مرکل بر لزوم تکمیل پروژه گازی نورد استریم 2 تاکید نمود

به گزارش تفطن، صدر اعظم آلمان بر لزوم تکمیل پروژه خط لوله انتقال گاز نورد استریم 2 تاکید نموده و تحریم های آمریکا علیه این پروژه را غیرقانونی دانست.

مرکل بر لزوم تکمیل پروژه گازی نورد استریم 2 تاکید نمود

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از هفته نامه اشپیگل، آنگلا مرکل، صدر اعظم آلمان در ملاقاتی در یکی از شهرهای ایالت مکلنبورگ- فورپومرن تاکید نمود که می خواهد تکمیل پروژه گازی نورد استریم 2 که مورد انتقاد آمریکا است را در پیش گیرد. وی این پروژه را بخصوص برای این ایالت آلمان بسیار مهم ارزیابی کرد.

وی بر عزم و اراده دولت آلمان برای پیشبرد و تکمیل این پروژه گازی تاکید نموده و با اشاره به تصمیمات کنگره آمریکا برای تحریم شرکت های مشارکت نماینده در این پروژه گازی گفت: ما این تحریم های فرا سرزمینی را که فراتر از خاک ایالات متحده تصویب می گردد غیرقانونی می دانیم.

چندی پیش سه سناتور آمریکایی بیان کردند که می خواهند بندر ساسنیتز- ماکرون در جزیره روگن آلمان را مجبور نمایند بلافاصله همکاری خود در پروژه خط لوله انتقال گاز نورد استریم 2 را متوقف کند و در غیر این صورت با تحریم های گسترده آمریکا روبرو خواهد شد.

در نامه ای که مربوط به 5 اگوست است سناتورهای آمریکایی تد کروز، تام کاتن و ران جانسون تهدید کردند که شرکت هایی که در جزیره روگن آلمان با پروژه نورد استریم 2 همکاری می نمایند باید بلافاصله این همکاری خود را متوقف نمایند.

در نامه این سناتورهای آمریکایی خطاب به این شرکت ها آمده است: اگر به ارائه کالا، خدمات و پشتیبانی از پروژه نورد استریم 2 ادامه دهید بقای اقتصادی آینده خود را نابود می کنید.

این مسئله با انتقاد بسیاری از سیاستمداران آلمانی روبرو شد.

در اوایل ماه ژوئن، لایحه ای درباره گسترش تحریم ها علیه خط لوله گاز جریان شاقتصادی-2 برای آنالیز به مجلس سنای آمریکا ارائه شد. در این سند گسترش تحریم هایی بر اساس قانون تضمین امنیت انرژی اروپا را با هدف جلوگیری از تکمیل این خط لوله گاز در نظر گرفته شده است.

خط لوله نورد استریم 2 گاز روسیه را به وسیله دریای بالتیک به آلمان انتقال خواهد داد.

آمریکا کوشش زیادی می نماید تا از تکمیل پروژه خط لوله انتقال گاز نورد استریم 2 جلوگیری کند.

آمریکا به بهانه حمایت از امنیت انرژی اروپا با این پروژه مخالفت می نماید. واشنگتن این طور استدالال می نماید که اروپا با این پروژه به گاز روسیه وابسته می گردد.

مجری اصلی این پروژه گازی، غول انرژی روسیه شرکت گازپروم است. اما نیمی از هزینه آن را پنج شرکت اروپایی او ام وی، وینترشال، دآ، ان جی، اونیپر و شل برعهده گرفته اند. بیش از 90 درصد این پروژه خط لوله تمام شده است.

صد اعظم آلمان در این ملاقات همچنین بر لزوم مقابله با بحران کرونا تاکید نموده و بیان کرد که برای دور بعدی جریان کرونا باید اولویت هایی مد نظر قرار گیرد.

وی توضیح داد که مهد کودک ها و مدارس باید باز بمانند و اقتصاد باید به فرایند خود ادامه دهد.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 27 مهر 1399 بروزرسانی: 27 مهر 1399 گردآورنده: tafatton.ir شناسه مطلب: 1496

به "مرکل بر لزوم تکمیل پروژه گازی نورد استریم 2 تاکید نمود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مرکل بر لزوم تکمیل پروژه گازی نورد استریم 2 تاکید نمود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید