مکان هایی در دنیا که پس از سال ها دوباره به سطح آب برگشته اند

به گزارش تفطن، شهرها و مکان های زیادی هستند که به واسطه قدرت طبیعت زیر آب ها دفن شده اند اما پس از مدت ها دوباره به سطح آب برگشته اند، در این مطلب به معرفی این مکان ها می پردازیم.

مکان هایی در دنیا که پس از سال ها دوباره به سطح آب برگشته اند

روستای اپکوئن، بوئنوس آیرس

روستای اپکوئن بعد از 50 سال زندگی در زیر آب دوباره به سطح آب برگشته است. این روستا در سال 1920 در ساحل رودخانه نمک لاگو اپکوئن بنا شده است و تا سال 1970 بیش از 5 هزار نفر ساکن این روستا شده اند. در طول این مدت هوا به طور غیرعادی تغییر کرد و بارش بیش از حد باران باعث شد آب رودخانه فوران نموده و روستا را در خود ببلعد. در سال 1993 روستای اپکوئن 10 متر زیر آب رودخانه فرو رفت. سال ها بعد در سال 2009 آب و هوا دوباره تغییر نموده و رودخانه عقب نشینی کرد و اکنون بعد از 30 سال می توانیم برگشتن روستا به سطح آب را ببینیم.

پوتوسی، ونزوئلاپوتوسی شهر کوچکی در ونزوئلا بود که در سال 1985 برای ساختن سد هیدروالکتریکی به طور هدفمند زیر آب غرق شده است. اما پدیده ال نینو این شهر را دوباره به سطح آب برگردانده است.

جال محل، جیپور، هندوستانجال محل که به قصر آبی نیز معروف است وسط دریاچه مان ساگار در جیپور قرار گرفته است. تا کنون کسی نتوانسته است تشخیص دهد که این قصر در چه سالی ساخته شده است اما دیوارها و کف پوش ماسه سنگ آن نشان می دهد که حدود 300 سال گذشته بنا شده است. جال محل یک قصر 5 طبقه است که 4 طبقه آن زیر آب رفته است. گردشگر ها می توانند با قایق از بالکن های قصر بازدید نمایند.

کلیسای سنت نیکلاس، رودخانه Mavrovoرودخانه Mavrovo در یک پارک ملی که به خاطر کلیسای غرق شده سنت نیکلاس مشهور است در فاصله ای نه چندان دور از رشته کوه بالکان قرار گرفته است. این کلیسا در سال 1850 بنا شده و بیش از 150 سال پابرجا مانده است تا این که دولت یونان تصمیم می گیرد برای فراهم کردن آب به گیاهان منطقه یک رودخانه مصنوعی بسازد. در سال 2003 کلیسا کاملا زیر آب فرو می رود ولی به دلیل تغییرات آب و هوایی دوباره به سطح آب برگشته است.

گرونر سی، اتریشرودخانه گرونر سی که به رودخانه سبز نیز معروف است در اتریش قرار گرفته است که به خاطر آب های کریستالی و رنگ سبزش مشهور شده است. در فصل زمستان آب دریاچه گرونرسی به 1 الی 2 متر می رسد و می توان در پارک ملی زیبا قدم زد اما در فصل بهار به دلیل آب شدن برف های اطراف آب دریاچه عمیق می گردد و پارک را به یک بهشت زیر آبی تبدیل می نماید.

جزیره لاک پشت، رودخانه موداوکسیهر سال در فصل بهار گردشگر های زیادی برای تماشای جزیره لاک پشت شکل که به سطح آب رودخانه موداوکسی می آید می فرایند. این اتفاق به دلیل کنترل آب رودخانه به وسیله سد Gorges رخ می دهد. در فصل بهار آب سد به منطقه ها پایین رودخانه رانده می گردد و جزیره لاک پشت با کاهش سطح آب نمایان می گردد. این جزیره 9 ماه از سال زیر آب است و تنها در فصل بهار وقتی عمق سطح آب به 168 متر می رسد نمایان می گردد.

منبع: سایت برترینها

منبع: راسخون
انتشار: 26 دی 1400 بروزرسانی: 26 دی 1400 گردآورنده: tafatton.ir شناسه مطلب: 2226

به "مکان هایی در دنیا که پس از سال ها دوباره به سطح آب برگشته اند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مکان هایی در دنیا که پس از سال ها دوباره به سطح آب برگشته اند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید