نیازی: توان تسهیلات دهی صندوق های حمایتی افزایش یافت

به گزارش تفطن، معاون هماهنگی و محیط کسب وکار وزارت صمت خاطرنشان کرد: در سال فراوری، دانش بنیان، اشتغال آفرین، وزارت صمت برای نخستین بار باهدف رشد مالی کشور، سرمایه صندوق های حمایتی و ضمانتی تحت پوشش را از محل منابع یاری های فنی اعتباری بودجه ای، افزایش داد.

نیازی: توان تسهیلات دهی صندوق های حمایتی افزایش یافت

به گزارش گروه مالی خبرنگاران، سید مهدی احتیاجی؛ معاون هماهنگی و محیط کسب وکار وزارت صمت گفت: افزایش سرمایه در فاز نخست این برنامه برای سه صندوق، صندوق ضمانت سرمایه گذاری صنایع کوچک، صندوق حمایت از تحقیقات و توسعه صنایع پیشرفته و صندوق توسعه صنایع دریایی انجام است.

وی شرح داد: تغییر کارکرد منابع یاری های فنی و اعتباری بودجه ای از قالب هزینه به افزایش سرمایه، علاوه بر پایدارسازی منابع بودجه ای، یاری شایانی در بهبود توان تسهیلاتی و حمایتی صندوق های تحت پوشش خواهد داشت.

معاون هماهنگی و محیط کسب وکار وزیر صمت توضیح داد: مطابق بند الف تبصره 18 قانون بودجه، منابعی به منظور ایجاد و توسعه، فراوری، اشتغال و کارآفرینی به دستگاه های اجرایی اختصاص می یابد و دستگاه ها مجاز هستند تا 10 درصد از منابع موصوف را در قالب یاری های فنی و اعتباری و یا یارانه سود اختصاص دهند و با انجام این کار علاوه بر پایداری سازی منابع، توان تسهیلات دهی و ضمانتی صندوق ها افزایش می یابد.

احتیاجی تأکید کرد: در رویکرد نو وزارت صمت، صندوق ها موظف شده اند بخشی از منابع حاصل از افزایش سرمایه را با منابع بانکی تلفیق نمایند که سبب افزایش چند برابری منابع در دسترس برای اعطای تسهیلات به فعالان مالی خواهد شد.

وی گفت: صندوق های حمایتی و ضمانتی برای مأموریت های توسعه ای، سرمایه گذاری و اعمال انواع حمایت هدف دار، موجبات توسعه روزافزون صنایع و معادن در کشور را فراهم می نمایند، اما ازنظر محدودیت های سرمایه ای پاسخگویی به تمامی تقاضا های تسهیلات و ضمانت فعالان مالی در بخش صنعت، معدن و تجارت که در سال های اخیر رشد فزاینده ای نیز داشته، برای صندوق های موصوف امکان پذیر نبود.

معاون هماهنگی و محیط کسب وکار اضافه نمود: ازنظر محدودیت های بودجه ای سال های اخیر و ضرورت تقویت صندوق ها، وزارت صمت با تغییر کارکرد منابع یاری های فنی و اعتباری بودجه ای از هزینه ای به افزایش سرمایه، کوشش نموده علاوه بر پایدارسازی منابع بودجه ای، موجبات تقویت توان صندوق ها را فراهم کند.

احتیاجی بیان کرد: وزارت صمت برنامه ریزی نموده سال جاری و بعلاوه سال های آینده نیز از محل همین منابع بودجه ای و با توجه به برآورد احتیاج فعالان مالی، فاز های بعدی افزایش سرمایه صندوق های تحت پوشش را اجرایی کند.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 17 تیر 1401 بروزرسانی: 17 تیر 1401 گردآورنده: tafatton.ir شناسه مطلب: 2384

به "نیازی: توان تسهیلات دهی صندوق های حمایتی افزایش یافت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نیازی: توان تسهیلات دهی صندوق های حمایتی افزایش یافت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید