هوش مصنوعی به مترو شنزن چین رسید

به گزارش تفطن، یکی از شلوغ ترین ایستگاه های مترو در چین ترکیبی از خدمات مبتنی بر فناوری نسل پنجم اینترنت 5G و هوش مصنوعی را به مسافرین ارائه داد.

هوش مصنوعی به مترو شنزن چین رسید

اواخر هفته گذشته ایستگاه های مترو شهر شنژن واقع در جنوب شرقی چین، با تجهیز به هوش مصنوعی گونه ای متفاوت از خدمت رسانی را به شهروندان خود ارائه داد. مسافرین با ورود به ایستگاه تجربه، بدون ارائه بلیط در مقابل دوربین های فوق پیشرفته تشخیص چهره قرار دریافتد. این فناوری به یاری هوش مصنوعی چهره افراد را اسکن نموده و پس از تأیید از گیت ورودی عبور کردند.

تمامی اطلاعات اسکن چهره مسافرین بلافاصله در پایگاه ها داده ها ثبت شده و مسافرین در کمترین زمان ممکن از گیت عبور کردند.

بعضی از مسافرین تور چین از وجود دوربین های تشخیص چهره در این ایستگاه اظهار خرسندی نموده و اعلام کردند این شیوه متفاوت در زمان مسافرین صرفه جویی نموده و متفاوت تر از شیوه خرید الکترونیکی بلیط و ارائه آن برای عبور از گیت، به مسافرین خدمت رسانی می نماید. این در حالی است که بعضی از کارشناسان نسبت به اقدامات امنیتی گسترده دولت خلق چین به منظور تحت نظر دریافت شهروندان به وسیله فناوریهای نوین اظهار نگرانی نموده و خواهان توقف فوری آن شدند.

این ایستگاه همچنین به روبات های خودران تجهیز شده است که با یاری هوش مصنوعی چهره مسافرین را اسکن نموده و با تطبیق آن با اطلاعات ثبت شده در داده های امنیتی، خلافکاران و مظنونین را تشخیص می دهد. این سیستم هوشمند به محض شناسایی این دسته از افراد هشدار داده و اطلاعات تکمیلی را به نزدیکترین نیروی پلیس ارسال می نماید.

اما ورود فناوریهای نوین به این ایستگاه مترو تنها به حضور روبات های هوشمند و دوربین های تشخیص چهره ختم نمی گردد؛ چرا که همزمان این ایستگاه با بهره گیری از شبکه 5G، دسترسی مسافرین به پرسرعت ترین اینترنت را در طول سفر امکان پذیر نموده است. مسافرین به یاری این فناوری قادر به دانلود عکس ها و فایل های فشرده در کمترین زمان ممکن بوده و در کسری از ثانیه فیلم های باکیفیتی را در طول سفر دانلود نموده و تماشا نمایند.

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 20 خرداد 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: tafatton.ir شناسه مطلب: 319

به "هوش مصنوعی به مترو شنزن چین رسید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هوش مصنوعی به مترو شنزن چین رسید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید