شعرهای اجرایی در کتاب شکست به هم چسبید

به گزارش تفطن، به گزارش خبرنگار خبرنگاران در بوشهر، این کتاب شامل 45 شعر از مجید اجرایی است که در فاصله سال های 84 تا 1400 سروده شده اند. ویژگی شاخص کتاب، اتکای آن بر بهره گیری از ظرفیت های زبانی متکثر شعرهای سه دهه اخیر ایران است.

شعرهای اجرایی در کتاب شکست به هم چسبید

کتاب شکست به لحاظ فرمی و جریانی در میانه شعر زبان گرا و خود ارجاع دهه هفتاد از سویی و شعر دلالت گرای دهه هشتاد و نود است. بعلاوه این اثر از نظر طیف بندی در میانه زبان متفردانه و زبان کنش مند اجتماعی است و به لحاظ تم و محتوا در میانه زبان نرم تغزلی و زبان تلخ و تاریک قرار می گیرد که به نحوی ادبیات ابزورد را تداعی می نماید.

کتاب شکست به واقع سرآغاز تجربه تازه مجید اجرایی در عصیان وارگی ذهنی است؛ عصیانی که بیشتر به زیستی تازه نزدیک می گردد و در این راستا، شاعر به جای اتکا بر یک نحله زبانی، می کوشد تجربه شاعرانه خود را در معبر تجربه های سیال و گوناگون به کنشی نو و خلاقانه بدل کند.

یادآوری می گردد، مجید اجرایی، شاعر، نویسنده و منتقد ادبی، نخستین مجموعه شعر خود را با عنوان ژن مغلوب در سال 1384 به همت نشر آغاز منتشر کرد. افزون بر این، از وی در روزنامه ها، مجلات و وبسایت های ملی و استانی تا به امروز مقالات متعددی منتشر و بعلاوه شعرهایی از او در کتاب ها و جنگ های ادبی گوناگون به زیور طبع آراسته شده است.

در کارنامه ادبی اجرایی، دبیری بخش شعر جایزه ادبی بوشهر و دبیری جایزه ملی شعر جم به چشم می خورد.

منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران
انتشار: 4 خرداد 1401 بروزرسانی: 4 خرداد 1401 گردآورنده: tafatton.ir شناسه مطلب: 2343

به "شعرهای اجرایی در کتاب شکست به هم چسبید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شعرهای اجرایی در کتاب شکست به هم چسبید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید