فشار اتحادیه اروپا بر یونان برای نهایی کردن مذاکرات با وام دهندگان بین المللی

به گزارش تفطن، خبرنگاران: وزرای دارایی اتحادیه اروپا به شدت از یونان به خاطر ناکامی در پاسخ به درخواست های وام دهندگان بین المللی و طولانی شدن بیش از حد مذاکرات انتقاد کردند.

فشار اتحادیه اروپا بر یونان برای نهایی کردن مذاکرات با وام دهندگان بین المللی

سفر با تور یونان ارزان را از دست ندهید و از نزدیک با سرزمین اسطوره های باستانی آشنا شوید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از پرس تی وی؛ یونان که با بحران بدهی های سنگین روبرو است هنوز نتوانسته مذاکرات خود با وام دهندگان بین المللی شامل صندوق بین المللی پول، کمیسیون اروپا و بانک مرکزی اروپا را به نتیجه برساند و این مساله با واکنش منفی وزرای دارایی اتحادیه اروپا روبرو شده است.

بر اساس این گزارش وزرای دارایی اروپا در نشست روز گذشته خود در شهر بروکسل از دولت آتن خواستند تا روند مذاکره با وام دهندگان بین المللی را تسریع بخشد. یونان باید برای جلب رضایت وام دهندگان بین المللی در مورد اعطای یاری های جدید مالی شرایط مورد نظر آنها را قبول کند.

وزیر دارایی هلند که ریاست وزرای دارایی منطقه یورو را بر عهده دارد تاکید نمود، روند بازنگری از سوی دولت یونان بسیار طولانی شده و دولت آتن باید هرچه سریعتر این روند را به نتیجه برساند. وی توضیح داد، فکر می کنم این به نفع دولت یونان و ما خواهد بود تا هر چه سریعتر مذاکرات را به نتیجه برسانند. یونان باید برای دریافت بخش بعدی یاری مالی 240 میلیارد یورویی وام دهندگان بین المللی به منظور جلوگیری از خطر ورشکستگی در ماه می هرچه سریعتر به توافق نهایی برسد.

یونان ششمین سال متوالی است که با رکود مالی روبرو شده است. ارزش تولیدات مالی یونان در شش سال گذشته بیش از 22 درصد کاهش داشته است. اجرای سیاست های ریاضتی مالی از سوی دولت آتن به ضرر رشد و رونق مالی این کشور بوده است. نرخ بیکاری این کشور بحران زده نیز به بیش از 27، 2 درصد نیروی کار فعال رسیده و این در حالی است که میانگین نرخ بیکاری منطقه یورو 12 درصد است.

منبع: تسنیم
انتشار: 15 مهر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: tafatton.ir شناسه مطلب: 565

به "فشار اتحادیه اروپا بر یونان برای نهایی کردن مذاکرات با وام دهندگان بین المللی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فشار اتحادیه اروپا بر یونان برای نهایی کردن مذاکرات با وام دهندگان بین المللی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید