عدم پرداخت مطالبات 2 هزار میلیاردی دانشگاه آزاد از سوی دولت

به گزارش تفطن، سخنگوی دانشگاه آزاد از عدم پرداخت مطالبات 2 هزار میلیاردی دانشگاه آزاد از سوی دولت اطلاع داد و گفت: با توجه به شیوع ویروس کرونا و افت دریافت شهریه های دانشجویی و درآمدهای غیرشهریه ای، از دولت انتظار می رود بدهی خود را به دانشگاه آزاد پرداخت کند.

عدم پرداخت مطالبات 2 هزار میلیاردی دانشگاه آزاد از سوی دولت

اگر علاقمند به دریافت بهترین خدمات تحصیل در کانادا هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم ویزای تحصیلی کانادا، با دریافت مشاوره رایگان از مجربترین تیم مهاجرتی کانادا، بهترین مسیر را به سوی مدارو، کالج ها و دانشگاه های کانادا انتخاب کنید.

احمد حیدری سخنگوی دانشگاه آزاد در گفت وگو با خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرنگاران با انتقاد از عدم پرداخت مطالبات این دانشگاه از سوی دولت، گفت: این مطالبات حدود 2 هزار میلیارد تومان است که متأسفانه بعد از پیگیری های مکرر، هنوز از سوی دولت وصول نشده است. با توجه به شیوع ویروس کرونا و مسائلی که سازمان ها، نهادها و دانشگاه ها با آن روبرو شده اند، مسائل مالی متوجه دانشگاه آزاد نیز شده است.

معاون امور مجلس و ارتباطات اجتماعی دانشگاه آزاد اعلام نمود: دانشگاه آزاد به عنوان عظیمترین دانشگاه حضوری دنیا، حدود 38 درصد از دانشجویان و بار آموزش عالی کشور را برعهده دارد؛ در حالی که هیچ اعتباری از دولت دریافت نمی نماید و حتی مالیات و حق تأمین اجتماعی هم پرداخت می نماید؛ همچنین دانشگاه آزاد در اجرای قانون و آیین نامه دولت، به نحواحسن پذیرای دانشجویان شاهد بوده است. این در حالی است که در قانون مقرر شده پرداخت شهریه از سوی بنیاد شهید به نمایندگی از بنیاد شهید پرداخت گردد که 5 سال است تقریباً هیچ پرداختی صورت نگرفته و در حال حاضر این مطالبه بالغ بر دوهزار میلیارد تومان شده است.

وی ادامه داد: یکی از دغدغه های حال حاضر مسئولان این دانشگاه در کنار سایر موضوعات مالی، پرداخت معوقه و افزایش حقوق کارکنان و اعضای هیأت علمی است که تأمین آن و برطرف دغدغه های کارکنان و اساتید دانشگاه آزاد، مستلزم وصول مطالبات است.

حیدری با بیان اینکه در بودجه سال 1399 مصوبه مجلس شورای اسلامی به صراحت بر پرداخت از سوی دولت محترم تأکید شده است، گفت: با توجه به شرایط کنونی و شیوع ویروس کرونا و افت دریافت شهریه های دانشجویی و درآمدهای غیرشهریه ای، از دولت انتظار می رود همانند سایر نهادها و بنگاه های غیردولتی که به آنها یاری بلاعوض می نماید، به دانشگاه آزاد اسلامی هم ارائه گردد یا لااقل بدهی خود را به دانشگاه آزاد پرداخت کند تا بتوانیم معوقات و افزایش حقوق سال 1399 اساتید و کارکنان دانشگاه را هرچه سریع تر پرداخت کنیم.

وی اضافه کرد: در این شرایط مالی، رسیدگی به کارمندان و اعضای هیأت علمی دانشگاه خصوصاً پس از افزایش کارمندان و هیأت علمی دانشگاه در اسفندماه اولویت کار مسئولان دانشگاه است، انتظار داریم دولت هرچه سریع تر بدهی خود به دانشگاه آزاد را پرداخت کند؛ همانگونه که تا به امروز حدود 36 هزار میلیارد از مطالبات سایر نهادها و سازمان ها را پرداخت نموده اما علیرغم رایزنی ها و پیگیری های فراوان، مطالبه حدود دوهزار میلیاردی دانشگاه آزاد را پرداخت ننموده است.

حیدری در خاتمه توضیح داد: خانواده عظیم دانشگاه آزاد انتظار دارد که دولت هرچه سریع تر با پرداخت بدهی، مانع زیان بیشتر دانشگاه گردد تا دانشگاه بتواند در شرایط مالی کنونی، به مطالبات بحق کارکنان و اعضای هیأت علمی پاسخ گوید.

انتهای پیغام/

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 27 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: tafatton.ir شناسه مطلب: 1432

به "عدم پرداخت مطالبات 2 هزار میلیاردی دانشگاه آزاد از سوی دولت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عدم پرداخت مطالبات 2 هزار میلیاردی دانشگاه آزاد از سوی دولت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید