پای این ماجرا به کتابفروشی ها باز شد

به گزارش تفطن، به گزارش خبرنگاران، این کتاب هشتمین عنوان از مجموعه داستان ایرانی است که توسط این ناشر چاپ می شود و 21 داستان کوتاه را در بر می گیرد.

پای این ماجرا به کتابفروشی ها باز شد

عناوین داستان های کتاب به ترتیب عبارت است از: خانه ای بر ستاره دنباله دار هالی، دوچرخه، سبیل بابات می چرخه، روزی، عامو چا مسترابی ها، بز، بز ملعون، تف شافی، گوسفند، از خاطرات سفر قشم، دلاور، راه حمام، تکانه، سودو کو، پانچ های مفقود، پیرک، لب آماسیدگی، خواجه داوود کاکا فیل، فیل یاد هندسون افتادن، ادبیت، Double joint، گاوی که صندوقی را خورده و مرافعه.

در قسمتی از داستان پیرک می خوانیم:

پیر گندلی یا بین کفترک است یا زرقون، میون بیابون، اصلا پیرگندلی آواره بوده، عاشق بوده است و غریب و خیلی هم ناحق ناکامش کرده اند. مقبره اش گرد است، همه چیز دور تا دورش گرد است، حوضش، گلدسته هایش؛ حتی سکوی همجوارش، از دور که چشمت به مقبره می افتد، دامنه کوهی اطراق کرده که آن هم گرد است و حاجتش، مختص بی نوایان بی نان و نواست؛ هم آن جایی که حاجت دارند به نوایی برسند و همیشه خدا علیل اند و وقتی رسیدند به آخر ِ آه، ته دل حاجت می گیرند. این قضیه را یکی از دراویش مقبره می گفت که پاهایش را توی آب حوض مقبره می شست؛ هم آنی که دائم ورد زبانش این بود:

گُر گرفته ام، گر گرفته ام!

بعد که نزدیک های غروب بود، درویش پاهایش را از آب حوض بیرون آورد و رفت که جایش را در شکافی نزدیک مقبره بیاندازد، جایی که هر شب، چه چله زمستان و چه گرمای تابستان می خوابید.

این کتاب در 68 صفحه با شمارگان هزار نسخه و قیمت 5 هزار و 500 تومان منتشر شده است.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 7 تیر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: tafatton.ir شناسه مطلب: 1276

به "پای این ماجرا به کتابفروشی ها باز شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پای این ماجرا به کتابفروشی ها باز شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید