مسکو: نورد استریم 2 پروژه مختص اروپا است، آمریکا مداخله نکند

به گزارش تفطن، به گزارش خبرنگاران به نقل از اسپوتنیک، ماریا زاخاروا سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه امروز شنبه در سخنانی اظهار داشت: پروژه نورد استریم 2 پروژه گازی و کاملاً مختص اروپا است؛ لذا آمریکا نباید در آن مداخله کند.

مسکو: نورد استریم 2 پروژه مختص اروپا است، آمریکا مداخله نکند

برای دیدن شاهکارهای تاریخ اروپا با تور ایتالیا همراه شوید.

سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه در این باره گفت: با توجه به اینکه پروژه انتقال گاز موسوم به نورد استریم 2 یک پروژه گازی و کاملاً مختص اروپا است؛ نباید آمریکا را نگران کند. اگر پروژه نورد استریم 2 به خاک آمریکا مرتبط بود، در آن صورت نگرانی های آمریکا درباره این پروژه قابل فهم بود.

ماریا زاخاروا در این باره گفت: این پروژه کاملاً مختص اروپا است و به جز کشورهایی که از نظر اقتصادی یا جغرافیایی با آن مرتبط هستند، هیچ نگرانی برای کشورهای دیگر ایجاد نمی نماید.

این در حالیست که دولت آلمان چندی چیش با محکوم کردن تحریم های آمریکا علیه پروژه انتقال گاز روسیه به اروپا موسوم به نورد استریم 2، تحریم های واشنگتن را مداخله در امور داخلی کشورهای اروپایی ارزیابی کرد.

اولریک دمر سخنگوی آنگلا مرکل صدراعظم آلمان در این خصوص گفت: دولت این دخالت های فرامرزی را رد می نماید. آنها شرکت های آلمانی و اروپایی را تحت تأثیر قرار می دهند و دخالت در امور داخلی ما محسوب می شوند.

شایان ذکر است، دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا ذیل لایحه بودجه نظامی آمریکا، قانون تحریم نورد استریم 2 را نیز امضا نموده است.

طبق این قانون، هر شرکتی که به گازپروم روسیه در تکمیل پروژه خط لوله انتقال گاز طبیعی از روسیه به اروپا یاری کند؛ مشمول تحریم خواهد بود.

در این میان، آلمان بیش از همه از کارشکنی در فرایند تکمیل نورداستریم متضرر می گردد و اصولاً آمریکا نیز با این ادعا که این پروژه ابزار باج گیری از اروپا و به گروگان دریافت آلمان است؛ به تحریم آن روی آورده.

نورد استریم 2 حدود 11 میلیارد دلار هزینه داشته است و همزمان، آمریکا ترک استریم را نیز با اعمال محدودیت هایی نظیر لغو ویزا دست اندرکاران پروژه و مصادره اموال آنها، مورد هدف تحریم های خود قرار داده است.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 14 بهمن 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: tafatton.ir شناسه مطلب: 931

به "مسکو: نورد استریم 2 پروژه مختص اروپا است، آمریکا مداخله نکند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مسکو: نورد استریم 2 پروژه مختص اروپا است، آمریکا مداخله نکند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید