مرگ یک مادر یا نوزاد هر 11 ثانیه در دنیا

به گزارش تفطن، گزارش سازمان ملل نشان می دهد: هر 11 ثانیه یک مادر باردار یا نوزاد در نقطه ای از دنیا جان خود را از دست می دهند.

مرگ یک مادر یا نوزاد هر 11 ثانیه در دنیا

به گزارش خبرنگاران، احتمال مرگ و میر در میان زنان باردار و نوزادان تازه متولد شده نسبت به گذشته کاهش پیدا نموده که عمدتا به دلیل ارتقای خدمات درمانی و مراقبتی است. با این وجود آمارهای سازمان ملل نشان می دهد هر 11 ثانیه یک نوزاد یا زن باردار در نقطه ای از دنیا جان خود را از دست می دهد.

گزارش یونیسف و سازمان بهداشت دنیای حاکی از آن است که از سال 2000 مرگ و میر بچه ها به نصف و مرگ و میر مادران بیش از یک سوم کاهش پیدا نموده که بیشتر به دلیل بهبود دسترسی به خدمات مراقبتی و درمانی با کیفیت است.

مدیر اجرایی یونیسف گفت: تربیت نیروهای متخصص برای یاری به مادران و نوزادان هنگام زایمان در کنار دسترسی به آب سالم، تغذیه کافی، دارو و واکسیناسیون، به کاهش مرگ و میر مادران باردار و نوزادان آنان یاری نموده است.

به گزارش خبرنگاران به نقل از خبرگزاری رویترز، همچنین آمارها حاکی از تفاوت چشمگیری در مناطق مختلف دنیا است و احتمال مرگ و میر در میان زنان و بچه ها در منطقه آفریقای سیاه بیش از دیگر نقاط دنیا است.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 2 آبان 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: tafatton.ir شناسه مطلب: 628

به "مرگ یک مادر یا نوزاد هر 11 ثانیه در دنیا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مرگ یک مادر یا نوزاد هر 11 ثانیه در دنیا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید