وزیران خارجه اتحادیه اروپا درباره ایران گفت وگو می نمایند

به گزارش تفطن، در نشست روز دوشنبه وزیران خارجه اتحادیه اروپا در بروکسل، ایران و وضعیت منطقه غرب آسیا یکی از موضوعات مورد بحث خواهد بود.

وزیران خارجه اتحادیه اروپا درباره ایران گفت وگو می نمایند

برای سفر به تور اروپا با بهترین کارشناسان مشورت کرده و بهترین برنامه سفر را انتخاب کنید.

به گزارش گروه ورزشی خبرنگاران، اتحادیه اروپا گفت وزیران خارجه این بلوک سیاسی در نشست روز دوشنبه خود که در شهر بروکسل بلژیک برگزار می گردد، در خصوص ایران و وضعیت منطقه غرب آسیا هم گفت وگو می نمایند.

در بیانیه اتحادیه اروپا در خصوص سرفصل های مورد بحث در نشست شورای وزیران خارجه اتحادیه اروپا، عنوان شده است که وضعیت ایران، غرب آسیا، عملیات ترکیه در سوریه و همچنین اوضاع داخلی سه کشور افغانستان، سودان و ونزوئلا مورد بحث قرار می گیرد.

در این بیانیه در خصوص ایران آمده است: شورا وضعیت امنیت منطقه ای در خلیج [فارس] و ایران را مورد بحث قرار می دهد. وزرا در خصوص یاری های اتحادیه اروپا به ثبات سازی در این منطقه، گفت وگو خواهند کرد.

همزمان، وزارت خارجه فرانسه هم در بیانیه ای در خصوص نشست روز دوشنبه، از اوضاع ایران و منطقه خلیج فارس به عنوان یکی از موضوعات مورد بحث یاد نموده و نوشته است: وزرا بار دیگر بر اتحاد خود در ارتباط با مسئله ایران و تعهدشان به برجام تأکید خواهند کرد. این نشست همچنین فرصتی خواهد بود تا در خصوص یاری های بالقوه اتحادیه اروپا به کوشش ها برای کاهش تنش در منطقه خلیج [فارس]، گفت وگو نمایند.

این، اولین نشست شورای وزیران خارجه اتحادیه اروپا پس از اعلام گام چهارم کاهش تعهد جمهوری اسلامی ایران به توافق هسته ای و شروع غنی سازی اورانیوم در تأسیسات فردو است. با وجود ابراز نگرانی اتحادیه اروپا از این گام، تهران تأکید نموده است که در صورتی که وعده اروپا برای جبران آثار تحریم های یکجانبه آمریکا محقق نگردد، به جهت کنونی که با استناد به بند توافق هسته ای شروع شده، ادامه داده و بیش از پیش از اجرای تعهدات برجامی فاصله می گیرد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 13 آذر 1398 بروزرسانی: 11 مهر 1399 گردآورنده: tafatton.ir شناسه مطلب: 758

به "وزیران خارجه اتحادیه اروپا درباره ایران گفت وگو می نمایند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وزیران خارجه اتحادیه اروپا درباره ایران گفت وگو می نمایند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید