mario-Fiho به این نام، نام گذاری شد ولی بیشتر مردم، این استادیوم را با همان نام ماراکانا (Maracanã) می شناسند. در دوران مدرن، به دلیل رعایت مسائل ایمنی و تهیه جایگاه برای تمام هواداران، ظرفیت این استادیوم کاهش یافت.

استادیوم ماراکانا برای جام جهانی 2014 تا اندازه­ای بازسازی شد و در حال حاضر ظرفیت جای دادن هشتاد هزار تماشاگر را در خود دارد. تماشای فوتبال در این استادیوم که به بزرگ­ترین استادیوم جنوب تبدیل شده است دلیل افراد زیادی برای سفر به ریودوژانیرو است.

بایدها و نبایدها در سفر به ریودوژانیرو

در سفر به ریودوژانیرو به خصوص در اماکن شلوغ مراقب جیب ­برها باشید زیرا امنیت در شهر آنچنان که مسافران بتوانند با خیال راحت به سفر بپردازند فراهم نیست.

اطلاعات ضروری شهر ریودوژانیرو در برزیل

زبان رسمی مردم این شهر، پرتغالی و واحد پول آن­ها رئال یا رآل (real) با نشان اختصاری R$ است.

از نظر زمانی، ساعت آن­ها 5 و نیم ساعت از تهران عقب تر است. تنها فرودگاه این شهر فرودگاه بین المللی ریو دوژانیرو گالیائو نام دارد.

کد کشور برزیل، 55+ و شماره های اضطراری این کشور به توضیح زیر است:

  • اورژانس پزشکی: 192
  • آتش نشانی: 193
  • پلیس: 190

1+

منبع: دلتابان
انتشار: 14 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: tafatton.ir شناسه مطلب: 1407

به "سفری به ریودوژانیرو در برزیل" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سفری به ریودوژانیرو در برزیل"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید