آلمان از تصمیمات یونان برای بستن قرارداد انرژی میلیاردی با روسیه استقبال کرد

به گزارش تفطن، خبرنگاران: وزیر دارایی آلمان از تصمیمات دولت یونان برای بستن قرارداد انرژی میلیاردی با روسیه به منظور مشارکت در پروژه انتقال گاز جدید جریان ترکیه استقبال نموده و آن را برای آتن خوب دانست.

آلمان از تصمیمات یونان برای بستن قرارداد انرژی میلیاردی با روسیه استقبال کرد

سفر با تور یونان ارزان را از دست ندهید و از نزدیک با سرزمین اسطوره های باستانی آشنا شوید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از هفته نامه اشپیگل، ظاهرا دولت یونان تصمیم گرفته است یک قرارداد تجاری میلیاردی به منظور مشارکت در پروژه خط لوله انتقال گاز جدید جریان ترکیه با روسیه ببندد که ظاهرا این قراداد تجاری که تا پنج میلیارد یورو را به خزانه دولت یونان وارد می نماید روز سه شنبه امضا می گردد.

این خط لوله انتقال گاز قرار است گاز روسیه را به وسیله یونان و ترکیه به اروپا منتقل کند.

وولفگانگ شایبله، وزیر دارایی آلمان از این مبادله انرژی بین یونان و روسیه استقبال نموده و گفت: من برای یونان خوشحالم اگر وضعیت این گونه است. امیدوارم که این طور باشد. همه اقداماتی که به یونان یاری می نماید خوب است.

وزیر دارایی آلمان که در حاشیه نشست بهاره صندوق بین المللی پول و بانک جهانی سخن می گفت همچنین گفت: من در جریان جزئیات این قرارداد انرژی قرار ندارم. اما اعتقاد ندارم که این قرارداد مسائل یونان در برآورده کردن شرایط اصلاحی را حل نماید. از این رو یونان باید همچنان تبادل نظرها با سه انستیتوی وام دهنده(صندوق بین المللی پول، بانک مرکزی اروپا و کمیسیون اروپایی) را در پیش گیرد. در اینجا هیچ واقعیات جدیدی وجود ندارد.

به گفته یکی از مقامات بلند پایه حزب دولتی سیریزای یونان، مبلغ میلیاردی احتاقتصادی در فرم یک پیش پرداخت برای پروژه خط لوله انتقال گاز جدید جریان ترکیه به یونان پرداخت می گردد. انتظار می رود این خط لوله انتقال گاز در سال 2019 به بهره برداری برسد.

این مقام بلند پایه حزب سیریزا که با روند اجرای این قرارداد آشنایی دارد در این باره به اشپیگل گفته است که این معامله تجاری می تواند ورق را برای یونان برگرداند.

وزیر انرژی یونان نیز روز گذشته این مسئله را تایید کرد که مذاکرات با روسیه برای امضای این قرارداد تجاری در حال جریان است و در راستا درستی واقع شده است اما هنوز سرانجام پیدا ننموده است. از این رو هنوز هیچ اطلاعات مشخصی نمی تواند اعلام گردد.

کرملین نیز بعد از ظهر روز گذشته در واکنش به گزارش هفته نامه اشپیگل گفت که ما به یونان هیچ یاری اقتصادی را ارائه نمی دهیم چرا که در این زمینه هیچ درخواستی از ما نشده است. اما طبیعتا پوتین و نخست وزیر یونان هفته گذشته در دیدار خود در مسکو همچنین در زمینه همکاری های دو کشور در زمینه انرژی با هم تبادل نظر کردند و این بحث ها حالا در سطح همکاران ادامه دارد.

منبع: تسنیم
انتشار: 12 مهر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: tafatton.ir شناسه مطلب: 554

به "آلمان از تصمیمات یونان برای بستن قرارداد انرژی میلیاردی با روسیه استقبال کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آلمان از تصمیمات یونان برای بستن قرارداد انرژی میلیاردی با روسیه استقبال کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید