نقش سیلیس در چین و چروک پوست

به گزارش تفطن، نور آفتاب مستقیم به طور مستمر و بسیار زیاد، روی چین و چروک زودرس پوست تاثیر می گذارد در حالی که کمبود یک ماده معدنی به نام سیلیس در مقایسه با آن اثر ناچیزی روی چین و چروک پوست دارد. سیلیس یکی از موادی است که بدن ما به اندازه اندکی به آن نیازمند است. کمبود این ماده آن قدر حایز اهمیت نیست که به بروز عوارضی

نقش سیلیس در چین و چروک پوست

نقش سیلیس در چین و چروک پوست

نویسنده:دکتر حسین طباطبایی

نور آفتاب مستقیم به طور مستمر و بسیار زیاد، روی چین و چروک زودرس پوست تاثیر می گذارد در حالی که کمبود یک ماده معدنی به نام سیلیس در مقایسه با آن اثر ناچیزی روی چین و چروک پوست دارد. سیلیس یکی از موادی است که بدن ما به مقدار اندکی به آن نیازمند است. کمبود این ماده آن قدر حایز اهمیت نیست که به بروز عوارضی نظیر چروکیدگی و پیری پوست منجر شود. در مواد غذایی مختلف، به مقدار کافی و حتی بیشتر از آنچه بدن ما به آن نیاز دارد، از این ماده وجود دارد. کسانی که از همه گروه های مواد غذایی در حد متعارف مصرف می کنند و رژیم غذایی خاصی ندارند و به بیماری خاصی مبتلا نیستند، هیچ گاه دچار کمبود این ماده معدنی نمی شوند. کمبود آن فقط در افرادی دیده می شود که به دلیل بیماری، مشکل غذایی پیدا می کنند یا به دلیل رژیم های غذایی سفت و سخت به کمبودهای غذایی دچارند.

سیلیس یکی از عناصری است که در کلاژن سازی پوست دخالت دارد اما نقش آن بسیار اندک است. یعنی آن قدر که نور آفتاب در صدمات سلول های پوستی و ایجاد چروک روی پوست موثر است، کمبود این ماده معدنی تاثیری در چروکیدگی پوست، مخصوصا پوست صورت، ندارد. به هر حال، این ماده در ساخت کِرِم ها هم مورد استفاده قرار می گیرد تا چین و چروک های پوست کمتر شود. کمبود سیلیس در این کِرِم ها می تواند از جمله علل چروکیدگی پوست باشد اما تاثیر چندانی ندارد و نباید آن قدرها این موضوع را برجسته کرد. متاسفانه اخیرا برخی رسانه ها در خصوص نقش روی و سیلیس در خصوص پیری پوست، تاکید بیش از حد کرده اند. واقعیت این است که کِرِم های حاوی سیلیس در هنگام استفاده از شوینده ها از چین و چروک پوست دست ها جلوگیری می کنند و در واقع این کِرِم ها با دوز بالاتر سیلیس به نام کِرِم حاجب در دست استفاده می شوند. کسانی که به دستکش حساسیت دارند و با مواد شوینده زیاد کار می کنند، می توانند از کِرِم های حاوی سیلیس 15درصد استفاده کنند. این کِرِم ها در بازار به نام سیلیس 10 و 15 معروف هستند.

پی نوشت ها :

* متخصص پوست و مو

منبع:www.salamat.com

منبع: راسخون
انتشار: 6 مهر 1400 بروزرسانی: 6 مهر 1400 گردآورنده: tafatton.ir شناسه مطلب: 2106

به "نقش سیلیس در چین و چروک پوست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نقش سیلیس در چین و چروک پوست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید