قیمت مرغ 20 هزار تومان شد

به گزارش تفطن، نایب رئیس انجمن صنفی مرغداران گوشتی از افزایش قیمت مرغ در بازار اطلاع داد و گفت: امروز نرخ هر کیلو مرغ گرم 20 هزار تومان است.

قیمت مرغ 20 هزار تومان شد

حبیب اسداله نژاد نایب رئیس کانون انجمن صنفی مرغداران گوشتی از افزایش هزار تومانی قیمت مرغ در بازار اطلاع داد و گفت: امروز متوسط نرخ هر کیلو مرغ زنده درب مرغداری 13 هزار و 800 تومان و مرغ آماده به طبخ در خرده فروشی ها 20 هزار تومان است.

وی اضافه نمود: با توجه به شرایط فعلی عرضه و تقاضا پیش بینی می گردد که فرایند افزایش قیمت مرغ و رسیدن به نرخ منطقی ادامه یابد.

اسداله نژاد ادامه داد: با توجه به نوسان مولفه های فراوری، قیمت منطقی هر کیلو مرغ زنده درب مرغداری به بیش از 16 هزار تومان و مرغ گرم 24 تا 25 هزار تومان است.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه کمبودی در عرضه مرغ نداریم، بیان نمود: با توجه به افزایش هزینه های فراوری، قیمت کنونی مرغ جوابگوی هزینه های فراوری نیست.

نایب رئیس کانون انجمن صنفی مرغداران گوشتی افزایش قیمت دان آماده کارخانه های خوراک را علت اصلی افزایش قیمت نهاده های دام و طیور بیان کرد.

اسداله نژاد با اشاره به اینکه بازار نهاده های دامی تغییر چندانی نداشته است، بیان نمود: این در حالی است که وزارت جهاد کشاورزی اعلام نموده که اصلاحاتی در سامانه بازارگاه انجام داده تا مرغداران بر مبنای مدارک جوجه ریزی خرید های خود را انجام دهند، اما آنالیز ها نشان می دهد که بحث کمبود و عدم عرضه به طور کامل مشهود است.

این مقام مسئول ادامه داد: اگر احتیاج واحد های مرغداری از سامانه بازارگاه تامین گردد، بخش اعظم مشکل نهاده ها حل می گردد که با این وجود شاهد کاهش قیمت تمام شده فراوری خواهیم بود.

وی درباره تاثیر برطرف بحران نهاده بر بازار مرغ گفت: اگر صد درصد نهاده ها از سامانه بازارگاه تامین گردد، نرخ واقعی هر کیلو مرغ زنده بالای 14 هزار تومان خواهد بود، این درحالی است که نرخ کنونی هر کیلو مرغ 12 تا 13 هزار تومان است که با این وجود نمی توان انتظار کاهش قیمت را داشت.

به گفته وی، با تامین نهاده مورد احتیاج از سامانه بازارگاه جوجه ریزی منطقی می گردد و بازار مرغ به ثبات می رسد.

نایب رئیس کانون انجمن صنفی مرغداران گوشتی نرخ فعلی هر قطعه جوجه یکروزه را 2 هزار تومان بیان کرد و اضافه نمود: با توجه به قیمت تمام شده فراوری، فراورینمایندگان مرغ مادر در فروش هر قطعه جوجه یکروزه یک هزار تومان زیان می نمایند.

اسداله نژاد ادامه داد: اگر قیمت مرغ ظرف یک هفته تا 10 روز آینده از سوی کارگروه تنظیم بازار افزایش نیابد، پیش بینی می گردد که ظرف یک ماه آینده قیمت آن افزایش چشمگیری یابد که مقصر فراورینماینده نیست.

نایب رئیس کانون انجمن صنفی مرغداران گوشتی از افزایش قیمت دان آماده اطلاع داد و گفت: در حال حاضر قیمت دان آماده در بعضی کارخانه های خوراک به طور متوسط به 7 هزار و 700 تومان افزایش یافته که این امر در هزینه تمام شده فراوری تاثیر بسزایی دارد.

وی با بیان اینکه بازار نهاده های دامی نسبت به هفته گذشته تغییری نداشته است، اضافه نمود: در بعضی استان ها نهاده با نرخ مصوب تحویل نمی دهند و تنها ذرت و کنجاله را در مقابل مرغ تهاتر می نمایند.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه سرکوب قیمت مرغ توسط دولت عواقب بدی را به همراه دارد، بیان نمود: در شرایط فعلی دولت بدون توجه به بازار به فراورینمایندگان فشار وارد می نماید که سرکوب قیمت توسط دولت به هیچ وجه منطقی نیست.

این مقام مسئول با بیان اینکه شرایط بازار نهاده های دامی برخلاف وعده مسئولان روز به روز بدتر می گردد، گفت: تا سرانجام هفته قرار است دولت نرخ مصوب مرغ را اعلام کند که امیدواریم قیمت جدید بر مبنای هزینه تمام شده فراوری باشد.

اسداله نژاد در سرانجام درباره آینده بازار مرغ توضیح داد: با استمرار فرایند فعلی نهاده های دامی پیش بینی می گردد که قیمت مرغ ظرف یک ماه آینده به سبب کاهش حجم جوجه ریزی افزایش یابد.

منبع: باشگاه خبرنگاران

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 16 آبان 1399 بروزرسانی: 16 آبان 1399 گردآورنده: tafatton.ir شناسه مطلب: 1537

به "قیمت مرغ 20 هزار تومان شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قیمت مرغ 20 هزار تومان شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید