مرسدس بنز AMG One پادشاه نو پیست نوربرگ رینگ ، چرا رکورد بهتری ثبت نشد؟

به گزارش تفطن، مرسدس بنز AMG One اکنون به طور رسمی سریع ترین خودرو فراوری انبوه دنیا در پیست نوربرگ رینگ آلمان است. ثبت رکورد 6:35.183 ثانیه (برای نقشه پیست 20.832 کیلومتری) در حالی برای این هایپرکار مرسدس بنز انجام شد که AMG One می توانست رکورد بهتری از خود به جا بگذارد.

مرسدس بنز AMG One پادشاه نو پیست نوربرگ رینگ ، چرا رکورد بهتری ثبت نشد؟

بیت ران - محمد فتح اللهی - رکورد قبلی پیست نوربرگ رینگ در اختیار Porsche 911 GT2 RS MR بود. این خودرو فوق العاده که نسخه ارتقاء یافتهGT2 RS به شمار می رفت، حاصل کوشش مهندسان تیم Manthey-Racing پورشه بود.

Porsche 911 GT2 RS MR به رانندگی Lars Kern در 14 June 2021 (معادل 24 خرداد 1400) توانست در مدت زمان 6:43.300 (برای نقشه پیست 20.832 کیلومتری) یک دور پیست نوربرگ رینگ را طی کند.

این رکورد برای ماه ها پابرجا بود و تصور نمی شد حالا حالاها خودرویی بتواند زمانی سریعتر از پورشه GT2 RS MR ثبت کند. اما روز گذشته هایپرکار مرسدس بنز 8 ثانیه این رکورد را جابجا کرد تا تاج پادشاهی این پیست را از آن خود کند.

درباره رکوردی که مرسدس بنز AMG One در نوربرگ رینگ ثبت کرد می توان کتاب ها نوشت. اما قصد داریم به بعضی از اما و اگرها درباره این رکورد بپردازیم که شاید برای شما جالب باشد.

پیش از آنالیز رکوردی که این هایپرکار مرسدس ثبت کرد، پیشنهاد می کنیم فیلم Onboard فوق العاده AMG One را در نوربرگ رینگ تماشا کنید.

https://bitrun.ir/wp-content/uploads/2022/11/Bitrun-Video.mp4

آیا مرسدس بنز AMG One می توانست رکورد بهتری در نوربرگ رینگ ثبت کند؟

6:35.183 ثانیه آیا به میزان کافی سریع بودن هایپرکار مرسدس بنز را به نمایش می گذارد؟ بلی. همانطور که عنوان شد این زمان هشت ثانیه از رکورد قبلی سریع تر است.

اما اگر به این ماجرا عمیق تر نگاه کنیم متوجه خواهیم شد که AMG One می توانست زمان بهتر را هم ثبت کند. چگونه؟ کافیست یکبار دیگر فیلم مربوط به ثبت رکورد را نگاه کنید.

در بسیاری از مسیرهای پیست نوربرگ رینگ می بینیم که مسیر مسابقه کمی مرطوب و در بعضی اوقات تنها خط ریسینگ لاین قابل تردد است.

هوای سرد، شرایط مرطوب بودن پیست و طبیعتاً پا را از روی گاز برداشتن راننده برای جلوگیری از بروز حادثه در مسیرهای خیس باعث شد AMG One رکورد بهتری ثبت نکند.

بسیاری از بلاگرها و افرادی که حول نوربرگ رینگ زندگی موتوراسپرتی دارند بر این باورند که این هایپرکار مرسدس بنز می تواند احتمالاً 5 ثانیه دیگر از این رکورد را کم کند! یعنی ثبت رکوردی در حدود 6:30.00 ثانیه (برای نقشه پیست 20.832 کیلومتری) برای این خودرو احتمال دارد.

مسئله دیگر این است که AMG One دنیایی از فن آوری های خودروهای مسابقه ای به خصوص فرمول یک است. از همین رو AMG گفت که ثبت این رکورد فقط در 4 دور رخ داد.

AMG One خودرویی معمولی نیست که شما بتوانید پشت فرمان آن قرار بگیرید و صرفاً با فشردن پدال گاز رکورد ثبت کنید. راننده باید شرایط استفاده از DRS را آنالیز کند و بعلاوه اینکه کجا از حداکثر نیروی باتری ها استفاده گردد نیز نکته بسیار مهمی است.

مرسدس بنز برای سِت آپ خودرو، تست فنی و ثبت رکورد فقط چهار دور زمان داشت. به همین علت این احتمال وجود دارد که در شرایط ایده آل پیست (دمای مناسب، زمین خشک، وزش باد ایده آل و…) AMG One بتواند حتی پنج ثانیه رکورد فعلی خود را جابجا کند.

چرا تعداد دورهای بیشتری طی نشد تا رکورد بهتری ثبت گردد؟

مرسدس بنز AMG One

در پاسخ به این پرسش باید گفت، فاکتورهایی مانند هزینه تست و رکوردگیری، مدت زمان شارژ مجدد باتری ها، تعویض تایرها، احتمال تغییر جهت وزش باد، شرایط جوی متفاوت و… می توانند در این تصمیم AMG تأثیرگذار باشند. البته کسی نمی داند که آیا مرسدس بنز دوباره تصمیم خواهد گرفت تا رکورد دیگری ثبت کند یا خیر!

مرسدس بنز AMG One یک رکورد دیگر هم ثبت کرد

براساس بیانیه مطبوعاتی مرسدس بنز، AMG One نخستین خودرو در کلاس هایپرکار ها است که چنین رکوردی در نوربرگ رینگ ثبت می نماید.

این موضوع برای مرسدس بنز اتفاق بسیار مهمی است. چرا که هنوز هیچ برندی، شهامت رکوردگیری نمونه ای از هایپرکارهای خود را در نوربرگ رینگ پیدا ننموده است.

مرسدس بنز با اعلام این خبر به نوعی برای استون مارتین والکیری، کوئنیگ زگ Jesko و… دعوت نامه حضور در این category تازه را صادر کرد. حتی از این پس شاید هایپرکارهای برقی هم مانند Rimac Nevera به فکر ثبت رکورد در پیست نوربرگ رینگ باشند.

چه کسی پشت فرمان مرسدس بنز AMG One در زمان ثبت رکورد بود؟

مرسدس بنز AMG One

Maro Engel قطعاً فرد شناخته شده ای در دنیا موتوراسپرتی که ما می شناسیم نیست. شاید این پرسش بوجود آید که مگر AMG One خودرویی نیست که براساس خودرو فرمول یک مرسدس بنز ساخته شد؟ پس چرا یک راننده فرمول یک مرسدس بنز پشت فرمان آن حضور نداشت؟

مگر لوئیس همیلتون نمی تواند با این خودرو رانندگی کند؟ در پاسخ به این پرسش باید گفت فاکتورهای بسیار زیادی برای انتخاب یک راننده برای رکوردگیری در پیستی چون نوربرگ رینگ دخیل هستند.

همانطور که بسیاری از ما می دانیم، تیم ها تمایل ندارند حتی راننده های آنها با موتورسیکلت رانندگی نمایند. چرا که احتمال آسیب تماشا یا کشته شدن آنها وجود دارد. تیم ها بر روی راننده های خود سرمایه گذاری بسیاری کردند و حاضر نیستند زندگی آنها را به خطر بیاندازند.

مورد دیگر این است که لوئیس همیلتون حتی یکبار هم به صورت رسمی در نوربرگ رینگ با یک خودرو رانندگی ننموده است. حتی می توان گفت که جورج راسل هم تیمی او اطلاعات بیشتری از لوئیس درباره نوربرگ دارد. چرا که یکبار با مرسدس بنز AMG GTR در این پیست رانندگی نموده است.

از طرفی دیگر، Maro Engel راننده ای است که پیش تر با مرسدس بنز AMG GT Black Series رکورد 6:48.047 ثانیه را در نوربرگ ثبت نموده بود.

او سالهاست که در این پیست با خودروهای مسابقه ای رانندگی می نماید و اطلاعات بسیار زیادی درباره شرایط پیست نوربرگ رینگ، دست میزانا و پیچ های آن دارد. پس برترین گزینه برای ثبت رکورد با AMG One هیچ فردی نمی توانست باشد جز Maro Engel که حالا 37 سال سن دارد.

اگر فاکتورهایی چون شرایط پیست و غیره را کنار بگذاریم، شاید حتی اگر Maro Engel فرصت بیشتری برای آداپته شدن با AMG One را داشت می توانست زمان بهتری ثبت کند.

آیا پیست نوربرگ رینگ برای ثبت زمان با AMG One ایده آل است؟

مرسدس بنز AMG One

برای پاسخ به این پرسش پیشنهاد می کنیم باری دیگر ویدئو رکورد مرسدس بنز AMG One در نوربرگ رینگ را تماشا کنید. AMG One خودرویی است که براساس تکنولوژی فرمول یک شکل گرفت.

این بدان معناست که نیروی رو به پایین بسیار زیادی در این خودرو وجود دارد و همین موضوع تأثیر بسیار زیادی در رکوردگیری با این خودرو داشت.

در بسیاری از ثانیه های فیلم می بینیم که اصطلاحاً کف خودرو به سطح آسفالت مسیر برخورد می نماید که همین مسئله باعث ناپایداری خودرو حتی در مسیرهای مستقیم می گردد.

همانطور که گفتیم، نوربرگ پیست کاملاً همواری نیست. دهه هاست که دیگر خودروهای فرمول یک در این مسیر تردد نمی نمایند و این پیست برای تردد و رقابت خودروهای GT شرایط بهتری دارد.

از همین رو شاید بتوان گفت که رکوردگیری در پیستی مانند هاکنهایم برای این خودرو بهتر بود تا با سایر هایپرکارها بتواند مورد قیاس قرار بگیرد. اما باید گفت که رکوردگیری در نوربرگ رینگ همیشه یکی از بخش هایی است که واحدهای تبلیغات و بازاریابی برندها دوست دارند مانور بیشتری درباره آن بدهند.

AMG One و مقایسه زمان آن با مرسدس بنز AMG GT Black Series

پیش از آنکه کمی زمان AMG One را با خودرو دیگری مقایسه کنیم شاید از خود بپرسید که چرا در این بخش تایم این هایپرکار را با پورشه 911 GT2 RS MR که رکورددار قبلی بود مقایسه نمی کنیم؟

تعیین نیست که پورشه از چه سیستمی برای میزان گیری رکورد خود در نوربرگ رینگ استفاده کرد. اما بلک سریز و AMG One هر دو از یک سیستم (برند دستگاه میزان گیری زمان) و از یک راننده برای ثبت رکورد استفاده کردند.

اگر به پیست نوربرگ رینگ علاقه دارید می دانید که Flugplatz یکی از مسیرهای پر سرعت در این پیست است. همانطور که در تصویر نیز تعیین است، بلک سریز این مسیر را با سرعت 207 کیلومتر در ساعت طی می نماید. حال آنکه سرعت AMG One در این نقطه 216 کیلومتر در ساعت است.

باید اعتراف کرد که پیچ سرعت بالای Schwedenkreuz در نوربرگ رینگ یکی از فوق العاده ترین نقاط آن است. همانطور که می بینیم، بلک سریز این پیچ را در نهایت با 235 کیلومتر در ساعت پشت سر می گذارد و سرعتی که برای AMG One ثبت شد، 243 کیلومتر در ساعت است.

بعلاوه در مسیر پر سرعت Fuchsröhre مرسدس بنز AMG One توانست سرعت 283 کیلومتر در ساعت را ثبت کند که به اعتقاد بسیاری از بلاگرهای نوربرگ رینگ رقمی باور نکردنی است. برای مقایسه ضروری است بدانیم که مدل بلک سریز این نقطه از نوربرگ رینگ را با سرعت 250 کیلومتر در ساعت پشت سر گذاشته بود.

باید گفت مرسدس بنز AMG One یک شاهکار به تمام معناست. این هایپرکار مرسدس بنز که 1063 اسب بخار قدرت دارد و می تواند در مدت زمان 2.9 ثانیه به سرعت صد کیلومتر در ساعت برسد.

موتور فوق العاده AMG One که براساس موتور خودرو فرمول یک مرسدس بنز طراحی و فراوری شد در شرایط IDLE در دور 1،280 کار می نماید و می تواند تا 11 هزار دور در دقیقه دوران داشته باشد.

البته این موتور دوام بسیار زیادی ندارد و خریداران این خودرو باید در ازای هر 50.000 کیلومتر به طور کلی قوای محرکه را بازسازی نمایند.

خودروهای برقی ترکیه و قیمت روز آنها / آمار فروش سال جاری خودروهای برقی در ترکیه

پژو 408 پلاگین هیبرید و اختراع مجدد کلاس خودروهای سدان

تست خودرو مکث تیارا ، جادار اما بی جان!

فونیکس اف ایکس در ترکیه با امکانات بیشتری به فروش می رسد

منبع: بیت ران
انتشار: 20 آبان 1401 بروزرسانی: 20 آبان 1401 گردآورنده: tafatton.ir شناسه مطلب: 2463

به "مرسدس بنز AMG One پادشاه نو پیست نوربرگ رینگ ، چرا رکورد بهتری ثبت نشد؟" امتیاز دهید

2 کاربر به "مرسدس بنز AMG One پادشاه نو پیست نوربرگ رینگ ، چرا رکورد بهتری ثبت نشد؟" امتیاز داده اند | 1 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مرسدس بنز AMG One پادشاه نو پیست نوربرگ رینگ ، چرا رکورد بهتری ثبت نشد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید