میوه های عجیب تایلندی

به گزارش تفطن، دشت های حاصلخیز، آب و هوای گرم استوایی و مناطق معتدل شمالی تایلند باعث رشد میوه‌های عجیب و غریب در تایلند شده است. اگر طعم این میوه‌های عجیب را چشیده باشید عاشق آن‎ها خواهید شد.

میوه های عجیب تایلندی

میوه رامبوتان 

نام رامبوتان (Rambutan) از کلمه مالایی رامبوت گرفته شده که به معنی مو می‌باشد. پوست آن پوشیده از مژک و رنگ آن معمولا سرخ است. گوشته این میوه به رنگ سفید و گاهی مایل به صورتی بوده و مزه آن ترش و شیرین می‌باشد.

میوه ترگیل 

افراد کمی در خارج از تایلند میوه ترگیل را مشاهده نمایید. ترگیل (Mangosteen) یک میوه با ظاهری عجیب می‌باشد که در داخل آن پوسته گرد و بنفش رنگ خود بخش سفید و خوشمزه‌ای دارد که قسمت خوراکی میوه است و به بخش‌هایی تقسیم شده که تعداد آن بخش‌ها با تعداد برگ هایی که در زیر پوسته آن قرار گرفته برابر است.

میوه اژدها (ِDragonfruit)

میوه گیاه کاکتوس ظاهری عجیب اما گوشته ای نرم و خوشمزه دارد که تا حدودی شبیه کیوی است و معمولا با قاشق خورده می شود. درون این میوه آبدار، دانه هایی مثل سیاه دانه وجود دارد و سرشار از ویتامین است.

میوه خارگیل 

طرفداران میوه خارگیل (ِDurian)، مقوی، خوشمزه می‌دانند. کسانی که به خارگیل علاقه ندارند از بوی آن ایراد می‌گیرند. بوی شدید این میوه که شبیه میوه فاسد می‌باشد و ظاهر خشنی که دارد کافیست تا خیلی‌ها این میوه را دوست نداشته باشند. این میوه، گرانترین میوه تایلند بوده و بوی شدید آن باعث شده که ورود آن به مکان‌های عمومی مانند هتل و هواپیما ممنوع است. شکل این میوه گرد و کمی بیضی شکل بوده و پوسته آن به رنگ سبز قهوه‌ای و پوشیده از خار و رنگ میوه آن زرد کمرنگ است.

میوه زرگیل

زرگیل (Langsat) یک میوه مختص تایلندی‌ها است. این میوه فصلی، کوچک و گرد بوده که فصل آن بین ماه‌های جولای تا اکتبر (تیر تا مهر) است. پوست نازک این میوه با دست کنده می‌شود و درون آن گوشتی آبدار و شفاف وجود دارد که به 5 قسمت تقسیم می‌شود و کمی مزه‌ی تندی دارد. این میوه برای رفع تشنگی خیلی خوب می‌باشد. برای تجربه یک سفر متفاوت و تجربه طعم متفاوت میوه‌های تایلندی با تور ارزان تایلند همراه شوید.

انتشار: 2 تیر 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: tafatton.ir شناسه مطلب: 54

به "میوه های عجیب تایلندی" امتیاز دهید

1 کاربر به "میوه های عجیب تایلندی" امتیاز داده است | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "میوه های عجیب تایلندی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید