وضعیت کرایه های سیستم حمل و نقل باید ساماندهی گردد

به گزارش تفطن، به گزارش خبرنگاران، به نقل از روابط عمومی اتاق بازرگانی فارس، خسرو فروغان در کمیسیون تجارت، حمل و نقل، ترانزیت و گمرک با دستور کار آنالیز تعرفه های جدید تن - کیلومتر و حمل و نقل کالا اضافه نمود: وقتی هزینه ها گران می گردد همه مردم به نوعی با آن درگیر می شوند.

وضعیت کرایه های سیستم حمل و نقل باید ساماندهی گردد

وی گفت: در جریان اعتراض کامیونداران نباید راضی نگه داشتن راننده سبب گردد که دیگر هزینه ها از جیب همه ملت اعم از فراوریکننده و کشاورز پرداخت گردد.

عضو هیات رئیسه اتاق بازرگانی فارس اضافه نمود: دولت به جای اینکه به راننده سوبسید دهد اقدامی انجام داده که چرخ اقتصادی قفل شده است و اگر قیمت حمل و نقل زیاد گردد، فراوریکننده متضرر شده و این ضرر ممکن است دامن راننده را هم بگیرد.

فروغان در تشریح این موضوع اعلام کرد: به عنوان مثال باری که در گذشته یک میلیون تومان بوده امروز 4 برابر شده و فراوریکننده برای حمل بار با مشکل روبرو است پس ممکن است برای راننده نیز باری نداشته باشد.

وی توضیح داد: اگر فراوریکننده کالا را متناسب با افزایش هزینه ها گران نکند، ورشکسته شده و کارگران بیکار می شوند که این موضوع عوارض اجتماعی به دنبال دارد که بیشتر برای دولت هزینه به بار می آورد.

عضو هیات رئیسه اتاق بازرگانی فارس با تاکید بر اینکه افزایش قیمت حمل و نقل اشتباه بوده است، عنوان نمود: با افزایش هزینه حمل ونقل فراوریکننده هم باید کالا را گران کند و از آن طرف تعزیرات وارد عمل شده وبرای فراوریکننده مشکلاتی به وجود می آورد یا اینکه فراوریکننده مجبور به کاهش کیفیت فراوری است.

فروغان با بیان اینکه برخی از تصمیمات کارشناسی نشده از ضربه ترامپ به کشور بدتر است، گفت: گرانی ها به نفع دولت و نظام هم نیست و پیشنهاد این است که گروهی برای آنالیز بهتر این موضوع با حضور نماینده بخش دولتی و خصوصی تشکیل و مشکل حل گردد.

وی توضیح داد: در صورتی که مشکل حل نگردد می توان این موضوع را در شورای گفت وگوی استانی و کشوری عنوان نمود و راهکاری برای آن اندیشید ولی نکته مهم این است که باید واقعیات را در نظر گرفت و جزیره ای عمل نکرد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 26 اردیبهشت 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: tafatton.ir شناسه مطلب: 292

به "وضعیت کرایه های سیستم حمل و نقل باید ساماندهی گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وضعیت کرایه های سیستم حمل و نقل باید ساماندهی گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید