عدم حمایت حاضرین در نشست صلح افغاستان از احیای امارت طالبان

به گزارش تفطن، به گزارش خبرنگاران به نقل از وال استریت، روسیه دیروز پنجشنبه 28 اسفند میزبان نشست صلح افغانستان بود. در این کنفرانس، آمریکا، روسیه، چین، و پاکستان گفتند که از تشکیل دوباره یک امارت اسلامی تحت نظر طالبان، پشتیبانی نمی نمایند.

عدم حمایت حاضرین در نشست صلح افغاستان از احیای امارت طالبان

این چهار کشور گفته اند که حق تمامی مردم افغانستان، از جمله زنان و اقلیت ها، تحت هرگونه توافق صلحی باید حفاظت گردد.

آسوشیتدپرس نیز با مخابره این خبر نوشته است: در این نشست نمایندگان دولت افغانستان و طالبان به همراه ناظران بین المللی، شرکت داشتند تا به پیشبرد مذاکرات صلح افغانستان که متوقف شده است، یاری نمایند.

قرار است پیش از ضرب الاجل خروج نیروهای آمریکایی و ناتو از افغانستان در تاریخ 11 اردیبهشت (اول ماه مه) سه کنفرانس بین المللی برای صلح افغانستان برگزار گردد که نشست پنجشنبه اولین آنها بود.

بر اساس این گزارش، درنشست دیروز تروئیکای صلح افغانستان شامل کشورهای روسیه، آمریکا و چین به همراه پاکستان از جنبش طالبان خواستند تا از خروج گروه های تروریستی از مناطق مرزی افغانستان با کشورهای همجوار جلوگیری نمایند.

در بیانیه ای که در جریان نشست مشترک کشورهای یاد شده با موضوع فرایند صلح افغانستان در مسکو برگزار گردید، آمده است: ما از افغان ها شامل دولت جمهوری اسلامی افغانستان و طالبان می خواهیم تا گروه های تروریستی و اشخاص مرتبط با آنها از خاک افغانستان برای تهدید امنیت هیچ کشور دیگری استفاده ننمایند.

تروئیکای صلح افغانستان همچنین در بیانیه خود خواهان ایجاد همبستگی در داخل این کشور شده و در ادامه بیانیه خود آورده است: همانطور که در قطعنامه شماره 2513 شورای امنیت سازمان ملل نیز آورده شده، ما از بازگردانده شدن امارت اسلامی حمایت نکرده و همه طرف ها در دولت افغانستان و شورای عالی آشتی ملی به صورت آزادانه با شرکای خود در طالبان در راستای مذاکرات صلح مشارکت خواهند داشت.

همچنین در خاتمه این بیانیه آمده است: ما چهار کشور در این لحظه حیاتی از طرف های مشارکت نماینده در این مذاکرات می خواهیم تا به مذاکره منتهی به توافقنامه صلحی بپردازند که به چهار دهه جنگ در افغانستان خاتمه دهد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 19 فروردین 1400 بروزرسانی: 19 فروردین 1400 گردآورنده: tafatton.ir شناسه مطلب: 1842

به "عدم حمایت حاضرین در نشست صلح افغاستان از احیای امارت طالبان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عدم حمایت حاضرین در نشست صلح افغاستان از احیای امارت طالبان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید