نمایشگاه تخصصی جوهر هستی در کاخ چهلستون اصفهان

به گزارش تفطن، مدیر پایگاه جهانی باغ موزه چهلستون از برگزاری اولین نمایشگاه تخصصی شناخت رنگ های معدنی و آلی به کار برده شده در دیوار نگاره ها با عنوان جوهر هستی به مناسبت ایام دهه فجر خبر داد.

نمایشگاه تخصصی جوهر هستی در کاخ چهلستون اصفهان

عاصفه بدر 13 بهمن ماه 98 با اعلام این مطلب افزود: روز گذشته و با حضور مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان، اولین نمایشگاه تخصصی شناخت رنگ های معدنی و آلی به کار برده شده در دیوارنگاره های صفوی کاخ چهلستون، در محل همین کاخ افتتاح شد.

او گفت: در این نمایشگاه به معرفی 11 رنگ معدنی (طلا، زرنیخ، گل سفید، لاجورد، آزوریت، مالاکیت، گل اخرا، نقره، سفیداب شیخ، شنگرف، سرنج) و همچنین دو رنگ آلی (حشره قرمزدانه و گیاه نیل) و شش بست طبیعی (تخم مرغ، کتیرا، صمغ، سریش، سریشم، روغن های پخت شده از جمله روغن بزرک) در سه حالت کانی، پودر و رنگ محلول در آب پرداخته شده است.

یکی از شاخص ترین رنگ هایی که در این نمایشگاه به صورت منحصر به فرد به نمایش درآمده از حشره قرمزدانه هست که بسیار کمیاب است و در دوره صفویه از این حشره، رنگ قرمز به دست می آمده و در ساخت و پرداخت چهره سازی ها از آن استفاده می شده.

مدیر پایگاه جهانی باغ موزه چهلستون افزود: در این نمایشگاه تمامی مطالب تخصصی و نحوه دستیابی کانی به رنگ در 21 تابلو طراحی و در معرض دید بازدیدکنندگان و متخصصین قرار گرفته است، همچنین در حاشیه این نمایشگاه، کارگاه آموزشی تخصصی شناخت رنگ های سنتی ویژه علاقه مندان و بازدیدکنندگان برپاست.

این نمایشگاه تا تاریخ 22 بهمن ماه 98 و همه روزه از ساعت 9 صبح تا 16 قابل بازدید است.

منبع: دنیای سفر
انتشار: 2 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: tafatton.ir شناسه مطلب: 1078

به "نمایشگاه تخصصی جوهر هستی در کاخ چهلستون اصفهان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نمایشگاه تخصصی جوهر هستی در کاخ چهلستون اصفهان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید