مقاله: آیا برای بازسازی ملک احتیاج به مجوز داریم؟

به گزارش تفطن، در صورتی که عملیاتی که نام بردیم بدون اخذ مجوز از شهرداری انجام گردد، ساختمان مورد نظر توسط کارشناس شهرداری آنالیز شده و در صورت معین شدن تخلف، مالک ملزم به پرداخت جریمه و در برخی موارد تخریب قسمت های تغییریافته ساختمان خواهد شد.

مقاله: آیا برای بازسازی ملک احتیاج به مجوز داریم؟

بر طبق قوانین بازسازی ساختمان، تمام عملیات موردنظر برای بازسازی یا نوسازی ساختمان به مجوز احتیاج ندارد بلکه تعدادی از اصلاحات و تعمیرات باید با تأیید شهرداری و اخذ مجوز صورت گیرد. به طور معین برای انجام اقدامات زیر احتیاجی به دریافت مجوز از شهرداری وجود ندارد:

پرداخت هزینه ها به دو صورت روزمزد و یا کنترات انجام می گردد. روش روزمزد مربوط به خانه هایی با متراژ کم است. چون پرداخت بر اساس متراژ به صرفه نیست. روش کنترات برای ساختمان هایی با متراژ بالا استفاده می گردد. از آن جا که در این روش پرداخت منوط به تکمیل کل یا بخش هایی از پروژه است، پیمانکار تمام کوششش را می نماید هرچه زودتر پروژه را تمام نموده و دستمزد خود را دریافت کند. این موضوع از یک طرف باعث افزایش سرعت کار شده و به نفع شماست و از طرف دیگر ممکن است منجر به کم کاری و سرسری انجام دادن کار گردد.

بر طبق قوانین مربوط به بازسازی ساختمان مدارک لازم برای دریافت مجوز عبارت اند از:

منبع مقاله: آیا برای بازسازی ملک احتیاج به مجوز داریم؟

انتشار: 14 آبان 1400 بروزرسانی: 14 آبان 1400 گردآورنده: tafatton.ir شناسه مطلب: 2148

به "مقاله: آیا برای بازسازی ملک احتیاج به مجوز داریم؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مقاله: آیا برای بازسازی ملک احتیاج به مجوز داریم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید