لابی های کثیف سیاسی در ورزش و استانداردهای دوگانه مدعیان جهانی!

به گزارش تفطن، جمهوری اسلامی ایران همیشه از سوی مجامع بین المللی و علی الخصوص کشورهای عربی متهم به دخالت دادن سیاست در ورزش و لابی گری بوده و از این جهت تحت فشار نهادهای مختلف حقوقی قرار داشته است.

لابی های کثیف سیاسی در ورزش و استانداردهای دوگانه مدعیان جهانی!

به گزارش گروه رسانه های دیگر خبرگزاری خبرنگاران، جمهوری اسلامی همواره از سوی مجامع بین المللی و علی الخصوص کشورهای عربی متهم به دخالت دادن سیاست در ورزش و لابی گری بوده و از این جهت تحت فشار نهادهای مختلف حقوقی قرار داشته است، لکن همواره دست آن ها که ما را به این کارها متهم نموده اند برای اثبات دروغ هایشان خالی بوده و همین امر سبب شده تا از کوچک ترین بهانه ای بیشترین ضربه را به ورزش ایران بزنند.

لیگ قهرمانان آسیا در مرحله نیمه نهایی شنبه شب در حالی پیگیری شد که دو تیم پرسپولیس ایران و النصر عربستان به مصاف هم رفتند. پرسپولیس در مرحله قبل با دوگل پاختاکور ازبکستان را شکست داده بود و النصر هم با همین نتیجه الاهلی را از میان برداشته بود.

تنها چند ساعت مانده به آغاز بازی، شوک از طرف AFC به پرسپولیس وارد شد و اعلام کردند که عیسی آل کثیر مهاجم تأثیرگذار پرسپولیس در دو بازی گذشته مقابل السد و پاختاکور به دلیل شادی بعد از گلش در بازی قبلی و حرکتی که با چشمانش انجام داده، به مدت 6 ماه از کلیه مسابقات محروم و ملزم به پرداخت 10 هزار دلار جریمه نقدی شده است.

این در حالی است که محروم کردن بازیکن مهم و ارزشمندی برای پرسپولیس مثل آل کثیر درست چند ساعت مانده به آغاز یک چنین بازی مهمی در سطح آسیا نمی تواند نتیجه ای جز خرج کردن دلارهای عربستانی و نفوذ لابی کثیف و قدرتمند سعودی ها در کنفدراسیون فوتبال آسیا باشد.

جمهوری اسلامی همواره از سوی مجامع بین المللی و علی الخصوص کشورهای عربی متهم به دخالت دادن سیاست در ورزش و لابی گری بوده و از این جهت تحت فشار نهادهای مختلف حقوقی قرار داشته است، لکن همواره دست آن ها که ما را به این کارها متهم نموده اند برای اثبات دروغ هایشان خالی بوده و همین امر سبب شده تا از کوچک ترین بهانه ای بیشترین ضربه را به ورزش ایران بزنند.

علی رغم تمام کارشکنی هایی که نفوذی های سعودی در AFC انجام دادند تا اجازه ندهند پرسپولیس در این مرحله به پیروزی برسد، درنهایت این تیم عربستانی بود که در ضربات پنالتی مغلوب شد و از رسیدن به فینال لیگ قهرمانان باز ماند.

عقده گشایی عربستانی ها که حالا به رغم خرج کردن دلارهای نفتیشان نتوانسته بودند مانع پیروزی تیم پرسپولیس شوند، بعد از مسابقه باز هم ادامه داشت و چند دقیقه بعد از بازی با موضوع عدم صلاحیت بعضی بازیکنان پرسپولیس برای این ملاقات به AFC شکایت کردند.

جمهوری اسلامی همواره تمام تلاشش را نموده تا در میادین ورزشی حرف خود را در مسابقه و زمان قانونی معین شده بزند و از حاشیه سازی های ناشی از شکست در هر مسابقه ای دوری نموده و نیازی به اثبات آن هم ندارد، لکن در برابر هرگونه حق خوری و زورگویی تا جایی که بتواند به گردن کشان و نوکیسه گان باج نمی دهد و با تمام توان از حیثیت حقوقی خود در کنفدراسیون فوتبال آسیا به یاری تمامی ابزارهایی که دارد دفاع خواهد نمود.

منبع: نورنیوز

منبع: خبرگزاری دانشگاه آزاد آنا
انتشار: 17 آبان 1399 بروزرسانی: 17 آبان 1399 گردآورنده: tafatton.ir شناسه مطلب: 1539

به "لابی های کثیف سیاسی در ورزش و استانداردهای دوگانه مدعیان جهانی!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "لابی های کثیف سیاسی در ورزش و استانداردهای دوگانه مدعیان جهانی!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید