مطالبی خواندنی در مورد کشور یونان

به گزارش تفطن، یونان کشوری می‌باشد که موقعیت جغرافیایی خاصی داشته و به محدوده‌های مختلف تقسیم شده و جاذبه‌های منحصربه‌فردی دارد. در بخشهای متفاوت یونان گویش‌ها، رسوم، رقص‌های مختلفی رایج است.

مطالبی خواندنی در مورد کشور یونان

در هر قسمت از کشور یونان در طول قرن‌ها سنتهای بسیاری وجود دارد. به طور مثال عروسها روبنده قرمز و یا زرد بر روی خود می‌انداختند که نمادی از آتش می‌باشد که براساس این اعتقاد این رنگها باعث دورشدن شیاطین و ارواح از آنها می‌باشد. همچنین انگشتر الماس قطره‌های اشکهای خدایان بوده است و اعتقاد داشتند که الماس نشان دهنده شعله‌های عشق نیز می‌باشد. عروس در مراسم ازدواج خود یک حبه قند دارد تا مطمئن شود که زندگی شیرینی خواهد داشت. برای آشنایی با فرهنگ مردم یونان به شما توصیه می‌کنیم با تور کشتی کروز همراه شوید.

سه‌شنبه نحس‌ترین روز در هفته برای یونانیان است. مردم یونان معتقد هستند که دادوستد در این روز بد است و به نتیجه نخواهد رسید. 

چشم‌زخم یکی از معروف‌ترین خرافات‌های مردم یونان بوده که ریشه در دوران بت‌پرستی مردم یونان دارد. در نقاشی‌های که به 200 سال قبل برمی‌گردد، وجودچشم‌زخم مشهود است.

برعکس اعتقاد بعضی از کشورها عدد 13 برای یونانیان، نشانه خوشبختی و خوش‌شانسی می‌باشد. اگر روز سیزدهم با سه‌شنبه مصادف بشوند اصلاً نشانه خوبی نمی‎باشد و نشانی از بدبختیاست. برخی از مردم یونان نیز معتقد هستند که عدد 13 نمادی از حضرت عیسی و حواریون آن می‌باشد. استخوان خفاش نیز در کشور یونان نمادی از خوش‌شانسی می‌باشد. با تور جزایر یونان با کشتی کروز همراه شوید تا به بازدید جاذبه‌های این کشور رویایی بروید.

انتشار: 1 اسفند 1397 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: tafatton.ir شناسه مطلب: 18

به "مطالبی خواندنی در مورد کشور یونان" امتیاز دهید

1 کاربر به "مطالبی خواندنی در مورد کشور یونان" امتیاز داده است | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مطالبی خواندنی در مورد کشور یونان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید