پاپ خشونت علیه زنان را اهانت به خداوند خواند

به گزارش تفطن، رهبر کاتولیک های جهان ضمن طرح آرزوهایش برای جهان در سال نوی میلادی، مردم را تشویق به تمرکز بر خیر و مصلحتی کرد که آن ها را متحد می سازد و در ادامه خشونت علیه زنان را محکوم و اذعان کرد که همه گیری کرونا بسیاری از مردم را در ضمنً وجود نابرابری اقتصادی مرعوب و با مشکل روبرو کرده است.

پاپ خشونت علیه زنان را اهانت به خداوند خواند

به گزارش ایسنا به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، پاپ فرانسیس، رهبر مسیحیان کاتولیک دنیا در اظهاراتی تاکید کرد: ما همچنان به سبب همه گیری کروناویروس در دوره ای سخت و نامطمئن زندگی می کنیم. بسیاری از آینده بیم داشته و زیر فشار مسائل اجتماعی، مسائل شخصی و خطرات ناشی از بحران زیست محیطی، بی عدالتی ها و عدم توازن ها در اقتصاد دنیا رفته اند.

این در حالی است که هزاران تن از شهروندان و گردشگران در شهر رم با زدن ماسک به منظور محافظت در برابر توسعه کروناویروس، در یک روز آفتابی برای شنیدن دستورالعمل پاپ فرانسیس برای صلح دنیای در میدان سنت پیتر تجمع کرده و هنگام حضور او به تشویق پرداختند.

پاپ فرانسیس گفت، صلح دست زدن به اقداماتی ملموس را می طلبد. صلح با توجه کردن به کوچک ترین چیزها، با حمایت از عدالت و با شجاعت برای بخشش و خاموش ساختن آتش نفرت ایجاد می شود.

فرانسیس همچنین از پیش گرفتن یک نگرش مثبت، نگرشی که همیشه، در کلیسا و همچنین در جامعه، خیر و مصلحت متحدکننده ما و نه شرارت جداکننده ما را می بیند حمایت کرد.

پاپ فرانسیس در موعظه خود در جریان مراسم عشای ربانی در کلیسای سنت پیتر، علناً سال 2022 را با ستایش از مهارت هایی که زنان برای ترویج صلح در دنیا به کار می گیرند، شروع کرد و خشونت علیه زنان را مساوی با اهانت به خداوند دانست.

کلیسای کاتولیک اول ژانویه را به عنوان روز صلح دنیای پاس داشته و در مراسمی به ادای احترام به جایگاه ویژه حضرت مریم (س) می پردازد.

پاپ فرانسیس گفت که مادران می دانند چگونه بر موانع و اختلاف نظر ها غلبه و صلح را القا کنند.

او ادامه داد: به این ترتیب، آن ها مسائل را به فرصت هایی برای تولد دوباره و رشد تبدیل می کنند. آن ها می توانند این کار را انجام دهند، زیرا می دانند چگونه رشته های مختلف زندگی را کنار هم نگه داشته و حفظ کنند. ما به چنین افرادی نیاز داریم که بتوانند به جای تنیدن سیم خاردار درگیری و تفرقه، تار های همدلی را ببافند.

او خواستار تلاش برای حمایت از زنان شد.

پاپ گفت: چقدر خشونت علیه زنان انجام می شود! بس است! صدمه زدن به یک زن اهانت به خداوند است که از یک زن انسانیت ما را شکل داد.

او گفت که زنان، از جمله مادران، نگاهشان به دنیا برای استثمار کردن نیست، بلکه بر این مبناست که بتواند زندگی داشته باشد؛ زنانی که با نگاه از چشم دلشان می توانند رویا ها و آرزو ها را با واقعیت عینی ترکیب کنند، بدون اینکه به سمت انتزاع و عمل گرایی بی ثمر سوق پیدا کنند.

پاپ فرانسیس که 85 سال سن دارد و واکسن کرونا گرفته است، در مراسم دعای شب سال نوی میلادی ماسک به صورت زد. این اقدام نشان دهنده تغییر کم سابقه نظر او که در طول دو سال همه گیری است که در مراسم های عمومی از پوشیدن ماسک امتناع می کرد.

پاپ فرانسیس همچنین در توییتی درباره امید و استراتژی اش برای صلح نوشت.

پاپ فرانسیس در این توییت بیان داشت: همه می توانند برای ساختن دنیای صلح آمیزتر همکاری کرده و به این منظور ابتدا کارشان را به دل های دیگران و روابط در خانواده و سپس در جامعه و در قبال محیط زیست شروع کرده و سپس با فراتر رفتن به سراغ روابط بین مردمان و ملت ها بروند.

منبع: فرارو
انتشار: 14 بهمن 1400 بروزرسانی: 14 بهمن 1400 گردآورنده: tafatton.ir شناسه مطلب: 2246

به "پاپ خشونت علیه زنان را اهانت به خداوند خواند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پاپ خشونت علیه زنان را اهانت به خداوند خواند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید