هشدار برلین در رابطه با تاثیر بحران ایتالیا بر اروپا

به گزارش تفطن، خبرنگاران : وزیر دارایی آلمان ضمن مقایسه ایتالیا با یونان هشدار داد که بحران سیاسی ایتالیا می تواند بر بحران بازار اروپا بیفزاید.

هشدار برلین در رابطه با تاثیر بحران ایتالیا بر اروپا

برای دیدن شاهکارهای تاریخ اروپا با تور ایتالیا همراه شوید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از پایگاه خبری اسپانیایی زبان(ال پائیس)؛ ولفگانگ شویبله، وزیر دارایی آلمان روز گذشته(چهارشنبه) ضمن مقایسه ایتالیا با یونان هشدار داد که بحران سیاسی موجود در ایتالیا موجب می گردد تا بازارهای کشورهای اروپایی در بحرانی وخیم تر فرو بروند.

وی در رابطه با وضعیت کنونی ایتالیا خاطرنشان کرد: مسئله ایتالیا مسئله ای مهم و جدی است؛ این بحران مانند عفونتی است که می تواند به تمام اروپا سرایت کند.

وزیر دارایی آلمان همچنین خطاب به شرکای خود خاطرنشان کرد: ما هشدار می دهیم که منطقه یورو همچنان در وضعیت بحرانی و استثنایی به سر می برد.

بعضی از کارشناسان اعلام نموده اند که با توجه به نتایج مشاهده شده از ریاضت های اقتصادی در کشورهای اروپایی، این نتایج چاره ساز نبوده اند و بحران اقتصادی روز به روز افزابش می یابد.

نتایج انتخابات اخیر ایتالیا نشان می دهد هیچ حزبی پیروز به کسب اکثریت آرا در مجلس نشده است تا این مساله خطر ادامه بی ثباتی سیاسی و تشدید بحران بدهی سومین اقتصاد بزرگ منطقه یورو را دامن بزند.

در چند سال اخیر که اروپا گرفتار یک بحران اقتصادی جدی شده است بحران فزاینده در ایتالیا ترس از باقی ماندن این منطقه در شرایط بحرانی را بیش از پیش نموده است.

با وجود اینکه صندوق نجات پول یاری های اقتصادی بسیاری به ایتالیا نموده است اما بحران اقتصادی در این کشور ریشه دوانده است و مقامات منطقه یورو با مشاهده گسترش چنین بحرانی از گسترش این بحران در سایر کشورهای عضو این منطقه ابراز نگرانی نموده اند.

منبع: تسنیم
انتشار: 27 شهریور 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: tafatton.ir شناسه مطلب: 503

به "هشدار برلین در رابطه با تاثیر بحران ایتالیا بر اروپا" امتیاز دهید

1 کاربر به "هشدار برلین در رابطه با تاثیر بحران ایتالیا بر اروپا" امتیاز داده است | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هشدار برلین در رابطه با تاثیر بحران ایتالیا بر اروپا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید