مالیات بر واردات چین به تسلا خسارت می زند

به گزارش تفطن، به گزار خبرنگاران به نقل از انگجت، افزایش تنش میان چین و آمریکا عواقب وخیمی به خصوص برای خودروسازان خواهد داشت. وزارت اقتصاد چین علام نموده تعرفه های وارداتی را بر شماری از کالاهای وارداتی آمریکایی وضع خواهد نمود.

مالیات بر واردات چین به تسلا خسارت می زند

با تور چین سفری فراموش نشدنی را تجربه کنید.

به همین دلیل تصمیم دارد مالیات 25 درصدی بر واردات خودروهای آمریکایی را از 15 دسامبر از سر گیرد. همچنین قرار است مالیات بر واردات بعضی خودروهای آمریکایی 10 درصد بیش از مقدار اعلام شده(25 درصد) افزایش یابد.

این روند سبب می گردد مالیات بر واردات بعضی خودروهای آمریکایی در چین به 50 درصد برسد . این روند به طور حتم به خودروسازان بزرگی از جمله تسلا، بی ام دبلیو و مرسدس بنز صدمه می زند.

هرچند تسلا کارخانه ای در شانگهای تاسیس نموده اما احتمالا فراوری خودرو در آنجا از ماه های آینده شروع می گردد. بنابراین تا زمان افزایش فراوری در این واحد، تسلا مجبور است خودروهای برقی اش را از آمریکا به این کشور صادر کند. شرکت های بی ام دبلیو و مرسدس نیز خودروهای اسپرت زیادی از کارخانه های خود در آمریکا به چین ارسال می نمایند.

البته زمان اجرایی شدن این تعرفه های وارداتی تصادفی نیست. آمریکا نیز در همین روز (15 دسامبر)تصمیم دارد تعرفه هایی بر موبایل، لپ تاپ، کنسول های بازی و دیگر دستگاه الکترونیکی وارداتی از چین اجرایی کند.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 28 شهریور 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: tafatton.ir شناسه مطلب: 509

به "مالیات بر واردات چین به تسلا خسارت می زند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مالیات بر واردات چین به تسلا خسارت می زند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید