شکایت انجمن پزشکان عمومی ایران از عامل آتش زدن هاریسون

به گزارش تفطن، رئیس انجمن پزشکان عمومی ایران از پیگیری حقوقی و شکایت این انجمن از عامل کتاب سوزی اخیر اطلاع داد.

شکایت انجمن پزشکان عمومی ایران از عامل آتش زدن هاریسون

به گزارش خبرنگاران به نقل از ایسنا، دکتر عباس کامیابی رئیس انجمن پزشکان عمومی ایران با اعلام این که این این انجمن از فرد سوزاننده کتاب پزشکی هاریسون شکایت می نماید، گفت: بدبین کردن مردم به دانش پزشکی، حتی اگر فقط روی یک نفر تاثیر داشته باشد و او را از پیگیری درمان بازدارد، تهدید علیه سلامت جامعه به شمار می رود و مستوجب برخورد قانونی است.

وی تاکید نمود: موضع گیری های صورت گرفته به دلیل اصرار این فرد بر اشتباهات خود، راه به جایی نخواهد برد و شهرت وی را نیز بیشتر خواهد نمود. بنابراین باید به صورت جدی و عملی با مقوله دانش سوزی برخورد گردد.

کامیابی با بیان این که غربی و استعماری دانستن طب نوین دروغ و توهمی بیش نیست، شرح داد: دانش طب مولود دنیا غرب نیست، بلکه یک میراث ارزشمند دنیای است که از حکیمان باستان در یونان و روم و ایران و هند و چین تا دانشمندان امروزی شاغل در پیشرفته ترین مراکز علمی سراسر دنیا، هر یک در بنیان گذاری آن نقش داشته اند.

وی اضافه نمود: چشم پوشی از این گنجینه پربار و پربها کاری غیرعقلانی است که در هیچ یک از علوم دیگر اتفاق نمی افتد و هم اکنون همه ما در سراسر دنیا از آخرین و به روزترین دستاوردهای بشری در هر زمینه بهره می بریم.

رئیس انجمن پزشکان عمومی ایران ضمن تشکر از واکنش های به موقع عالمان دینی و مسئولین، با تاکید بر این که بسیاری از مراجع تقلید بارها اعلام نموده اند چیزی به عنوان طب اسلامی نداریم، گفت: وقتی بزرگان دین طب اسلامی را عنوانی ساختگی می دانند، پافشاری بر این اعمال جاهلانه قطعا عملی مجرمانه است و از دستگاه قضایی توقع داریم با رسیدگی سریع، عادلانه و قاطع به این پرونده نشان دهد سلامت مردم در اولویت آن قرار گرفته است.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 29 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: tafatton.ir شناسه مطلب: 1050

به "شکایت انجمن پزشکان عمومی ایران از عامل آتش زدن هاریسون" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شکایت انجمن پزشکان عمومی ایران از عامل آتش زدن هاریسون"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید