پرداخت سالانه 2.1 هزار میلیارد تومان یارانه سوخت

به گزارش تفطن، به گزارش خبرنگاران، وزیر نفت اعلام نموده که سالانه 80 میلیارد دلار یارانه سوخت پرداخت می گردد. این مقدار یارانه سوخت با دلار 27 هزار تومانی معادل 2160 میلیارد تومان است.

پرداخت سالانه 2.1 هزار میلیارد تومان یارانه سوخت

آنطور که فارس گزارش داده است: جواد اوجی وزیر نفت امروز سه شنبه 30 فروردین در مراسم امضای تفاهم نامه همکاری بین وزارت نفت و شهرداری تهران در حوزه بهینه سازی مصرف سوخت گفت: با تداوم فرایند فعلی، مصرف بنزین و گازوئیل در حال نزدیک شدن به رقم فراوری است.

وزیر نفت اعلام نموده که طبق محاسبات سالانه 80 میلیارد دلار یارانه سوخت پرداخت می گردد. در حال حاضر قیمت هر مترمکعب گاز صادراتی ایران بیش از 35 سنت است، ولی گاز مصرفی در داخل کشور زیر یک سنت قیمت گذاری شد. قیمت یک لیتر سوخت مایع نزدیک به یک دلار شد، حال شما محاسبه کنید در صورت صرفه جویی در مصرف روزانه 95 میلیون لیتر بنزین چه مقدار عایدی برای کشور به دست می آید.

وزیر نفت گفت: توسعه اتوبوس های گازی و برقی از جمله محورهای همکاری وزارت نفت و شهرداری تهران است ما برای تهاتر نفت و اتوبوس آماده هستیم و قراردادها تنظیم شده است. این موضوع باعث کاهش مصرف سوخت و کاهش آلایندگی های زیست محیطی می گردد.

سال گذشته حتی یک لیتر نفت کوره در استان تهران مصرف نشد

وی گفت: در سال گذشته ما حتی یک لیتر سوخت نفت کوره نیز در نیروگاه ها و صنایع استان تهران استفاده نکردیم و باید با بهینه سازی مصرف سوخت به حفظ محیط زیست کلانشهر تهران یاری کنیم.

اوجی تأکید کرد: در حوزه بهینه سازی مصرف، ارتقاء موتورخانه های ساختمان ها به صورت رایگان به وسیله شرکت ملی گاز انجام می گردد. بعلاوه گازسوز کردن خودروهای عمومی نیز به صورت رایگان انجام می گردد.

یارانه سوخت دو برابر کل عایدیهای نفتی کشور در سال 1400

وزیر نفت در انتها گفت: سال گذشته کل صادرات نفت، میعانات گازی، گاز طبیعی، فرآورده های نفتی و محصولات پتروشیمی عایدیی معادل 43 میلیارد دلار برای کشور به ارمغان آورده اند. این رقم را با یارانه سوخت به مقدار 80 میلیارد دلار مقایسه کنید. این مقدار یارانه نباید برای مصرف غیربهینه پرداخت گردد، در نتیجه بهینه سازی مصرف سوخت از جمله اولویت ها است.

منبع: تجارت نیوز
انتشار: 2 تیر 1401 بروزرسانی: 2 تیر 1401 گردآورنده: tafatton.ir شناسه مطلب: 2372

به "پرداخت سالانه 2.1 هزار میلیارد تومان یارانه سوخت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پرداخت سالانه 2.1 هزار میلیارد تومان یارانه سوخت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید