ماسیمیلیانو الگری سرمربی یوونتوس شد

به گزارش تفطن، خبرگزاری خبرنگاران- مکس الگری پس از دو فصل، دوباره سکان دار راهنمایی یوونتوس شد.

ماسیمیلیانو الگری سرمربی یوونتوس شد

به گزارش خبرنگاران، ماسیمیلیانو الگری، سرمربی سابق یوونتوس که در سال 2019 از این تیم جدا شد، دوباره راهنمایی یوونتوس را برعهده گرفت. به نقل از وب سایت یوونتوس، پس از قطع همکاری با آندره آ پیرلو، ماسیمیلیانو الگری به عنوان سرمربی جدید یوونتوس منصوب شد و قراردادی چهار ساله تا ژوئن 2025 با بیانکونری به امضا رساند. رومئو آگرستی مدعی شده الگری سالانه 7 میلیون یورو از یوونتوس دستمزد می گیرد.

بیانیه باشگاه یوونتوس درباره همکاری مجدد با ماسیمیلیانو الگری به توضیح زیر است:

ماسیمیلیانو الگری، دوباره سرمربی یوونتوس شد. الگری به نیمکت تیمی رسید که آن را خیلی خوب می شناسد و به باشگاهی آمد که دوستش دارد و باشگاه هم او را دوست دارد. الگری آمده تا امروز با اهدافی جدید، یک ماجراجویی جدید را آغاز کند. دستاوردهای دوره اول الگری شامل پنج اسکودتو، چهار کوپا ایتالیای متوالی، دو سوپرکاپ ایتالیا و دو فینال لیگ قهرمانان اروپا طی سه فصل و رقم زدن شاهکارهای حماسی در ایتالیا و اروپا، در تاریخ باشگاه یوونتوس حک شده است. دو سال پیش با پیغام تنها در تاریخ با یکدیگر خداحافظی کردیم اما زیبایی داستان ما این است که هرگز تمام نمی شود. در فوتبال و DNA باشگاه ما، همیشه بهترین برد، برد بعدی است. ما آماده ایم تا آینده مان را با الگری بسازیم؛ با حرفه ای گری فوق العاده و ایده های درخشان و آن لبخندی که امضای اوست شیوه الگری در درک فوتبال و زندگی است. سادگی، میل و اشتیاق، لذت بردن از لحظات چیزهایی هستند که یوونتوس می تواند بدهد و آن را خواهد داد. آغازی دوباره با مکس خواهیم داشت؛ به خانه خوش آمدی مربی.

آندره آ پیرلو پس از یک فصل و با کسب دو جام، یوونتوس را ترک می نماید. اولین فصل سرمربیگری آندره آ پیرلو، بسیار پر افت و خیز پیش رفت و این سرمربی 42 ساله، چالش های پر استرسی را در یوونتوس سپری کرد. آندره آ پیرلو که راهنمایی یوونتوس در فصل 21-2020 را برعهده داشت، توانست همراه با این تیم فاتح سوپرکاپ ایتالیا و کوپا ایتالیا شود و همچنین سهمیه لیگ قهرمانان اروپا را کسب کند اما حذف از مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان اروپا و قرار گیری در رده چهارم سری آ، باعث شد آندره آ آنیلی، رییس یوونتوس تصمیم به اخراج پیرلو بگیرد. با تایید وب سایت یوونتوس، آندره آ پیرلو از راهنمایی این باشگاه برکنار شد. پیرلو که یک سال سرمربی یوونتوس بود، تا سال 2022 با این باشگاه قرارداد دارد. در صورتی که پیرلو بیکار بماند، یوونتوس باید 1.8 میلیون یورو غرامت دستمزد او را بپردازد. ماسیمیلیانو الگری، پس از دو سال به یوونتوس بر می شود و جانشین پیرلو در این تیم خواهد شد.

بیانیه باشگاه یوونتوس درباره اخراج پیرلو به توضیح زیر است:

متشکریم آندره آ؛ این اولین کلماتی است که باید در سرانجام این تجربه خاصی که با یکدیگر سپری کردیم، به زبان بیاوریم. چند ماه پیش آندره آ پیرلو، یک نماد در دنیای فوتبال اولین ماجراجویی اش به عنوان سرمربی را روی نیمکت یوونتوس آغاز کرد. برای انجام این کار، شجاعت و البته مطلعی از توانایی های شخصی احتیاج بود، آن هم در دوره ای که هزاران مشکل مثل پاندمی ویروس کرونا وجود داشت و دنیا مجبور بود هرروز قوانین تازه ای بسازد. او به عنوان یک قهرمان کارش را با انتقال مفاهیم، جستجو، مدیریت و انتقال ایده ها و تجربیاتش به بازیکنان آغاز کرد و ما مطمئنیم که آندره آ دوره درخشانی به عنوان یک سرمربی خواهد داشت.

پیرلو با انتشار پستی در اینستاگرام، در مورد برکناری اش از یووه نوشت: اولین فصل من به عنوان سرمربی به سرانجام رسید. فصل سخت و پرفشاری بود اما با این حال بازهم فوق العاده بود. وقتی یوونتوس با من تماس گرفت، هرگز به ریسکی که در انتظارم بود فکر نکردم گرچه معین بود چه خطراتی در انتظار من است. اگر به عقب برگردم، بازهم تصمیم قبلی ام را می گیرم، اگرچه از تمام موانعی که پیش رویم بود و این دوره سخت برای همه، مطلع بودم. این سختی ها مانع آن شد تا برنامه ها را دقیقا مطابق خواسته و سبک بازی مد نظرم پیش ببرم اما با این حال من به اهدافی که از من خواسته بودند، رسیدم. این ماجراجویی با وجود سرانجام غیرمنتظره اش، باعث شد آینده مورد نظرم شفاف تر از گذشته باشد. امیدوارم دوران مربیگری ام مثل تجربه بازیگری ام، پر از لذت و رضایت باشد. اکنون وقت آن است تا با چالش های جدیدی در این بازی روبرو شوم اما از خانواده یوونتوس که در این فصل همیشه حامی و نزدیک به من بودند، تشکر می کنم.

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 19 تیر 1400 بروزرسانی: 19 تیر 1400 گردآورنده: tafatton.ir شناسه مطلب: 1996

به "ماسیمیلیانو الگری سرمربی یوونتوس شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ماسیمیلیانو الگری سرمربی یوونتوس شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید