وزیر خارجه چین: آمریکا یک باجگیر مالی است

به گزارش تفطن، پکن- خبرنگاران- وزیر خارجه چین از آمریکا به عنوان یک باجگیر مالی یاد کرد که بی دلیل و مدرک شرکت های خارجی را تحت فشار قرار می دهد و تحریم می نماید و برای آنها چالش می آفریند.

وزیر خارجه چین: آمریکا یک باجگیر مالی است

با تور چین سفری فراموش نشدنی را تجربه کنید.

خبرگزاری شینهوا روز آدینه گزارش کرد وانگ یی در حاشیه اجلاس سازمان همکاری شانگهای در بیشکک به خبرنگاران گفت که نمونه این باجگیری مالی مانع تراشی های آمریکا برای شرکت مخابراتی چینی هواوی است.

دولت آمریکا اعلام نموده است دیگر اجازه فعالیت به هواوی و ارتباط آن با شرکت های آمریکایی را نمی دهد و شماری از مسئولان آمریکایی خواهان خارج کردن هواوی از بازار آمریکا و دیگر کشورهای غربی شده اند.

وزیر خارجه چین اقدام آمریکا برای سرکوب یک شرکت خصوصی چین را نمونه آشکار از باجگیری مالی دانست و گفت: آمریکا می خواهد به هر شکل، جهت توسعه مالی چین را مسدود کند و نمی خواهد شاهد رشد این کشور باشد.

وی با اشاره به ضرب المثلی که عدالت همواره پیروان و حامیان بیشتری خواهد داشت و بی عدالتی مورد حمایت قرار نمی گیرد، اضافه کرد: آمریکا اصلا دلیل و مدرک متقنی برای ممنوعیت های ایجاد شده برای هواوی ارایه ننموده است.

وانگ یی گفت که اقدامات آمریکا هرگز از حمایت جامعه بین المللی برخوردار نخواهد شد و در بیانیه پایانی اجلاس وزیران خارجه شانگهای هم با یکجانبه گرایی و حمایت گرایی تکجانبه تجاری مخالفت شده است.

آساق**231**1904**

منبع: ایرنا
انتشار: 1 مرداد 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: tafatton.ir شناسه مطلب: 385

به "وزیر خارجه چین: آمریکا یک باجگیر مالی است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وزیر خارجه چین: آمریکا یک باجگیر مالی است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید