معرفی بیانیه گام دوم انقلاب توسط معاون پژوهشی جهاد دانشگاهی قزوین

به گزارش تفطن، خبرنگاران/قزوین بیانیه گام دوم انقلاب به قلم مجتهدی مجاهد و استراتژیست نگارش شده است. مجتهدی که دین را در بطن جامعه و نسخه ای برای سعادت دنیوی و اخروی بشر می داند و سنت های الهی را می شناسد و به آن یقین دارد.

معرفی بیانیه گام دوم انقلاب توسط معاون پژوهشی جهاد دانشگاهی قزوین

دوشنبه ها با اهالی کتاب قرار همنشینی داریم تا تلخی روزگار کرونا را با کتاب شیرین کنیم که به فرموده حضرت حافظ: دو یار زیرک و از باده کهن دومنی/ فراغتی و کتابی و گوشه چمنی.

دوشنبه ها با پویش #کتاب-یار میهمان صفحات شما در فضای مجازی هستیم. معرفی کتاب این هفته کمی متفاوت است و بیانیه گام دوم انقلاب توسط امین خاکباز، معاون پژوهشی جهاد دانشگاهی قزوین معرفی می شود.

این بیانیه به قلم مجتهدی مجاهد و استراتژیست نگارش شده است. مجتهدی که دین را در بطن جامعه و نسخه ای برای سعادت دنیوی و اخروی بشر می داند و سنت های الهی را می شناسد و به آن یقین دارد. مجاهدی که سال ها، عمر خود را در این راه صرف کرده است و در کنج عزلت اجتهاد نمی کند و پس از عمری مجاهدت تجربیاتش را برای من و شما مکتوب کرده است و البته استراتژیستی که راهبرد و استراتژی را عمیقاً فهم کرده و بسیاری از تحلیل ها و پیش بینی هایش تا به امروز محقق شده است. به این بُعد آخر بپردازیم.

لازمه استراتژی درست، فهم درست از مسائل است و رهبری در این بیانیه تصویری واقعی از وضع فعلی انقلاب که نه نومید کننده باشد و نه توهم زا ارائه می کنند. تصویری که بدون شعارزدگی بسیاری از راه های آمده را به ما یادآور می شود و چراغ امید به آینده را در دل ما روشن می کند. شناختی که درستی آن ناشی از تقوای ایشان است.

رهبری آینده را نیز هدف گذاری کرده اند و به ما ساکنان کشتی در میانه امواج خروشان اتفاقات، فانوس دریایی که مقصد را نشان می دهد را هم نمایانده اند و حتی موتور محرکه رسیدن به این هدف را نیز که مخاطب اصلی این بیانیه هستند جوانان معرفی کرده اند.

تمدن نوین اسلامی، طلوع خورشید ولایت عظمی (ارواحنا فداه) چه اهداف والا، شیرین و جذابی. عباراتی نظیر. فرایند بزرگ و جهانیِ چهل سال دوّم و ایجاد تمدّن نوین اسلامی و طلوع خورشید ولایت عظمی (ارواحنافداه) محدوده (scope) انقلاب را نیز روشن کرده اند.

رهبری برای اقناع مخاطب بیانیه، مثال های متعددی می زنند که به نوعی سند پشتیبان حرف ها و پیام های اصلی است و دیدن این مثال ها این بیانیه راهبردی را قابل قبول عقل های سلیم می کند. در این بیانیه راهبردی به فرصت ها و ضعف ها نیز پرداخته شده است و با بیانی کاملاً دلگرم کننده فاصله ما با وضع مطلوب تبیین شده است.

ایشان منابع رسیدن به این اهداف را هم مشخص کرده اند. این بیانیه راهبردی در هفت بخش پیشنهادات و راهبردهای خود را نیز طرح کرده است. سبک این بیانیه که با ابداعاتی در بیانیه های راهبردی همراه است احتمالاً در آینده به سبکی رایج تبدیل خواهد شد. مهم ترین وجه تمایز این بیانیه راهبردی این است که برای یک ملت نگاشته شده است و نه در سطح یک سازمان، صنعت یا...

به خود می بالم که چنین رهبری دارم و مخاطب بیانیه او هستم. به خودم و همه جوانان توصیه می کنم این بیانیه را که در 22 بهمن 97 در چهل سالگی انقلاب منتشر شده است با تأمل و دقت و موشکافی مطالعه کنند و خود را آماده و مهیا برای رسیدن به آن اهداف و آرمان های شیرین کنند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 14 بهمن 1399 بروزرسانی: 14 بهمن 1399 گردآورنده: tafatton.ir شناسه مطلب: 1712

به "معرفی بیانیه گام دوم انقلاب توسط معاون پژوهشی جهاد دانشگاهی قزوین" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "معرفی بیانیه گام دوم انقلاب توسط معاون پژوهشی جهاد دانشگاهی قزوین"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید